Blestemul material al omenirii

/ Vizionări: 1610

Savanții germani au publicat recent date curioase:în ultimii 50 de ani, nemții au început să trăiască în medie cu 400% mai prosper, iar numărul oamenilor nefericiți, ce suferă de depresie, a crescut cu 38%.

Savanții germani au publicat recent date curioase:în ultimii 50 de ani, nemții au început să trăiască în medie cu 400% mai prosper, iar numărul oamenilor nefericiți, ce suferă de depresie, a crescut cu 38%.

De ce se întîmplă așa? De ce funcționează această proporție inechitabilă? Eu numesc acest fenomen blestemul material al omenirii.

Ingrediente naturale pentru a curăța aproape orice
Ingrediente naturale pentru a curăța aproape orice

Acesta a început cu 100 de ani în urma, în America. Henri Ford a devenit cel mai bogat om din lume, datorită reformei în industria automobilistică. Succesele lui i-au înaripat pe mulți întreprinzători talentați la crearea marilor branduri: Cadillac, Chevrolet, Buick, Dodge. Noile mașini practic au invadat America. Peste o perioadă de timp a venit momentul cînd vînzările de automobile au scăzut brusc. Piața s-a suprasaturat.

Într-adevăr, de ce are cineva nevoie de o mașină nouă, dacă cea veche merge perfect? De ce să cheltuiască banii? Confruntîndu-se cu problema realizării, vînzătorii geniali au inventat o soluție inteligentă: ei au început să le insufle proprietarului vechilor automobile sentimentul de inferioritate.

Producătorii de automobile au început să scoată în fiecare ani noi modele. Succesul lor i-a încurajat pe antreprenorii din alte ramuri: îmbrăcăminte, cosmetice, încălțăminte și sufletul s-a avîntat în rai … mai exact în iad.

Câte animale mănâncă, în medie, un britanic în timpul vieții sale
Câte animale mănâncă, în medie, un britanic în timpul vieții sale

Deseori putem vedea cu cît dispreț privesc adolescenții proști, îmbrăcați în haine la modă, la un copil care nu-și poate permite acest lux. Atrageți atenția: de două ori pe an, producătorii de îmbrăcăminte lansează colecții noi. experții, designerii ne repetă mereu „în acest sezon va fi în vogă culoarea verde”. Pentru ce se face acest lucru? Acest truc a fost creat pentru majorarea vînzărilor. Oamenii, care au cumpărat exact aceeași îmbrăcăminte, dar de culoare roșie anul trecut, vor simți disconfort.

Corporațiile trasnaționale manipulează cu conștiința consumatorului simplu, lansînd mereu noi gadgeturi, îmbrăcăminte etc. Ei cheltuiesc pentru publicitate $500 miliarde pe an. Acești bani sînt suficienți pentru a face omenirea nefericită. Pentru a conștientiza în deplină măsură, cît de mulți sînt acești bani, voi face o comparație. Pentru soluționarea problemei foametei pe planetă, pe an sînt necesare doar $50 miliarde.

Cea mai mare problemă constă în faptul că noi permanent trebuie să aruncăm lucrurile bune, pentru că ele sînt deja demodate. Tragedia omenirii – așteptări greșite. Cumpărînd un automobil nou, omul se bucură o perioadă foarte scurtă de timp. Dacă a doua zi, prietenii lui își vor cumpăra mașini mai faine ca la el, această bucurie se va reduce doar la o zi.

Consumul mixt sau tu – mie, eu – ţie
Consumul mixt sau tu – mie, eu – ţie

Mulți dintre noi tindem să avem lucruri la modă și fără să ne dăm seama, devenim nefericiți. Cursele de șobolani au transformat viața noastră într-un iad, într-un nonsens absolut.

Mie îmi plac obiectele vechi. Unele veste, adidași le am de peste 10 ani. Dar cînd trebuie să merg la vreo recepție sau o întîlnire de afaceri – am sentimentul de parcă sînt violat. Trebuie să ară ca toți. Noi pînă în prezent sîntem întîminați după haine. Însă, din fericire, cu cît mai devii mai conștient, cu atît primești mai multă satisfacție de la dezvoltare, instruire – cu atît te ridici mai sus deasupra acestui infern.

Avea dreptate Socrate, cînd spunea: „În lume există doar un singur bun – cunoștințele și un singur rău – necunoașterea”.