Aici, să înveţe să trăiască în viitor

/ Vizionări: 6576

Acest articol a fost tradus prin intermediul Google translate

Vladimir Petrov în oameni Irkutsk, spun ei, lui. Acesta este acasa, la mama lui, aici a absolvit Institutul de limbi străine şi şcoală de arte, chitara. Se distribuie cu cea mai mare este că nici în interiorul ţării - în Munţii Altai. Patru ani mai târziu sa întors la Irkutsk, dar se pare că scufundat în sufletul loc unic Altai, iar el sa întors în Republica muntoase din sat de la distanţă, care este de 30 km de centrul raional. Dar nu doar pentru şcoală, şi cu ideea, pe care-l capturat astăzi ca un întreg, - de a construi şi crea propria mâinile lor la şcoală pe baza de pedagogie umane, scoala, cum o numeşte el, al treilea mileniu. Un impuls, primul servit ca o întâlnire cu Mihail Petrovich Shchetinin, un profesor remarcabil care a creat în Teritoriul Krasnodar "Russian SCOALA generice", care astăzi a devenit faimos in toata lumea.
şcoală

- Ei bine, ei bine, Volodya, ar fi ideea, şi remarcabile. Deci, pentru a pune în aplicare întâi în Altai. Ce te-a adus în oraşul său natal?

- Pentru a fi clar, voi prezenta pentru a începe. Sunt un reprezentant regional din Siberia al Centrului de Educaţie Academician Mihail Petrovich Shchetinina şi editura academicianul Shalva Amonashvili Alexandrovici. Am creat grupul de iniţiativă Altai, a dezvoltat un proiect de program "Scoala de-al treilea mileniu" şi consideră că principala sarcina sa înfiinţarea de ramura de la Centrul de Educaţie academice Shchetinina. De altfel, în crearea acestui program implicat direct academicieni Shchetinin Amonashvili. Acest piloni pedagogie uman, foarte aproape în spirit la oameni.

Trecut de faza de organizare, decorate toate documentele anexate Shchetinin cu acordul de cooperare şi stabilire a Altai şeful sucursalei. Am primit sprijinul deplin al capului de administrare urbană, care va construi scoala, Preşedintele Republicii Altai, Ministerul Educaţiei, chiar preşedinte al consiliului satului. Acum vine faza a doua - de construcţie.

Dar mie îmi place irkutyaninu ar dori să Irkutsk şi copiii, copiii de prietenii mei, concetăţenii mei, copiii învaţă într-o şcoală frumoasă, care a creat o mare, în opinia mea, profesor - Shchetinin.

- Ce va atras în mod special la sistemul său, în ce constă diferenţa între şcoala lui şi să prezinte noastre?

- Pentru a face mai clar, voi începe, probabil, cu Shalva Alexandrovici Amonashvili, creatorul conceptului de pedagogie umane. Acesta este un doctor de psihologie, profesor universitar, director al scolii primul pilot de la Tbilisi, director al Institutului de Pedagogie Tbilisi, director al Academiei de Ştiinţe Pedagogice din Georgia. El trăieşte şi lucrează acum la Moscova, expertul şef pe învăţământul public în Duma şi unul dintre mediul academic, precum şi Shchetinin academică a primit titlul său, nu să stea în biroul său, precum şi pentru activitatea practică a continuat în şcoală. Apropo, Mihail Petrovich literalmente forţat să ia comenzi academician, pe care el a refuzat de mai multe ori, întorcându-se soluţia înapoi la Moscova, deoarece compoziţia bord au fost oameni care, pentru mulţi ani, l-au împiedicat de la lucru.

Deci, despre o predare uman. Ea este înlocuirea el însuşi nu achitat de pedagogie autoritar atunci când elevii fac pentru a afla, este reprimat potenţialului creativ al copilului. Scopul de pedagogie umane - pentru a crea un mediu în care infloreste personalitatea, creativitatea şi individualitatea. Avantajul acestei tehnici Mihail Shchetinin s-au dovedit în practică. El a mers la aceasta 30 de ani. 10 ani în urmă, Centrul sale pentru utverzhdenkak sociale de stat-educative instituţie de învăţământ care execută ordine de stat pentru a crea un adevarat model de educaţie continuă pentru primul trimestru din secolul XXI. Shchetinin strălucit şi executat acest ordin - Centrul de Educaţie recunoscut cea mai buna scoala, nu numai în Rusia - din lume.

Astazi multiregiuni Gia - Belgorod, Orenburg, Moscova, Altai - a cerut Shchetinina centru pentru a deschide sucursale în regiunea lor. Cu aceeaşi cerere a fost trimisă să-l reprezentanţii lor Marea Britanie, Franţa, Germania, Republica Cehă, Croaţia, Malaezia şi alte ţări.

Predare mai slab autoritare, şcoala noastră actuală? Se formează o minte caleidoscopic. Omul devine rupt, nu au legătură cu fiecare alte informaţii din diferite domenii de cunoaştere, care nu fac o percepţie globală armonioasă a lumii, o viziune holistică. El nu poate fi asociat într-una din conceptul cognoscibilă a lumii şi doar alunecă pe suprafaţa.

şcoală

Scoala Shchetinina cel mai mare potenţial productiv creativ al personalităţii copilului, nu doar pentru a obţine printr-o viziune holistică cunoştinţe aprofundate despre lume, ci şi să le aplice în viaţa reală.
Copiii care au absolvit studii centru Shchetinina - Eu nu înseamnă doar mediu, dar şi de educaŃie superior, deoarece la Centrul are aproximativ 10 de sucursale of universităţi de elită şi colegii concura pentru onoarea de a deschide o sucursala de acolo - educat în următoarele domenii ale dreptului, ecologie , arte limbi străine, de construcţii, economie, psihologie, arhitectura, şi meşteşugurile şi toate specialităţile educaţionale. Un absolvent al Facultăţii de Educaţie (nu există o astfel de la centru), se poate preda aproape toate disciplinele şcolare.

Adauga la faptul că educaţie excelentă - toate acestea cântă, dansează, vopsea. Acestea sunt toate patrioţi uimitoare din Rusia, care cunosc istorie şi geografie a ţării lor.

- Este personal impresia ta? Ai sa stii direct de la centrul de munca?

- În primul rând am vazut un video pe centru, împuşcat Natalia Bondarciuk. După ce acest lucru nu a dormit de trei zile - a fost un şoc. Şi când am ajuns acolo, nu la toate dezamăgiţi în aşteptările lor. Sentimentul de bucurie, fericire niciodată nu a părăsit-mi tot acest timp. Si cel mai impresionant - Am văzut nişte oameni merg pentru a lua locul nostru! Receptiv, amabil, prietenos, intenţionat se pregăteşte pentru a servi patria. Şi ce o sete de cunoaştere! Ce bucurie dorinţa de a lucra! Până la sfârşitul anului au copii de şcoală 10-15 meserii.

În centru - de tipul de formare rezidentiale. Şcoala a fost construită în mediul rural, într-o vale între munţi, un loc de o frumusete uimitoare. Intregul complex de clădiri - de la proiectare la pictura interioara - create de mâini copilăreşti. Adulţi servi numai în calitate de consultanţi. baieti Fantasy nelimitate, şi nici nu limitează. Ca rezultat, a crescut un oraş fabulos, cu clase de o mare frumusete. Cu toate acestea, nu există clase în sensul nostru de obicei. Aceste camere, unde, ca în cazul în care familia este la masă şi reflectă - matematica de chimie si literatura.
şcoală

Faptul că centrul de-acasa, la 300 de oameni - 4 - 33 ani. El trăieşte ca o mare familie. Shchetinin de părere că oamenii ar trebui să crească şi să înveţe în condiţii naturale, ca şi în familie, aşa că pentru o clasă stă la masă şi şapte şi treisprezece şi douăzeci de ani. Nu sunt elevi şi profesori. Nu sunt prieteni, studenţi şi mai mari prieten mentor.
La urma urmei, copiii noştri, ca şi când taie de la viaţă şi plasat într-o atmosferă create artificial de la scoala. Aici, de învăţare şi fluxul de lucru continuu pe tot parcursul zilei, copiii sunt predate în grosime de viaţă. Poate de aceea educaţia pentru ei nu este pedeapsa, ci bucuria de a învăţa, creativitate şi munca devine fericire. La urma urmei, ei ridica la 7, şi ei au un 5-toate pe picioarele lor - citit, susţin, discuta, tot ocupat cu ceva. Programul zilnic este aproximata după cum urmează: 7 - 9 - procesul de învăţare, apoi micul dejun, 10 - 12 - de formare, 12 - 14 - timp liber, masa de prânz 14 - 19 - ocuparea forţei de muncă, o lucrare de producţie permanentă. Şi du-te la somn sau nu doresc, astfel încât acestea vor să trăiască.

- Ce este STUp copii la şcoală? Cu siguranta acolo se arată în elita?

- Acest studiu copiii normali, de obicei 10 - 11 de ani. Când un copil învaţă cu succes? Când îi place atunci când vrea el. Conform acestui principiu şi este selectat. La nivelul de cunoştinţe de testare aici nu e nimeni. Ne da o perioadă de probă, dar cu un scop diferit - ca un copil se adapteaza la acest mediu. El pur şi simplu trăieşte în comunitate şi decide să rămână sau nu. Această formare este gratuit.

- Dar în acest vârsta copilului este încă nevoie de un tutore de familie. Aceasta izolare nu a fost traumatiza?

- Dar eu spun - acest lucru este făcut de comun acord între părinţi şi copii. Dar, în general, înainte de a fost în Rusia? Închisă elita instituţiilor de învăţământ - aceeaşi şcoală mare sau corpuri Cadet? Dar acest sistem oferă cresterea cea mai armonioasă şi educaţie. Tu nu ar crede copilul completează în cazul în care cursul de liceu pentru 2-3 ani, 12-13 ani. Cine nu este în vigoare, care este modul obişnuit. Si examenele sunt deschidere la institut, în care el dorea să înveţe. Aveţi posibilitatea să studieze la cele două instituţii în acelaşi timp, nu este neobişnuit în centrul educaţiei. Una dintre părţi frumoase de tehnici Shchetinina - copilul se dezvoltă într-un ritm care este caracteristic pentru el. Aici, nu întârziere şi nu se grabesc slug bystrohodov. Acesta nu este un iritarea reciprocă - prietenos şi constantă grijă unul de celălalt.

şcoală

Am fost in clasa si aproape nu a vazut niciodata profesori de varsta mea. Ele acţionează în principal în calitate de consultanţi. Un proces de învăţare conduce elevii lor, care sunt în mod necesar chemat pe nume, şi elevi de liceu. În plus, nivelul de cunoştinţe între aceste cadre didactice este de aşa natură încât te simţi aproape de ei ignorant. Copiii sunt invatati pe un program integrat, în care un obiect patrunde altul. Dacă lecţia este biologie, este atât o lecţie de Chimie, Fizică, Matematică, şi chiar cunoştinţe vechi din lume. Poate tu şi speciale în orice zonă special, dar acesti copii - este sintetic, cu o privire foarte largă la lume.

- Am văzut un film despre şcoală. Acolo, un băiat de 13 ani - Mihail - soph conduce clase in fizica. Şi păstrăm reiterând despre volumul de muncă excesiv de copii în şcoală. Este prea devreme pentru copii aici despărţit de copilaria mea?

- Avem, în opinia mea, o imagine distorsionată a copilăriei, şi noi trebuie să prelungească perioada de copiii lor. El a părăsit deja şcoala sau facultatea, a primit, precum şi toate - al copilului.

Dar, de fapt, nici un copil nu doreşte să rămână mici, el are atât de viu şi-a exprimat pasiunea pentru maturitate, atunci când spune "eu însumi!"
La şcoală, copiii Shchetinina mai dat pe deplin posibilitatea de a realiza această aspiraţie. În acest caz, nimeni nu avea să facă. Legea gratuit va: fiecare - dacă este posibil, capacitatea, pentru fiecare - în funcţie de nevoile sale. Apropo, nevoile sunt minime. Se pare, nu atât de mult pentru copii în sens material - nu am văzut că fetele sunt pictate sau etalat, în unele haine neobisnuite. Aici este venerat frumuseţea naturală. Şi un respect profund reciproc: fete - la băieţi masculin, - la esenta de sex feminin. Acest lucru a adus o persoană reală, cu o scrisoare de capital. Deşi, subliniem, nici la nimic nu s-au supus la coerciţie. Ei fac organizeze viaţa lor cu privire la principiile de auto-guvernare.

personalului pentru copii nu este organizat de clasa, ci de NPPO (ştiinţifico-pedagogice şi de producţie de asociere). De exemplu, NPPO "Svyatogor." Frumos, nu? Copiii sunt conştienţi de mitologie noştri ruşi, slavă cosmologie. Doresc să ajute renaştere spirituală din Rusia şi în mod deliberat se pregătească pentru roluri de conducere în toate domeniile vieţii - industrie, cultură, ştiinţă, fără a uita responsabilităţile un om cu familie decentă.

- Volodya, aţi vorbit foarte mult despre educaţiepatriotismul uu în şcoală, dragostea pentru Rusia. Şi în film în acelaşi timp, face un accent foarte gravă. Nu există alimenta un sentiment de exclusivitate de naţionalitatea lor, de la care vine un sentiment de superioritate asupra altor naţiuni?

- Este exclusă. Introdusă într-un profund respect pentru om în general (şi asta este ceea ce se întâmplă în şcoală Shchetinina), acesta nu va fi capabil să îşi exercite astfel de caracteristici joase.

Un alt lucru pe care Shchetinin consideră că acest om nu poate avea loc în afara sistemelor naţionale de educaţie. Dacă el este tăiat de la rădăcinile lor, dacă este Ivan, rudenie not is uituc (eu sunt, nu vorbesc numai despre naţionalitate rusă), în cazul în care nu cunosc istoria ţării sale, familia sa, numele său, el este puţin probabil să fie costisitoare pentru patrie. valorile morale nu au nici naţionalitate. Şi respect pentru om, în general, dragoste pentru toate vieţuitoarele - un semn de rectitudine morală. Omul - ca o particulă a universului nu, regele a naturii. Când vom ajunge la acest rezultat în educaţie, atunci nu se pune problema de orice sovinism sau orice superioritatea unei naţiuni faţă de altul, şi toate de natura nu va avea de spus.

Shchetinin a creat un model al şcolii naţionale ruse. Noi cream un model al şcolii naţionale Altai Altai. Maine, şcoala va apărea în Republica Buryat, ci pe baza a culturii naţionale Buryat. Dar nu în mod izolat "la" şi în strânsă cu o sinteză de experienţe în întreaga culturii mondiale.

- Este finanţat de scoala? Prin ce mijloace sunt acolo?

- În primul rând, de auto-finanţare. Baieti de lucru foarte greu. Ele funcţionează bine, astfel ca fermele cu personalul de liceu sunt invitaţi să vâneze pentru o descoperire - recoltarea şi plantarea de cartofi. Şcolii în sine a creşte grâu şi orez. Construirea unei echipe Şcoala ia comenzi de la ei chiar sa zavodik concrete este, parc auto. Şi toate acestea se face cu bucurie şi de bunăvoie, am văzut în ochii lor, zâmbeşte. Şi cum recunoscător copii, Shchetinin pensionari în vârstă în rândul locuitorilor din oraşele vecine! Ei abnegaţie a ajuta copiii pentru a planta si cartofi sape, scoateţi culturilor în grădină.

A doua sursă de finanţare - de obicei, public, ca toate şcolile sunt finanţate. Şi, desigur, fără ajutorul autorităţilor locale, de asemenea, nu a făcut. Autorităţile regionale a ordonat companiei de a plăti o margine de 1% asupra impozitelor pe educaţia în ceea ce priveşte finanţarea, materiale de constructii sau alte produse pentru a finanţa şcoli. Este, de asemenea, sprijin guvernamental. Cu toate acestea, formularele pot fi găsite diferite.

- Programul tau - este punerea în aplicare a unei copii Schetininskoy şcoală exacte sau au abordări lor?

- Noi încercăm să fie cât mai creativ. Dar scopul iniţial, desigur, sub forma unei sucursale a centrului Shchetinina - un sistem de subţire, puternic de creştere şi educare - pentru a afla toate că ei au realizat, şi merge mai departe. Mihail spune: oamenii nu ar trebui să locuiască pe calea ascendentă a summit-ului. El trebuie să meargă mai mare şi mai mare. Şi el este în mod constant de rafinare model, crearea de filiale în alte locuri. Primele sale 70 absolvenţi vor fi cele de personal, care va face aceste şcoli în locuri noi. Ei dispersa pentru 7-10 persoane, pentru a fi la început, scheletul comunităţii şcolare, precum şi de care doresc să le ia astăzi nu există nici o retragere.

Avem o republică la invitaţia noastră desfăşoară un seminar Shalva Amonashvili. El sa întors literalmente mintile persoanelor implicate în educaţie. Ţară a stabilit un Consiliu de Coordonare pentru pedagogie uman şi în toate zonele, inclusiv cele mai îndepărtate, sunt formate de la acelaşi laborator.
Ne-am gândit deja prin problemele şi de finanţare. Noi plan de a deschide mai multe instalaţii de producere a alimentelor - soia, lapte, cartofi. Cumparam pentru acest linii tehnologice. Există alte idei promiţătoare. Într-un an, şi vom crea centru în Altai.

şcoală

- Ai de gând să acelaşi loc de muncă pentru a organiza şi Irkutsk?

Tu vezi, timpul se scurge. Situaţia este mai greu: de a suferi un profesor, copiii suferă. Rusia şi-a schimbat foarte mult, iar şcoala a rămas acelaşi, deşi vechiul model a epuizat deja în sine şi nu în poziţia de a rezolva provocările de astăzi. Shchetinin dreptul: mii de creatori care părăsesc ţara, nu sa realizat, şi adăuga la o existenţă mizerabilă. Cine e pentru ea?
Centrul Shchetinina devenit nu numai un loc de cultivare a cetăţenilor reală a patriei, de asemenea, dar fără centru metodic pentru cadrele didactice - pentru că în şcolile de azi pot pune în aplicare deja unele elemente de modelul său. Să înveţe cum in 20 de zile pentru a oferi copiilor de şcoală secundară desigur matematică. Cand zambesti? Mulţi nu cred în astfel de posibilităţi. Dar am văzut cu ochii mei.

Sunt în Irkutsk-au vorbit cu mulţi oameni care sunt dispuşi să continue această idee - profesori, educatori, spun oamenii de stiinta. Ele vor fi o echipă proactivă şi să înceapă acest lucru important pentru Rusia. Am reuşit să se întâlnească cu un număr de lideri de învăţământ public regionale, să fie de acord cu guvernatorul reuniunii. Sper că pentru înţelegerea şi sprijinul. În curând să vină la Irkutsk Amonashvili. Un educator talentat, nu am nici o îndoială, va fi capabilă să convingă armata profesorul nostru de care au nevoie de acest lucru.
şcoală

Eu sincer cred în potenţialul spiritual al Irkutsk şi Irkutsk. Si vreau cei care vin după noi, vii mai fericit, mai vesel, mai inteligent, mai înţelept decât noi. Centrul de Educaţie Shchetinina aceste probleme sunt rezolvate.

Libia Kaminsky

Revista "Crearea» № 1-2, 2006
http://blogs.mail.ru/community/cotbopehne/ # 1D55D3375A3DF8DD