ecology: ru md
Video prezentarea Ecology
Conceptul de Așezări ecologice

China. Poziţia de lider mondial în producerea automobilelor electrice este încă posibilă




 

 

Potrivit firmei internaţionale de consultanţă McKinsey & Co, în ciuda vânzărilor scăzute ale vehiculelor electrice în China, ţara încă nu şi-a pierdut toate şansele de a deveni primul producător mondial al vehiculelor electrice. Conform McKinsey, politicienii şi producătorii ar trebuie să treacă la hibrizii reîncărcabili în loc de maşini cu baterii electrice.

 

Pronosticul companiei americane a fost expus în raportul „Mijloacele de transport alimentate cu baterii electrice reîncărcabile din China” publicat pe 20 aprilie 2012. Documentul se bazează pe opinia a mai mult de 30 de politicieni, oameni de afaceri şi experţi.

Şeful McKinsey’ China Auto Hub, Axel Krieger: "În ciuda dificultăţilor şi eşecurilor din perioada iniţială, vehiculele electrice vor rămâne în China ca cel mai bun răspuns la provocările energetice şi ecologice. Mai mult ca atât, aceste mijloace de transport nu se opun vehiculelor electrice pe baterii, în perspectivă de lungă durată hibrizii reîncărcabili pot deveni o punte de trecere la vehiculele complet electrice". Producând vehiculele hibride, piaţa chineză auto conţine oportunităţi excelente pentru o lansare rapidă a vânzărilor de maşini electrice.

McKinsey consideră că până în 2017 vehiculele electrice din China, completate cu o baterie de o capacitate de 15 kilowaţi-oră, vor fi capabile să concureze cu maşinile echipate cu motoare cu ardere internă. Vehiculele electrice cu o baterie de o capacitate mai mică, de 10 kilowatt-ore, se vor egala în cost cu maşinile convenţionale deja în 2014.

În prezent, China este în pericol de a eşua planurile de a ajunge la producţia anuală a vehiculelor electrice în valoare de 0,5 milioane până în 2015. În 2011 au fost produse numai 6.000 de unităţi, nu mai mult de 10 modele, ceea ce reprezentă doar 0,03% din cifra ţintă. Pentru a atinge acest scop nu ajung 400.000 de unităţi până în 2015, şi anual sunt produse doar 16.000 de tuburi pentru încărcare.

În conformitate cu McKinsey, în primul rând, se va dezvolta transportul public electric, numărul de autobuze pe energie electrică va creşte la 100.000 până în 2016.

După spusele lui domnul Krieger: "China încă are şanse foarte bune de a realiza aspiraţiile sale la poziţia de lider mondial în domeniul vehiculelor electrice. Atingerea acestui obiectiv va necesita de la toţi participanţi la filieră în industria în cauză să-şi coordoneze eforturile şi aşteptările. Guvernul, producătorii, furnizorii pieselor şi providerii în infrastructură ar trebui să coopereze mai strâns pentru a pune în aplicare noua strategie ".

Potrivit lui Larry Wang, director al Filialei McKinsey din Shanghai: "China se confruntă cu o oportunitate unică de a utiliza domeniile ale enorme pentru dezvoltarea vehiculelor electrice pentru a reuşi nu numai acasă, ci şi a cuceri pieţele mondiale".

Cu două zile înainte de publicarea raportului McKinsey, pe 18 aprilie, Consiliul de Stat din China a adoptat planul industrial pentru conservarea energiei şi dezvoltarea transportului alternativ. Vehiculele electrice şi hibrizii sunt definiţi ca punctele de reper strategice pentru a soluţiona problemele energetice şi ecologice.

 

China. Poziţia de lider mondial în producerea automobilelor electrice este încă posibilă 

 

Autor: Alex Norkin  

 

 

Sursa: facepla.net

 

ABONAȚI-VĂ
Marţi, 15 mai 2012 14:01
Vizualizări: 3617

Citiţi de asemenea

Ş. A. AmonaşviliMereu am aspirat spre Viitor, fără să mă gândesc la ce îmi va aduce în plus. Înclin mereu către Viitor, ...
97
Tavanul sălii hipostilului din templul Hathor din Dendera, Egipt....
79
La mama mea, după vârsta de 50 de ani, începuseră să îi amorțească uneori degetele de la mâini și picioare. O prietenă, ...
134
Acesta este Lacul Cerkel-Kel din Kabardino-Balkaria. Face parte dintr-un grup de cinci lacuri, în care nimeni nu se scal...
102