Acest nebun, nebun ştiinţă

/ Vizionări: 8380

Acest articol a fost tradus prin intermediul Google translate

Full text: http://www.lenta.ru/articles/2008/09/30/madscience/

Experimentele au fost preluate din cartea Reto Schneider (Reto Schneider) "Mad Science Rezervă" ("Cartea lui Mad Science").

Multumesc Psychonauts

Senzorio-deprivatsionnaya aparat de fotografiat. Foto de la embrio-float.ru În 1954, psihologul american John Lilly (John Lilly) a decis pentru a afla cum psihicul uman răspunde pentru a dezactiva toate simţurile. Special pentru aceasta, el a inventat aşa-numitul aparat de fotografiat-deprivatsionnuyu senzoriale. Acest dispozitiv este un rezervor de izolate fonic mare umplut cu apă. În timpul experimentelor, multe ore de înotat Lily în apă cu temperatura, care coincide cu temperatura corpului, într-un întuneric total şi o tăcere absolută.

După ceva timp în camera de la omul de ştiinţă a început halucinant. Din perspectiva psihologiei, aceste halucinatii sunt rezistat slab de clasificare, astfel încât studiul sa terminat din cauza lipsei de rezultate ştiinţifice. Cu câţiva ani în Lilly a organizat o samadhi Rezervoare companie, care a început să producă-deprivatsionnyh camere senzoriale pentru uz casnic. Om de ştiinţă a murit în 2001 în statutul de guru spiritual modern.

-Deprivatsonnye celulele senzoriale găsite în serie de desene animate Familia Simpson într-un episod a face loc pentru Lisa (în minutul 15). Există camere de la Moscova.

Legenda de floricele de porumb şi 25-shot m

În 1957, cartea Vance Packard (Vance Packard) "Persuaders Ascuns" (tradus liber "Faptul că privat şi convingătoare"), omenirea a învăţat despre publicitatea subliminala primul. Ea a apărut mai târziu în acel termen a fost dat autorului psihologul James Vicary (James Vicary). Vicari a fost autorul unui număr mare de experimente, care ar putea veni în această listă. Într-una din lucrările sale, de exemplu, el a petrecut o analiză comparativă grave de starea psihologică a unei femei în muncă şi femei, care se coace prajitura. Cu toate acestea, în poveste el a trecut prin experiment, care niciodată nu le-a comis.

Vicary a susţinut că în acelaşi 1957 în una din salile de cinematograf din Fort Lee New Jersey, el a prezentat urmatorul experiment. Film de Tehnologie în dulap, el a plasat dispozitivul, care la fiecare câteva minute în timpul 1 / 3000 de secundă proiectate pe un ecran de cinema mesajele "Bea Coca-Cola" şi "foame" Mănâncă floricele ". Potrivit ştiinţă, acest lucru a condus la o creştere a vânzărilor de băuturi în hol de la cinema, la 18,1 la sută şi o creştere a vânzărilor de popcorn aproape jumătate.

Mai târziu, el Vicary a mărturisit că el a inventat în întregime această întreagă experienţă, dar povestea a luat rădăcină. În plus, în 1974, guvernul SUA a interzis oficial publicitatea subliminala, deşi, conform multor experţi, dovada eficienţei sale nu este atât de departe.

Pentru acest link puteţi vedea video de propaganda de preşedintele Bush, referindu-se la campania prezidenţială 2000. La a doua a 25-a filmului, atunci când birocraţii cuvântul (birocraţi) zboara pe ecran în mod clar vine prin cuvântul de şobolani (şobolani), care este la sfârşitul cuvântului birocraţi. În birocraţia înseamnă membri ai Partidului Democrat.

Luptă cu o răceală

Motivele pentru astfel de boli familiare cum ar fi răcelile şi secreţii nazale abundente, până la mijlocul secolului trecut era cunoscut relativ puţine. În 1946, Ministerul britanic al Apărării a decis să organizeze cel mai mare studiu vreodată de aceste boli.

participe la experiment au fost recrutaţi pe elevi să. Ei au fost cazaţi în apartamente spaţioase, cu facilităţi şi a plătit un salariu mic. Pentru aceasta ei au trebuit să suporte o serie de "agresiune". Pentru cei care nu participă la studiu, nu li sa permis să se apropie mai mult de nouă metri. Uneori, zile în şir au fost forţaţi să meargă în şosete ude. Pentru o lungă perioadă de timp, după un duş fierbinte, acestea trebuie săzhny au fost plasate într-o cameră rece.

Principalul rezultat de mai multe luni de studiu a fost o concluzie neasteptata: probabilitatea de a bolii nu are nimic de-a face cu temperaturi joase şi picioarele ude.

Dr. Fox efect

În 1970 la o conferinţă a avut loc la Scoala de Medicina de la Universitatea din California, a avut un raport de o vulpe, Myron (Myron Fox), intitulat "matematice teoria jocurilor şi aplicarea acestuia la medicii de predare" (matematica teoria jocului, care se aplică medic educaţie). Raport bucurat de un succes considerabil. Element de prezentare a fost faptul că vorbitorul a fost un actor instruit, care nu ştia nimic despre raport şi a raportului în sine conţinea un număr mare de afirmaţii fără sens şi contradictorii.

Organizatorii experimentului ar testa dacă o prezentare excelentă şi prezentarea la eclipsa inutilitatea a materialului. După cum sa dovedit, ar putea de bine!

Robot Aibo
Oamenii de stiinta de la Universitatea Eötvös Loránd (Universitatea Eötvös Lóránd) din Budapesta a decis pentru a afla, va câine în "colectiv" Aibo câine robot, care a lansat de Sony. Rezultatul experimentului a fost o publicaţie ştiinţifică, "Comportamentul social la câini în timpul unei întâlniri cu Aibo robot sobakopodobnym într-o situaţie neutru şi în timpul hrănirii" (Comportamentul social de câini întâlni Aibo, un robot de animale ca intr-o neutru şi într-o situaţie de alimentare). După cum sa dovedit, câine robot nu acceptă. Aici puteţi viziona un video a experimentului.