«Componenta urbană» a supragreutăţii

/ Vizionări: 2728

"Componenta urbană" a supragreutăţii

 

Componenta urbană a   supragreutăţii

 

Lawrence Frank de la Universitatea British Columbia în cursul studiilor sale, efectuate în districtul King County, Washington, a constatat că locuitorii din zonele cu o planificare corectă a cartierului (“în formă de plasă” – aut.) se folosesc de maşină cu 26% mai puţin, decât locuitorii din zonele cu o planificare incorectă (cu numeroase ramuri şi impasuri). Acest lucru se datorează faptului că planificarea corectă a cartierului permite rezidenţilor de a ajunge pînă la vecini rapid pe jos sau cu bicicleta. În consecinţă, în aceste domenii aerul este curat şi rezidenţii mai puţin suferă din cauza supragreutăţii.

Dependenţa greutăţii corporale de la metoda de circulaţie, în mod evident, ilustrează, de asemenea, diagrama, prezentată mai jos.

Componenta urbană a  supragreutăţii

Linia roşie - procentul de persoane obeze, linia verde - procentul de ciclişti şi pietoni. Graficul arată clar că locuitorii SUA preferă să călătorească cu maşina, fapt pentru care plătesc cu excesul de greutate.

De asemenea, s-a relevat o alta dependenţă interesantă. Locuitorii suburbiilor sunt mai des supraponderali, decât de oameni din centrele oraşelor. Acest lucru se datorează faptului că persoanele care trăiesc în afara oraşului, sunt obligaţi mai des să utilizeze vehicule pentru a vizita magazine, muzee, cinematografe şi chiar săli de sport.

 

 

Sursa