Are elevilor să creadă în tine?

/ Vizionări: 3666

Acest articol a fost tradus prin intermediul Google translate


Articolul Marina Cosmin

Vorbind despre scopurile şi obiectivele educaţiei este, se pare, pentru totdeauna, iar acest lucru devine doar duller şi duller.

Dar Serghei Bratchenko, psiholog, profesor de Sankt-Petersburg Universitatea, autor al "Introducere la expertiza de educaţie umanitare", ne cere să răspundă la el în lumeşti, care dă copilul la şcoală, şi suntem într-o fundătură, dar el neagă orice de aprobare noastre.

- Dar, te rog, nu cuvinte comune. În limba de provocările vieţii: ce foarte bun la a face absolvent de liceu?

- Total Alfabetizarea ... Obiceiul de a forţei de muncă mentale ... Abilitatea de a adapta în societate ... dezvoltării generale, în cele din urmă - scoala protejează slab audienţă.

- Cele mai multe dintre baieti scrie cu erori şi nu le place să citească, să - respinge argumentele noastre Serghei.

- Acest aptitudini pot fi predate pentru şase luni. Funcţionează mentale implicate un copil care este de zece ani nu disaccustoms, că este cu adevărat de gândire, şi a forţat să se facă doar cu memorare şi reproducere a probelor? Şi în viaţa socială într-adevăr ceea ce se poate adapta absolvent? Este că, în liceu. Sunt de acord: problema numai în viaţa că într-adevăr este capabil să rezolve ieri odinnadtsatiklassnik - este de a merge la colegiu.
Deci, pentru a rezolva această înguste, nu toate importante (pentru că nu toată lumea vrea să obţineţi de învăţământ superior), probleme de şcoală, facand un efort imens, incordarea aparate gigantică de comandă şi control ia toate timp, bebelusul, toate competenţele şi resursele copilului. Şi în primul an el va spune: "uite Acum toate lucrurile au fost predate în şcoală."

Serghei Bratchenko ofera o vedere fundamental diferită de calitatea muncii profesorului şi a calităţii educaţiei: ea ar trebui să ajute la dezvoltarea de calităţi umane majore. Ar trebui să înveţe copilul arta de a trăi această viaţă.

- Avem de multe ori cred că ne invatam copiii matematica, şi de fapt i dea lecţii de dexteritate, să inducă în eroare, să se adapteze la presiunea de putere şi autoritate, minciuna, trădează. Nu pentru noi toţi, şi metabolizat logaritmi.

Şi cel mai important lucru în viaţa noastră - pentru a fi uman? Fii autori şi de masterat din viaţa noastră? Auto-dezvoltare, de creştere personală, abilitatea de a construi viaţa lor? De exemplu, şcoala va da o idee a culturii generale a omenirii. Dar că foarte puţin! Acesta este doar un instrument. Dar ce să faci cu el? În cazul în care scop?

Şi capacitatea de a alege traseul de educaţie? Şi capacitatea de a alege o profesie care corespunde la resursele dumneavoastră şi nu fac greşeli, aşa că nu lucra la auto-distrugere?

În primul rând, şef, Serghei Bratchenko întrebare favorit, pe care le consideră necesar să solicite fiecare şcoală:
- Ce se întâmplă copilului credinţa în sine? Cu capacitatea sa de a se baza pe tine? Cu dorinţa de a rezolva problemele lor din punctul de vedere al autorului şi de gazdă a vieţii sale? Scoala - l ajută să ne asigurăm că fiecare copil mai mare încredere în el însuşi, sau invers?

A doua întrebare:
- Ca un copil înţelege şi simte el însuşi? Ca el ştie punctele forte şi punctele slabe lui, şi resursele sale? Are şcoala el însuşi să înţeleagă? Sau ea îi dă iluzia? Sau, dimpotrivă, este, în general, se abate de la dorinţa sa de a te cunoşti?

Şi a treia întrebare:
- Ce face o scoala cu capacitatea copilului de a trăi printre oameni - cum ar fi liber, cum ar fi unic? Care sunt modalităţi de a rezolva conflicte inevitabile dintre oameni prezinta copii de şcoală ca un exemplu de relaţii intra? Are şcoala dezvoltă capacitatea de a intelege pe ceilalti, de a lua, în ciuda tuturor diferenţelor, să simpatizăm cu ei şi să negocieze cu ei? Sau ea ştie un principiu: "Pleacă de clasa?

Şi ultima întrebare:
- În ceea ce priveşte copilul dezvolta gustul pentru alinierea din viaţa lor? El a înţeles că viaţa - este rezultatul eforturilor sale? Ca elpregătite să facă faţă dificultăţilor ca el are curajul? Are el înţelege durata de viaţă a unei opere de artă, ca o soluţie la problemele vieţii? Sau el convins că durata de viaţă corect - direct, şi dificultăţile - nu este normal, e vina cuiva?

... Puteţi pune întrebări şi mai multe, dar cu acelaşi rezultat: şcoala nu ştiu răspunsurile la ele. Ea nu este angajată în dezvoltarea astfel de copil. Nu este important pentru ea. Ea este mândru de onoruri şi medalii, şi un alt postupaemosti procentuale în liceu. Ce urmeaza cu aceşti oameni? Poate cineva dintre ei a fost un ticălos. Şi cineva a aruncat o şcoală râvnit de mare. Şi cineva a avut de a bea. Dar cineva a comis suicid. Omul care a construit un conac în Bahamas, dureros nu sa inteles cu sotia si copiii, prietenii şi părinţii lor, colegii şi partenerii, şi nu dormi la noapte: pentru ce toate?

Arta de a fi fiinţe umane, vii fericiti nu este predată în şcoală. Poate pentru că adulţii se poate trăi nici fericiti, sau să facă acest lucru, să nu mai vorbim preda ea.

Si tot ceea ce se întâmplă în Rusia de azi - rezultatul incapacităţii noastre colective de a trăi, crezi în tine şi să negocieze cu fiecare parte, pentru a lucra în mod creativ, să fie pregătiţi pentru că a trăi - înseamnă că pentru a face faţă problemelor cu care va fi întotdeauna. Tot ce se întâmplă astăzi cu societatea - rezultatul, spune S. Bratchenko, educaţia noastră pentru sută la sută.
Şi noi considerăm că este cel mai bun din lume. Poate trebuie sa ne gandim despre schimbarea priorităţilor?

În cartea sa "Introducere în educaţie expertiza umanitare" SL Bratchenko ofera un sistem de criterii şi metode de evaluare a calităţii educaţiei, care azi oferă scoala noastra. Aceasta este o lungă conversaţie. Dar chiar şi ţara sa de origine este foarte important faptul că şcoala a vrut să mă înţeleagă şi ceea ce face cu copilul.

http://www.levi.ru/houses/playground/school/kosmina/kosmina_school3.php