A doua viaţă a acumulatoarelor pentru vehicule electrice

/ Vizionări: 4422

A doua viaţă a acumulatoarelor pentru vehicule electrice

A doua viaţă a acumulatoarelor pentru vehicule electriceÎn Islanda a avut loc o conferinţă internaţională de Dezvoltare Durabilă a Industriel auto, în cadrul căreia, în mod activ, au fost discutate nu numai problemele  ecologice ale industriei auto, dar şi cele din viitorului său imediat.

În cadrul conferinţei, directorul Mitsubishi Motors, Ichiro Fukue a propus să se împartă costurile bateriilor acumulatoare în trei secţiuni: primele 25% din preţ plăteşte cumpărătorul maşinii noi, următoarele 25% le achită  proprietarul al doilea al vehicului electric şi restul de 50% plăteşte compania, care va reutiliza fostul acumulator pentru scopuri proprii.

Producătorii europeni de electrocare coordonează un standard unic al acumulatoarelor electrice
Producătorii europeni de electrocare coordonează un standard unic al acumulatoarelor electrice

Vehiculele electrice,  cu toată atracţia lor ecologică, vor costa mult mai scump, decât maşinile cu motoare cu ardere internă. Şi cea mai mare parte a costurilor la vehicule electrice revine bateriilor acumulatoare. Prin urmare, companiile auto luptă pentru a nivela diferenţa de preţ dintre maşinile clasice şi vehiculele electrice, oferind o varietate de scheme de leasing şi credite preferenţiale pentru maşini  de generaţie nouă.

În 2008, inginerul companiei Tesla Kurt Kelty a declarat ca firma este în căutarea  aplicaţiilor posibile ale bateriilor litiu-ion faţă de sisteme de reciclare existente. La acel moment a fost o idee noua, care încă este departe de realizare. Cu toate acestea, la conferinţă  ideea lui Kurt Kelty a fost sprijinită de producătorii auto mari, care au discutat posibilitatea reutilizării în masă a bateriilor pentru vehicule electrice, de exemplu, în calitate de tamponare a fluxurilor de energie, produse de sursele neregulate de energie regenerabilă, cum ar fi centralele electrice, care funcţionează pe energia eoliană şi solară. Punerea în aplicare a acestui proiect oferă mai multe avantaje: reducerea costurilor de vânzare cu amănuntul a vehiculelor electrice pentru clientul final, utilizarea mai eficientă a energiei din surse regenerabile, maximizarea de viaţă a acumulatoarelor, care, după cum ştim, nu sunt produse cele mai ecologice, atât în termeni de producţie, cât şi în sensul de eliminare.

Această politică de exploatare a bateriilor pentru vehicule electrice este promovată şi de General Motors. Acest gigant auto a anunţat despre cooperarea sa cu firma elveţiană ABB Group, care explorează posibilitatea utilizării bateriilor folosite în reţelile electrice. ABB are sediul în SUA, în Carolina de Nord. Această diviziune va dezvolta strategii de refolosire  a baterilor pentru hibrid electric al companiei GM Chevrolet Volt.

A doua viaţă a acumulatoarelor pentru vehicule electrice

Următorul model Toyota Prius va avea panouri solare
Următorul model Toyota Prius va avea panouri solare

Ford şi Nissan, de asemenea, au anunţat, în programele lor utilizarea bateriilor pentru  vehicule electrice la noi tipuri de centrale electrice. Compania Nissan a creat o întreprindere mixtă cu Sumitomo Corporation, care va determina soarta ulterioară a bateriilor pentru vehicule electrice Nissan LEAF.

Clarviziunea uimitoare a liderilor mondiali pe piaţa auto, nu poate să nu ne bucure. Electrice încă nu sunt disponibile în magazine  cu amănuntul, iar "rechinii"  afacerilor auto se pregătesc temeinic pentru eliminarea lor.

Desigur, numai  viaţa reală va pune totul la locul său. Dar,  dacă planurile strategice ale companiilor auto, care vizează dezvoltarea durabilă, se vor realiza, vor câştiga şi consumatorii, şi ecologia.

 

 

Sursa