ecology: ru md
Video prezentarea Ecology
Conceptul de Așezări ecologice

A început testarea autobuzului electric la Braşov




 

Prima cursă a autobuzului electric, care va circula timp de o lună în municipiul Braşov a avut loc astăzi. În perioada de probă se  va evalua eficienţa şi costurile introducerii unui astfel de sistem. Autobuzul va fi pus în circulaţie începând de mâine (18 aprilie – n.r.), pe linia 4, urmând să circule şi pe alte linii în perioada testării.

Autobuzul electric BYD este pus la dispoziţia Regiei de Transport pentru testare de către reprezentanţii CEFIN Trucks, în baza unui acord exclusiv de reprezentare oficială în România a producătorului chinez.

Ne bucurăm că, timp de o lună, avem posibilitatea de a testa acest autobuz electric, mai ales că în Planul de Acţiuni pentru Energie Durabilă al Municipiului Braşov (PAED) am prevăzut introducerea acestui tip de transport public începând cu anul 2016. Municipiul Braşov şi-a asumat încă din 2008, prin semnarea Convenţiei Primarilor, o ţintă foarte grea: atingerea şi chiar depăşirea obiectivului Uniunii Europene de reducere cu 20% a poluării, până în anul 2020. Încercăm să atingem acest obiectiv mult mai devreme decât a fost planificat. În contextul noului exerciţiu financiar al Uniunii Europene, 2014-2020, şi a angajamentelor asumate prin Convenţia Primarilor, introducerea unor astfel de autobuze, cel puţin pe traseele din Centrul istoric, ar putea fi o soluţie nu numai pentru reducerea poluării, ci şi pentru imaginea de oraş european verde a Braşovului”, a declarat primarul George Scripcaru.

Referitor debutul testărilor in Brasov, directorul general al RAT Brasov, ing. Cristian Radu, a precizat că acest demers reprezintă o continuare a eforturilor depuse de noi pentru asigurarea unui transport ecologic, un transport care se înscrie pe linia acţiunilor de protecţie a mediului.

Practic, exploatarea acestui autobuz asigură o continuitate a transportului electric în municipiul Brasov. Ne asteptăm ca testele la care urmează să fie supus acest autovehicul să fie utile în vederea unor eventuale dezvoltări ulterioare”, a explicat Cristian Radu.

100% electric

Autobuzul model K9 este 100% electric şi funcţionează cu baterii reîncărcabile bazate pe o tehnologie de ultimă generaţie. Acestea asigură autobuzului BYD o autonomie de 250km cu o singură încărcare în condiţii de trafic urban, cea mai mare autonomie atinsă de un astfel de vehicul până în prezent.

Atributele cele mai importante ale autobuzului BYD eBus, care diferenţiază acest vehicul de mijloacele de transport in comun clasice, sunt ecologia şi economia.

Autobuzul BYD a înregistrat un succes rapid în Europa, după ce a obţinut la începutul anului 2013 omologarea de tip în Uniunea Europeană (produsul are toate aprobările pentru a fi comercializat în toate statele membre UE fără alte certificări necesare).

Autobuzul BYD este un produs cunoscut în România după primul proiect de testare care a avut loc în Timişoara în octombrie 2013.

Un alt oraş pe străzile căruia autobuzul electric a circulat în teste a fost Suceava, începând cu 6 februarie 2014.

Pentru 799 de km efectuaţi cu autobuzul alimentat cu energie electrică s-au consumat 576 KW. La un preţ de 0,47 de lei pe KW, rezultă un cost total de 270,72 lei. Deci, valoarea costurilor de funcţionare pentru autobuzul electric este de aproximativ 13,5% din valoarea costurilor de funcţionare pentru un autobuz clasic”, a spus directorului TPL Suceava, Darie Romaniuc.

Record de kilometric parcurși

La mijlocul lunii martie 2014 un autobuz BYD asemănător cu cel pus la dispoziţie de reprezentanţii CEFIN pentru testare a atins un record neegalat până acum de un alt model de autobuz 100% electric: 325 km parcurşi cu o singura încărcare a bateriei, performanţa atinsă în timpul testărilor derulate de operatorul de transport City-Traffic în Copengaha (Danemarca) în timp ce a transportat un număr mediu de 40 de pasageri.

Ziua record a fost finalizată cu un nivel de încărcare a bateriei de 8%. Aceasta performanţă o depăşeşte pe cea realizată anul trecut în Polonia, când un model de autobuz similar a parcurs 310 km utilizând numai 69% din resursele bateriei pe un traseu între oraşele Varşovia şi Cracovia.

Un al doilea test derulat tot în Copenhaga operatorul de transport Arriva a produs un rezultat nu mai puţin impresionant: 240 km parcurşi cu o singură încărcare în condiţii de utilizare la maxim a sistemului de încălzire.

BYD eBus a fost nominalizat de institutul internaţional Sustainia printre cele 10 proiecte finaliste ale competiţiei de inovaţii sustenabile. Câştigătorului competiţiei îi va fi desemnat prestigiosul Premiu Sustainia în cadrul unei festivităţi ce va avea loc la Copenhaga, pe 7 noiembrie 2013. Proiectele în competiţie au fost prezentate în cadrul conferinţei Leaders Summit din New York, la mijlocul lunii septembrie 2013. Cele 10 companii finaliste au fost selectate din peste 1000 de proiecte pentru capacitatea de a produce o schimbare sustenabilă în comunitate, iar BYD eBus a fost selectat drept cea mai bună soluţie de transport.

La finalul lui septembrie 2013, doar pe străzile oraşului Shenzhen din China erau în circulaţie 220 de autobuze electrice BYD, ele totalizau un număr de peste 20 milioane km parcurşi în trafic.

Utilizarea a 500 de autobuze electrice în circulaţie faţă de autobuze diesel tradiţionale echivalează cu salvarea a 20.000 de hectare de pădure (prin reducerea emisiilor de CO2).

Sursa

ABONAȚI-VĂ
Marţi, 03 iunie 2014 9:31
Vizualizări: 1942

Citiţi de asemenea

La mama mea, după vârsta de 50 de ani, începuseră să îi amorțească uneori degetele de la mâini și picioare. O prietenă, ...
58
Acesta este Lacul Cerkel-Kel din Kabardino-Balkaria. Face parte dintr-un grup de cinci lacuri, în care nimeni nu se scal...
48
Rețeta de varză murată fără sare de la Pola BragaDe ce am decis să scriem această rețetă, în ciuda faptului că există o ...
168
Jungla Amazonului este unul dintre cele mai puțin explorate locuri de pe Pământ. Mulți căutători de aventuri încă dispar...
166