ecology: ru md
Video prezentarea Ecology
Conceptul de Așezări ecologice

Bicicleta a devenit transport public deja în 100 orașe din întreaga Europă




 

 

Parcările publice pentru biciclete au devenit atributele obișnuite ale orașelor europene. Administrațiile orașelor și guvernele europene nu doar asigură construirea rutelor pentru ciclişti, dar şi oferă, de asemenea, biciclete în chirie, disponibile în zonele publice ale orașului.

 

De mult timp a devenit clar că această metodă de curățare a orașului este mult mai ieftină decât construirea intersecțiilor de drumuri și autostrăzilor de mai multe niveluri, care, de regulă, nu ţin pasul cu fluxul de trafic în creştere din an în an. Și astăzi, în diferite ţări, începând cu Spania şi terminând cu Suedia, parcările pentru biciclete cresc în oraşe ca ciupercile după ploaie. Este suficient să amintim un proiect maiestuos de rute cicliste în Londra, sponsorizat de Bak Berkeley, care va lega aproape toate suburbiile cu regiunile centrale cu ajutorul traseelor ultra-moderne de ciclism.

Locuitorii din Paris, care folosesc biciclete publice în calitate de transport urban, recunosc că utilizează automobilul de două ori mai rar. În general, în Franța, aproximativ 30 de oraşe au programele proprii pentru introducerea bicicletelor publice.

Barcelona, este un alt exemplu de utilizare cu succes a bicicletelor închiriate, pe care acum le folosesc mii de rezidenți.

 

Велосипед стал общественным транспортом уже в 100 городах Европы 

 

În afară de Barcelona și Paris, sunt alte zeci de orașe nu atât de bine cunoscute, dar foarte reuşite în afacerea utilizării comune a bicicletelor. De exemplu, în Hamburg, compania StadtRAD, pe parcursul anului trecut,a înregistrat 500.000 de călătorii cu biciclete publice, ceea ce a făcut acest proiect unul dintre cele mai reuşite în promovarea bicicletei în oraș. În plus, utilizarea partajată a bicicletelor se observă, de asemenea, în Spania, Belgia, Austria. Chiar și în Polonia, funcţionează două sisteme similare. Norvegia și Finlanda reci, de asemenea, nu rămân în urmă de vecinii lor sudici.

Unii cetățeni ar putea crede că programul de partajare a bicicletelor va fi o povară suplimentară pentru trezoreria orașului și pe termen lung va fi neprofitabil. Cu toate acestea, experiența arată că primăriile oraşelor găsesc diferite căi de finanțare a bicicletei publice, cum ar fi sponsorizarea corporativă și vânzarea abonamentelor pentru utilizarea bicicletelor publice, amplasarea publicităţii la parcări și reducerea costurilor pentru întreţinerea lor.
În final, eliberarea străzilor orășenești de ambuteiaje de trafic și reducea costurilor pentru întreținerea lor sunt metodele care pot fi folosite în scopul dezvoltării bicicletei publice.

Desigur, utilizarea bicicletei în orașe devine interesantă pentru bicicliști doar la o punere în aplicare în masă a acestui mod de transport sănătos și ecologic, precum și în prezența obligatorie a benzilor special amenajate. În caz contrar, concurența bicicliștilor cu mijloace de transport auto, de obicei, se termină, nu în favoarea celor dintâi. Prin urmare, bicicleta ar trebui să obţină o prioritate, în primul rând, legislativă și inițial să fie finanțată de guvern sau de donatori.

 

 

Sursa: pozitivchik.info

 

ABONAȚI-VĂ
Miercuri, 02 ianuarie 2013 12:35
Vizualizări: 2157

Citiţi de asemenea

Ş. A. AmonaşviliMereu am aspirat spre Viitor, fără să mă gândesc la ce îmi va aduce în plus. Înclin mereu către Viitor, ...
68
Tavanul sălii hipostilului din templul Hathor din Dendera, Egipt....
46
La mama mea, după vârsta de 50 de ani, începuseră să îi amorțească uneori degetele de la mâini și picioare. O prietenă, ...
110
Acesta este Lacul Cerkel-Kel din Kabardino-Balkaria. Face parte dintr-un grup de cinci lacuri, în care nimeni nu se scal...
99