2012 Empulse şi Empulse R de la Brammo: bike sportiv cu un motor electric

2012 Empulse şi Empulse R de la Brammo: bike sportiv cu un motor electric 

 

Bike-ul electric BMW Cruise e-Bike 2014
Bike-ul electric BMW Cruise e-Bike 2014

În ultimii ani, am văzut o creştere foarte lentă, dar sigură, a numărului de vehicule electrice, atât pe piaţă, cât şi pe străzi, însă numărul motocicletelor electrice literalmente „a izbucnit”. Şi acest lucru nu este surprinzător, deoarece astfel de mijloace de transport electrice sunt pur şi simplu create pentru a satisface nevoile zilnice de deplasare.

 

Trebuie de remarcat că majoritatea proprietarilor motocicletelor electrice nu sunt motocicliştii cu experienţă sau fanii vitezelor extreme. Mulţi care cumpăra o astfel de maşină, în primul rând, se bazează pe consumul redus al energiei, caracterul practic şi aspectul exterior destul de stilizat. Şi aici nu merită să vorbim că astfel de bike-uri după viteză şi acceleraţie nu pot concura cu "Harley" pe benzina. 

 

2012 Empulse şi Empulse R de la Brammo: bike sportiv cu un motor electric 

Bike-ul electric CMYK
Bike-ul electric CMYK

 

Cu toate acestea, compania Brammo Motorcycles din Oregon, la momentul de faţă încearcă să facă motocicletele electrice mult mai atractive pentru majoritatea motocicliştilor, anunţând lansarea în vânzare, începând cu 8 mai, a noilor modele din 2012: Brammo Empulse şi Brammo Empulse R. Bike-uri vor fi demonstraţi oficial la Los Angeles şi, cum spun creatorii, construcţia şi caracteristicile se vor baza pe prototipul Brammo Empulse prezentat în anul trecut.

Compania a mers mai departe, înlocuind cutia de viteze tradiţională cu o treaptă cu cea din şase trepte, oferind motocicletei oportunitatea de a accelera la viteze mai mari şi o distanţă mai mare de mişcare.

 

 

 

Bike electric cu stația de încărcare solară (+Video)
Bike electric cu stația de încărcare solară (+Video)

 

Brammo vrea să ne spună despre o răcite acvatică a motorului AC, baterie de 10,2 kW şi durata de reîncărcare de 3.5 ore, să nu mai vorbim de cutia de viteze cu şase trepte, însă timpul de accelerare până 60 de mile până în prezent nu a fost anunţat. Dar chiar în ciuda acestui fapt, cuplu de 46.5 (63.05 newton-metri) în combinaţie cu cutia de viteze cu şase trepte, descrisă mai sus, se aşteaptă că caracteristicile lui Brammo vor fi mai aproape de bike de 500 cuburi, decât de 125 de cuburi modeste.

Viteza maximă a motocicletelor nu a fost anunţată într-un comunicat de presă. Însă reprezentanţii firmei încearcă să sublinieze că pentru ambele modele Brammo Empulse şi Brammo Empulse R, aceasta va depăşi 100 de mile pe oră. Putem presupune că compania păstrează această informaţie ca o surpriză pentru o demonstraţie oficială. Probabil, intervalul de viteză pentru traseele urbane va fi de 50-70 de mile pe oră, cu un maxim de aproximativ 120 de mile pe oră.

Cel mai important lucru aici este că, dacă Empulse Brammo şi Brammo Empulse R vor deveni nişte motociclete cu adevărat sportive, care redau un sentiment de călătorie la distanţe mari şi de libertate, proslăvită de bikerişti, disponibile la un preţ rezonabil, atunci este foarte posibil ca opera Brammo ar putea să concureze cu motociclete tradiţionale de mare viteză pe benzină "Harley".

 

Autor: Irina Kovaleva  

 

 

Sursa: facepla.net