ecology: ru md
Video prezentarea Ecology
Conceptul de Așezări ecologice

Arhitectura si pictura ecologică de la părintele acoperişurilor verzi Friedensreich Hundertwasser




 

 

Artistul şi arhitectul, Friedrich Stovasser (Friedrich Stowasser 1928 - 2000), şi-a schimbat numele în Friedensreich Regentag Dunkelbunt Hundertwasser, traducerea numelui căruia duce în eroare vorbitorii limbii germane. Această sintagmă se traduce cu greu prin ”lumea bogată sau ziua ploioasă paşnică, apa multicoloră întunecată". Tatăl lui Hundertwasser, un austriac catolic care a murit cînd el era copil şi mama lui - o evreică, cu care în timpul războiului a fugit pentru a scăpa de soarta amară a familiei sale, deoarece ei spuneau la toată lumea că sunt catolici. Fiind tînăr, pictorul a călătorit activ prin lume şi a intrat la Şcoala de Arte din Paris, pe care a părăsit-o a doua zi după admitere. Mulţi ani a trăit şi a pictat tablourile sale pe o barcă de navigaţie reparată, pe care a numit-o "Regentag" (ziua ploioasă). Dlui a deţinut, de asemenea, o casă de fermier în nordul Franţei şi o colibă în Noua Zeelandă. Hundertwasser, a simţit o legătură specială cu Noua Zeelandă, unde şi a fost înmormîntat în anul 2000.

Cînd omul crede că el poate corecta, repara natura, de fiecare dată aceasta este o greşeală fatală. Societatea nu ar trebui să considere o binecuvîntare acţiunile umane care distrug în mod spontan vegetaţia; pentru orice comunitate, dimpotrivă, ar trebui să fie o onoare şi drept un scop, protejarea celui mai mare număr posibil de peisaje naturale. Izvorul, rîul, mlaştina, zonele umede de coastă, în aşa aspect în care ele există, cum Dumnezeu le-a creat, pentru noi ar trebui să fie sacre şi inviolabile, de neatins. Ajustarea fluxului natural poate avea doar consecinţe nefaste, care în cele din urmă sunt foarte scumpe: reducerea nivelului de apă, distrugerea pădurilor, reconstruirea suprafeţelor mari în stepe, lipsa de filtrare inversă subterană în curentul principal al rîului, pierdută în timpul construcţiei unui rezervor de apă artificial, care se consumă foarte repede.

Zonele umede fluviale nu mai pot exercita funcţiile lor de burete absorbant: absorbţia apei în exces şi o reacţie de răspuns lentă în perioade de secetă, reaminteşte o puşculiţă în în situaţiile de urgenţă. Fluxul reglabil devine o ţeavă de scurgere. Peştele moare, iar în fluxuri, nu există organisme vii din cauza că acestea nu pot să înoate prin canalul reglementat. Inundaţiile, cu toate consecinţele lor devastatoare, devin chiar mai monstruoase după intervenţia umană în procesele naturale ale planetei. Din cauza consumului activ al apei, solul şi plantele nu sunt în măsură s-o absoarbă, să crească şi să se dezvolte. Doar fluxul cu un orizont acvatic înalt, fără un curent constant, poate produce apa curată, regla consumul apei în gospodăriile casnice şi menţine populaţia de peşti şi de animale, avantajoasă pentru beneficiul omului şi agriculturii.

Acum este aproape prea tîrziu: această veche zicală este mai relevantă decît oricînd. Direcţiile de curgere ale rîurilor şi fluxurilor, care au fost aliniate şi îndreptate în conductele de beton, acum sunt distruse pentru a fi restabilite la starea lor anterioară. Ce ironie! De ce să încercăm să reglementăm fluxul de apă, pentru ca apoi să ajungem din nou la concluzia că el trebuie să curgă natural. Hundertwasser, mai 1990.

Hundertwasser a scris o mulţime de manifeste, unul din care: Manifestul de mucegai împotriva raţionalismului în arhitectură: ”acordaţi atenţie pardoselii uniforme care reprezintă o melodie pentru trepte. Uitaţi de rigla de desen, cel puţin din motive morale. Rigla este un simbol al analfabetismului nou, un simptom al unei boli noi, al dezintegrării civilizaţiei noastre”.

 

Arhitectura si pictura ecologică de la părintele acoperişurilor verzi Friedensreich Hundertwasser 

Arhitectura si pictura ecologică de la părintele acoperişurilor verzi Friedensreich Hundertwasser 

Arhitectura si pictura ecologică de la părintele acoperişurilor verzi Friedensreich Hundertwasser 

Arhitectura si pictura ecologică de la părintele acoperişurilor verzi Friedensreich Hundertwasser 

Arhitectura si pictura ecologică de la părintele acoperişurilor verzi Friedensreich Hundertwasser 

Arhitectura si pictura ecologică de la părintele acoperişurilor verzi Friedensreich Hundertwasser 

Arhitectura si pictura ecologică de la părintele acoperişurilor verzi Friedensreich Hundertwasser 

Arhitectura si pictura ecologică de la părintele acoperişurilor verzi Friedensreich Hundertwasser 

Arhitectura si pictura ecologică de la părintele acoperişurilor verzi Friedensreich Hundertwasser 

Arhitectura si pictura ecologică de la părintele acoperişurilor verzi Friedensreich Hundertwasser 

Arhitectura si pictura ecologică de la părintele acoperişurilor verzi Friedensreich Hundertwasser 

Arhitectura si pictura ecologică de la părintele acoperişurilor verzi Friedensreich Hundertwasser 

Arhitectura si pictura ecologică de la părintele acoperişurilor verzi Friedensreich Hundertwasser 

Arhitectura si pictura ecologică de la părintele acoperişurilor verzi Friedensreich Hundertwasser 

 

”Cred ca sunt absolut sigur că pictura este o activitate religioasă, deoarece un impuls real vine din afara, dintr-o forţă de nedescris care conduce mîina dvs. Anterior oamenii spuneau că acest lucru este o muză. Desigur, este o prostie, dar este şi un fel de iluminare, de inspiraţie. Omul ar trebui să fie întotdeauna pregătit. Aceasta înseamnă că el nu ar trebui să-şi exercite voinţa, mintea şi să facă totul mai bine, el ar trebui să uite de ambiţii”.

 

 

Sursa: zelife.ru

 

ABONAȚI-VĂ
Luni, 14 mai 2012 12:30
Vizualizări: 4786

Citiţi de asemenea

Ş. A. AmonaşviliMereu am aspirat spre Viitor, fără să mă gândesc la ce îmi va aduce în plus. Înclin mereu către Viitor, ...
108
Tavanul sălii hipostilului din templul Hathor din Dendera, Egipt....
90
La mama mea, după vârsta de 50 de ani, începuseră să îi amorțească uneori degetele de la mâini și picioare. O prietenă, ...
142
Acesta este Lacul Cerkel-Kel din Kabardino-Balkaria. Face parte dintr-un grup de cinci lacuri, în care nimeni nu se scal...
103