Alimentaţia sănătoasă în SUA

/ Vizionări: 4598

Здоровое питание в США

 

Fondator al proiectului KindFood, Victoria Hotian a împărtășit cu Greenhunter, observațiile sale privind principalele tendințe de nutriție sănătoasă printre locuitorii orașelor mari din SUA.

Levitaţia (Video)

 

Vegetarianismul este cea mai elocventă tendința în alimentaţia americanilor cu venituri medii şi mari. Persoanele publice, staruri din showbiz, propagă vegetarianismul şi refuzul la carne. Sunt inaugurate restaurante vegane frumoase, în care este plăcut să petreci seara, ceea ce de asemenea contribuie la promovarea vegetarianismului. Multe cafenele și tarabe stradale au logo-uri cu semnături Vega, Vegetarian. Aproape fiecare local "tradițional" are un meniu vegetarian, în plus la cel de bază.

Dieta crudă ca o formă de vegetarianism este, de asemenea, o tendință, dar mai puțin frecventă. Practic, orice meniu vegetarian are bucate desemnate cu iconițe raw food - alimente crude - atât în restaurante, cât și în tarabele stradale. Apropo, fast food stradal sănătos sau street food - alimentaţie în stradă - este, de asemenea, o tendință normală în orașele mari. Food trucks - camioane alimentare - cu salate și sucuri staţionează în multe locuri, alături de burgerii mari și hot-dog-uri. Acest lucru este vizibil mai ales în New York.

Sunt foarte populare sucurile proaspete și piureurile proaspete. Ele sunt făcute în restaurante, magazine, în stradă. Acestea pot fi găsite în meniul reţelei Starbucks și în cafenele mici de familie. Cu toate acestea, trebuie să avem în vedere faptul că în ele se pune o mulțime de gheață, iar dacă preferați versiunea without ice - fără gheață - trebuie să avertizaţi în prealabil.

 

Здоровое питание в США

foto by Becca Fron

 

Pe acoperişul Casei Albe (SUA) vor fi instalate panouri solare
Pe acoperişul Casei Albe (SUA) vor fi instalate panouri solare

Sunt foarte răspândite magazinele alimentare, un fel de bodegi de tipul mesei suedeze – food court. Deci, nu este neapărat să planificaţi unde veți lua prânzul sau cina. Întotdeauna puteţi da peste un astfel de bufet și să umpleţi cutiile de unică folosință cu fructe proaspete, salate, mâncăruri calde. În general, abordarea de container-cutie este foarte dezvoltată în industria alimentară. Totul se vinde decojit, feliat şi ambalat - de la fructe și legume până la feluri de mâncare indiene și japoneze. Cutii cu prânzuri gata, se vând chiar şi în farmacii.

Oamenii tot mai des preferă produsele naturale şi organice, citesc etichetele. Chiar și în cel mai simplu magazin puteţi găsi fructe, legume și pachete cu etichete "sănătoase": Natural, Organic, Reduced Calorie, Excludes Milk,Sugar free, etc. SUA are propriul sistem de marcaje, care se bucură de încrederea clienților.

Cele mai "la modă"produse sănătoase sunt considerate cerealele integrale, germenii leguminoaselor şi cerealelor, nucile. De exemplu, din quinoa se prepară o mulțime de salate, bucate calde, din boabe se prepară feluri de mâncare laterale - garnituri și gustări (humus este foarte popular), din nuci se fac deserturi, produse de patiserie și multe altele. Toate produsele pot fi achiziționate deja pregătite și ambalate. Magazinele au câteva rafturi cu containere cu produse din grăunţe pe care le puteți gusta și lua cantitatea necesară.

Restaurantele și magazinele, prin toate mijloacele, se poziționează ca fiind sănătoase, expunând procesul de producție, deschizând vitrinele.

Industria fast-food vrea să slăbească noi reguli privind alimentaţia sănătoasă
Industria fast-food vrea să slăbească noi reguli privind alimentaţia sănătoasă

Veteranii reţelelor de estaurante, de asemenea, trec pe făgaşul sănătos. Reţeaua Starbucks a deschis un lanţ de restaurante cu alimentaţie sănătoasă. McDonalds în genere a realizat un rebranding major, devenind verde. Pe piața alimentaţiei sănătoase din SUA sunt destui jucători mari, atât printre restaurante, cât şi prin magazine (de exemplu, reţeaua WholeFoods). Cu toate acestea, se observă o cerere tot mai mare pentru micile restaurante online, care fabrică și livrează alimente sănătoase. Oamenii preferă micile afaceri "de familie", cu programe de alimentație sănătoasă, cu livrarea bucatelor proaspete, sănătoase şi utile, dulciuri preparate manual.

În general, în Statele Unite, afacerile mici sunt favorizate. Locuitorii din Los Angeles, de exemplu, explică această tendință în felul următor: la companiile mici produsele sunt mai calitative, deoarece pentru ele este dificil de a supraviețui pe o piață competitivă. Livrările de produse alimentare sănătoase sunt foarte frecvente în domeniul industriei alimentare. Aproape toate întreprinderile livrează produsele la destinaţie: de la restaurante mici online, până la locale care fac parte dintr-o reţea - în birouri, la domiciliu, la un picnic. Comanda poate fi făcută atât pe site-urile restaurantelor, cât şi pe site-urile agregatoare care oferă servicii de livrare și de catering*. Inclusiv şi prin telefon.

 

*Catering - cuvânt englez provenit de la cater - livrarea alimentelor (trad.).

 

Autor: Victoria Hotian, restaurant on-line de alimentaţie sănătoasă, KindFood.

Foto: Tibor Szabo

 

 

Sursa: greenhunter.ru