Companiile auto sunt în căutarea modalităților de a produce hibrizi ieftini

/ Vizionări: 3422

 

Автокомпании ищут способы производства дешевых гибридов 

 

Volkswagen a dezvaluit un nou hibrid cu un consum de 0,9 litri la 100 de kilometri
Volkswagen a dezvaluit un nou hibrid cu un consum de 0,9 litri la 100 de kilometri

Aderînd la cerințele stricte privind reducerea consumului de combustibil, producătorii auto promovează tot mai mult hibrizii. De exemplu, recent compania Toyota a anunţat că pînă în anul 2015 intenţionează să dezvolte 21 modele de automobile hibride, in timp ce acum ea produce numai 12.

 

Entuziasmul companiilor auto faţă de hibrizi este în creștere, deoarece costul de producție al acestora a scăzut dramatic. Cu cîțiva ani în urmă, hibridul Toyota Prius a costat cu aproximativ 6000 de dolari mai mult decît maşina analogică tradițională. Chiar și la acest preț, compania suferea pierderi la fiecare vînzare. Acum, diferența constituie 2500 de dolari, iar maşina a devenit profitabilă, a declarat Mike Omotoso, analistul companiei LMC Automotive. Scăderea costului a devenit posibilă datorită unei serii treptate de îmbunătățiri tehnologice și economiilor realizate în procesului de producţie. Îmbunătăţirile continuă să apare: baterii optimizate, motoare electrice, electronica de putere și transmisie, în rezultat prețurile ar putea scădea încă cu 50 la suta.

Hibrid universal Audi A1 e-tron (+Video)
Hibrid universal Audi A1 e-tron (+Video)

De exemplu, compania Toyota a trecut de la un sistem electric de 500 de volți la unul de 650 de volţi şi această decizie a adus mai multe beneficii, relatează Justin Ward, șeful proiectului pentru producerea motoarelor avansate în Centrul Tehnic Toyota. Compania a reușit să reducă costul și greutatea cablurilor electrice din cupru, să utilizeze tranzistoare ieftine de o putere mai mare în sensul electronicii, care controlează sistemul hibrid, precum și să dezvolte motoare electrice mici şi ieftine.

În timp ce alţi producători auto au trecut la baterii litiu-ion, Toyota a continuat să folosească baterii de nichel-metal hidrură. Cu toate acestea, compania a realizat o serie de îmbunătățiri tehnice în aceste baterii, cum ar fi instalarea elementelor plate în loc de cele cilindrice în scopul economisirii spațiului și schimbări în corp, pentru a îmbunătăți răcirea acumulatorului. Potrivit lui Ward, modificările simple, cum ar fi mutarea conectoarelor de pe o parte a PCB (circuit imprimat – trad.) pe altă parte, pot avea urmări semnificative în procesul de producţie. Ca urmare, în timpul asamblării poate apărea posibilitatea de a înlocui muncitorul cu un mecanism robotizat.

 

Автокомпании ищут способы производства дешевых гибридов 

Hibrid pe tiraj solar (+Video)
Hibrid pe tiraj solar (+Video)

 

Toți producătorii hibrizilor s-au confruntat cu creșterea costurilor materialelor rare, care sunt folosite în motoarele electrice compacte și extrem de eficiente, care propulsează vehiculele hibride în tandem cu motoarele cu ardere internă. Prin urmare, Toyota și alți producători auto mari, modifică structura motoarelor electrice în scop de a evita complet, folosirea elementelor rare sau a reduce utilizarea lor la minim.

De exemplu, compania Ford a dezvoltat motoare, care necesită doar o jumătate din disprosiu - cel mai scump material terestru, utilizat parțial pentru a asigura rezistenţa la căldură a magneţilor. În plus, compania a dezvoltat un sistem de răcire îmbunătățit a motorului, care a redus cererea pentru disprosiu. În același timp, furnizorul său, compania Hitachi a dezvoltat o metodă mai bună pentru difuzarea materialului prin magnet, ceea ce iarăşi a redus nevoia de utilizare a acestuia. Toate aceste și alte îmbunătățiri au permis companiei Ford, să reducă costul hibrizilor cu aproximativ 30 la sută.

În timp ce Toyota crește numărului modelelor hibride, compania GM reduce numărul hibrizilor în favoarea autovehiculelor mai ieftine (și mai puțin econome) de marca eAssist - hibrizi, care folosesc motoarele electrice în tandem cu o baterie mică, care permite motorului să se decupleze de fiecare dată cînd mașina se oprește.

 

 

Sursa: facepla.net