Cultura de slavi pagane antice şi Rusia.

/ Vizionări: 64174

Acest articol a fost tradus prin intermediul Google translate

În cazul în care există Russ a mers? Ştiind că era locuită de indo-europeni, nu este suficient pentru a răspunde. Cu toate acestea, în acest sens există o versiune pe baza unor rezultate de cercetare arheologică. Esenţa ei constă în faptul că indo-europenii au fost zonele ancestrale moderne Rusia, Ucraina şi alte câteva ţări, există în marş spre vest, sud şi sud-est. arheolog rus Shilov angajate în excavarea movile funerare pe malurile Niprului, legate IV - II mileniu î.Hr.

Multe elemente în movile purtau urme de semanticii indian care în România au fost doar începutul mileniului II î.Hr. Cercetator Kifishin găsite lângă Kiev, în săpăturile vechi, inscripţii, a făcut scris sumeriene. În special, însă, că inscripţiile nu au fost scrise în cuneiforme, mai târziu, o scrisoare risunchatym este o versiune anterioară a scris sumeriene. Desigur, sumerienii au părăsit acest loc chiar mai devreme, în jurul secolului VIII î.Hr., dar a găsit dovezi care sugerează că iniţial a trăit în aceste domenii.

* * *

mitologia păgână şi rituri religioase sunt o componentă importantă de la prezentarea vieţii spirituale a triburilor slave. Slavii vechi erau resturi puternic de animism, adică credinţa în spirite, şi prin această natură spiritualising şi forţele naturale. Ei au onorat spiritele lacuri, râuri, rosch; crede că pădurile sunt populate de creaturi diferite, diferite de oameni. În antichitate, format credinţa în "ghouli, duhurile rele, şi" beregyn "toane bune. Mai târziu praslavyane au citit Rod, ajutoarele sale au fost Yarylo, şi scăldat, precum şi Rozhanytsya Lada, şi Lelia, un cult care a fost direct legată de agricultură şi de toate, de care depinde fertilitatea terenului. În epoca de formare a structurilor de stat pe terenul de slavii încep să intre în ea însăşi, un panteon păgân, unde, la momente diferite incluse zeităţi, cum ar fi Svarog (cerul lui Dumnezeu), el de asemenea, Stribog, Velez (patronul de bovine şi păstori, precum şi avere, comerţ electronic), Perun (zeul tunete şi fulgere, iar mai târziu - patronul de soldaţi şi Soldier), Dazhdbog (zeul luminii), zeiţa fertilităţii, şi patroană a femeilor Mokosh etc

"Natural" păgânismul slav a fost în special în faptul că printre
preoţească, şi economico-naturale zeităţi militar dominat mai ales trecut.

Pentru o lungă perioadă de timp a existat o idee de pre-creştine Rusia ca pe o perioadă înapoi în ceea ce priveşte civilizaţia, şi numai acceptarea creştinismului strălucea acestei culturi întuneric, şi a permis Rusiei să introduceţi competent familia naţiunilor europene. Este mult mai în concordanţă cu teza lui Biserica "păgânism - întuneric, Creştinism - lumină, dar nu corespunde realităţii istorice. De fapt, cu mult înainte de adoptarea de această credinţă, Rusia Kieveană a avut o, distinctiv cultură înaltă.

* * *

Întrebare de rolul iniţial al litigiului Kiev. Potrivit unor studii, probabil, primul stat rus a fost centrul din Novgorod, care a petrecut deja mai multe secole de istorie la timp atunci când a fost Rusia Kieveană, considerat mult timp un leagăn al culturii ruse şi slavonă. Chiar si prima mentiune din Novgorod oficial se referă la anul 859, care de trei ani înainte în momentul în care tradiţia legendarul atribuie Kiev. Şi începutul a celebrului Novgorod Cronica, mai ales ei revizuire mai mari, unii cercetători se referă la o dată anterioară celei Cronica. Apologie la fel ca la Kiev City Central prima parte a slavilor de est, datorită cronicarul Nestor, sa ridice cultura Kiev în detrimentul altora, care servesc fidel printul lui. Din păcate, nu există informaţii insuficiente, ar restabili cultura antică Novgorod, cu aceeaşi precizie ca a culturii Rusiei Kievene, asa ca vom mergemodalităţi tradiţionale şi de a transforma oraşul de pe Nipru.

Ca Cronica, data temelia Kiev şi calendarul începutul Rusiei Kievene care urmează să fie luate în considerare 862 pe an, deşi, în realitate, o mare de decontare pe site-ul de la Kiev existau deja în secolul al V. Cu toate acestea, după cum publice de educaţie Rusiei Kievene, de fapt, datează din secolul IX, şi peste o sută de ani, la Kiev a existat ca o putere păgân. oraş apărut (până la sfârşitul secolului al IX-au existat cel puţin 25), instanţa de Prinţul de diferit rang, şi chiar mai mult de Mare Cneaz a atins deja nivelul de cultură care este compatibil cu Europa de Vest. Militar rus să ştie drumul asfaltat principal şi sud, până la Bizanţ şi vest, în ţinuturile germanice. Rusia Kieveană a fost situată pe ruta aşa-numita "de la vikingi la greci. L-am cunoscut aici şi drumuri în Orient fabulos. Despre rusah cunoscut mult în afara terenului Kiev. Opere de artă realizate din metale preţioase, făcute de masterat vechi ruseşti, au fost renumit în întreaga Europa.

Păgânismul a devenit o religie de stat, care se reflectă în crearea de preoţie: Magi, magicieni, batjocoritor - care au dezvoltat un calendar precis şi ar putea prezice vremea rea. Că preoţii au un rol important în dezvoltarea de mitologie. Multe poveşti existente basme, create de ei. O poveste de Koschee nemuritor si Anastasia Belle înapoi la chiar mai devreme mituri indo-europene şi aproape de mitul antic grecesc Hades şi Persefona. A fost la acel moment a compus epic epic.

Cel mai important este problema de a scrie în rândul slavilor vechi. Se crede că script-ul creat slavonă educatori Chiril şi Metodiu, reprezentând partea de est a slavilor alfabetul chirilic. Dar studii recente au susţinut că, în acest punct slavii deja scrise, care au fost syllabary aşa-numitele, care a apărut în antichitate, şi modificarea, adaptându-l la noile condiţii şi schimbarea făcută glagolitic. sistem şi în acest sens glagolitic mult mai vechi de a scrie, mai degrabă decât chirilic. Cu toate acestea, dezvoltarea de creştinism şi traduce texte religioase în limbile slave, prin scrisoarea chirilic alfabetul chirilic se face sistem de scriere principal.

În ciuda rădăcinile sale antice, un alt centru de Old Rusia - Novgorod - o semnificaţie în această perioadă nu poate fi chiar şi în comparaţie cu Kievul. Putem spune că Novgorod ca pentru a transmite ştafeta culturale la fratele său mai mic - Kiev. Cu toate acestea, acesta este asociat cu tradiţie Novgorod de a invita să se pronunţe cu normanzii, şi fraţii lui Rurik. De aici vine teoria Varangian de origine a statalităţii ruse, pentru mult timp un popular, flatat în special germani. Dar faptul că acest element al mecanismului politic este utilizat pe scară largă în Europa medievală - o invitaţie pentru a gestiona un străin, o persoană neutră nu are obligaţii financiare şi de relaţia cu nobilimii locale. Această persoană devine un fel de şef al administraţiei şi nu mai mult. La începutul anilor pre-mongol Rusia a fost destul de comune această metodă. Prin urmare, nimic exotice, şi chiar mai mult fundamentale în normanzii invitaţia de participare la regula nr. În plus, există unele dovezi că Rurik şi fraţii lui au rădăcini slave, în timp ce trăiesc departe de casă.

Şi totuşi, în ciuda nivel destul de ridicat de cultura,
dezvoltarea politică şi economică, Rusia a adoptat creştinismul. Susţine că păgânism clasic versiune nu este permis să se simtă vechi Rusia un partener cu drepturi depline a procesului cultural Eurasiei, precum şi comerţul şi economice. Luaţi în considerare acest aspect în detaliu.

Nu sunt informatii destul de credibile căe în a doua jumătate a secolului al IX, unele dintre Nobilimea rusă a adoptat crestinismul prin preoţii greacă şi bulgară. La Kiev în sine a fost construit chiar biserica crestina Sf. Ilie. Există, de asemenea, faptul că o botez secrete de Printesa Olga din aproximativ 946 (dupa alte surse - 955). Astfel, putem spune că unele tradiţiei creştine exista deja. Cu toate acestea, fiul lui Olga, Sviatoslav, şi nu vreau să aud nimic despre noile evoluţii, dar, în fiul său, Prinţul Vladimir, acelaşi care a botezat mai târziu Rus în 980 zeii pagani şase este ridicat la un principal pentru Principatul intreaga de la Kiev: Perun, cal, Dazhdbog, Stribog, Simargl şi Mokosh. Se părea că păgânismul a luat răzbunare pentru variaţia temporală a elitei conducătoare din Kiev. Dar, după opt ani el a botezat cu forţa triburi slave subordonate acestuia, de cotitură de la domn "de soare", în "apostolică". Ce sa întâmplat?

Există mai multe explicaţii. Pe de o parte, politeism (politeism), în Rusia a fost întotdeauna gravitat spre intern monoteism (monoteism), în timp ce secolul X, situaţia istorică a dezvoltat în aşa fel ca multe dintre stat, la frontiera cu Rusia, au adoptat deja o formă de religii monoteiste - creştinismul, iudaismul, Islamul. Reprezentanţii acestor religii au solicitat în mod constant pentru prinţii să adere la unul din credinţă, oferind în acest caz, uniune de state aproape de suflet. Da place să se dracu 'şi de a beneficia, ca Rusia Kieveană a fost un partener de invidiat. Pe de altă parte, luptele interne din cele mai religie pagana agrava treptat relaţiile dintre diferitele entităţi tribale, care este punctul culminant al crearea unui panteon păgân unică de Prinţul Vladimir Svyatoslavich, după cum sa menţionat mai sus.

Există, de asemenea, o versiune care Vladimir creat in mod deliberat un fel de "panteonul artificiale păgân", ca o imagine concentrată de "vechile" Rusia, pentru a pregăti psihologic pentru percepţia "noi" creştin Rusia. Fără îndoială faptul că neamurile Rusich-tratate cu precauţie în ţările occidentale şi de Est, ceea ce face dificil de contacte de business extinse şi culturale.

Există o teorie că alegerea corectă a religiei monoteiste este în mare măsură în legătură cu sensul limitat de păgânismului spirituale în minţile cele mai înţeleg şi simt conductoare ale acestei reforme. În orice caz, după care, la ordinele lui Vladimir a vizitat Constantinopolul şi a predat la patria lor, care, fiind în biserica Sfânta Sofia din cult, nu putea să înţeleagă: ei fie pe teren în cer.

În rezultatul final al acestor factori şi multe alte a fost botezul lui Rus în 988. Potrivit cronicarul Nestor în Povestea Ani apuse, Vladimir respins islamul şi iudaismul, care poate fi cauza formalismul inacceptabile Rusich sau dificultăţi în respectarea cu ei. Probabil complexitatea limbajului reale de comunicare, în timp ce Biserica Ortodoxă bizantin este serios îngrijorat de această problemă prin crearea unui grec pe bază de scris slave - alfabetul chirilic, care este mult mai uşor de comunicare spirituală. Din Bulgaria, în cazul în care script-ul nou sa născut, ea sa extins rapid pentru a Rusiei Kievene, aducand valori spirituale nespus, şi în special bazele de dogma creştină.

Spiritual, botezul lui Rus "a fost cea mai mare sancţiune a unei noi viziuni asupra lumii, un postulat de bază, care este o înţelegere personală absolută. Înţelegerea începutul absolut al unui caracter personal, cele mai multe lucruri în viaţa sa este exprimată în structura de personalitate a Sfintei Treimi, precum şi în unitatea personală a naturii divine şi umane a lui Isus Hristos. Întruparea, la rândul său, implică o divinizare de valoarea absolută a personalităţii umane. În timp ce zeii păgâni în virtutea multiplicitatea acestora şi nevychlenennosti de la naturalelemente tion sunt nimic personal. Personificarea lor aparentă a pur externe, naturale, nu spirituale. În păgânismul întreaga lume se supune legilor de un spaţiu rezonabil, astfel încât voinţa omului nu are libertatea de alegere în înţelegerea de astăzi de libertate, invecinandu-se pe arbitrar. Şi în acest caracteristică importantă a conştiinţei păgâne, ceea ce duce la o pace absolută a minţii, o epopee ataraxia. De viaţă - o etapă pe care vină de undeva, iar undeva pentru a merge oameni. În consecinţă, format şi moralitatea între o predominantă fiind lipsa de scop mai înalt şi aspiraţiile divine şi fără constrângeri interne.

Creştinismul eliberează individuale din mecanică şi includerea natura-Space şi apoi inclus într-un sistem diferit - într-o poziţie de responsabilitate în faţa lui Dumnezeu pentru lor de sine moral-determinare.


Independent există o întrebare cu privire la procesul de interacţiune între creştinism şi păgânism în stadiul de o nouă cultură. Aici, polarizate în mod clar două puncte de vedere. Unul deţine versiunea originală de sincretism (întreg) religie. Ca dovadă, de exemplu, ca rezultat într-o perioadă lungă de a păstra credinţa în lemn, apa, demoni, care a devenit acoliţii diavolului, şi faptul că sub acoperirea rituri new continuat să trăiască în mai multe moduri viziunea old mitologice, şi mulţi dintre zeii vechi s-au aşezat sfinţi. Un alt punct de vedere neagă complet o astfel de dualitate de religie, crede că a avut loc un proces natural de schimbare de la o altă religie.

Cultura Rusiei Kievene schimbat radical. Într-o perioadă scurtă de timp stapanit strat culturale semnificative experienţei anterioare, acumulate europene şi în special culturilor bizantine. Am construi temple, să prelungească de alfabetizare, a introdus cronici, extindeţi culturale şi economice şi legături comerciale. Fiica lui Iaroslav cel Înţelept devine regina Frantei.

O preocupare importantă a Iaroslav cel Înţelept, fiul lui Vladimir Botezătorul, este construirea intelectualitatea proprie: universitari, scriitori, filosofi, care ar ajuta forma o noua fundatie ideologică a statului Kievene. În plus, aceasta apare sub Iaroslav Institutul de monahismului rus, încep să fie manastiri organizate. După moartea domnitorului mitropolit grec singur, fără cunoştinţe de patriarhul bizantin se bazează pe tron metropolitane preotul Ilarion rus, autorul viitor a unui specimen al literaturii ruse vechi "cuvintele legii şi Grace".

În Rusia, imaginea a fost considerat un model de personalitate sacru spirituală, ideală a existentei umane.

Un loc aparte în modelarea culturii antice Rusia ia literaturii, vorbind ca o formă a conştiinţei sociale. Indiferent de panza complot, vechi opere literare ruse să reprezinte lumea în totalitatea sa, iar omul, autor şi cititor, nu un sentiment de semnificaţie se întâmplă, importanţa din toate timpurile, sfinţenia vieţii umane. Omul a simtit ca o particulă minusculă, şi, de asemenea, o parte din istoria lumii. Prin urmare, orice schimbări istorice si politice este nevoia de a rescrie istoria "întregi" din nou.

În plus faţă de "lungi" literatura (cronici, vieţile sfinţilor), şi acolo a fost jurnalism, ca răspuns la problemele cele mai presante. Un exemplu este celebrul "Lay" foarte transparente print indicii celor woes, care va aduce discordie, şi solicită pentru unificarea terenurilor din Rusia pentru a lupta împotriva inamicului comun - mongol-tătari.

* * *

Problema invaziei mongole-tătară. Până în prezent, nu există o imagine unică cu privire la importanţa acestui eveniment pentru istoria Rusiei. Versiunea oficială afirmă că cucerirea tătară a fost un obstacol dramatice la un astfel de dezvoltarea cu succes a statului rus, la fel ca în culturarnom, şi politic, şi economic. Dar stiinta nu ar fi ştiinţă în cazul în care nu au fost expuse orice alt punct de vedere, mai ales ca materiale pentru istoria culturală a Rusiei vechi, neexplorate suficient de măsura în care, în mod deliberat sau acoperite în favoarea interpretării oficiale, destul de mult.

În funcţie de versiunea de LN Gumiliov, un om de ştiinţă proeminent, etnograf, creatorul conceptului de etnie passionary ale dezvoltării umane, există multe întrebări şi incertitudini legate de procesul extrem de cucerire a Rusiei, Mongol-tătarii, pentru invadatorii acţionat mult prea neobişnuită pentru a rolului său. În ciuda jugul, Rusia nu a devenit parte a Hoardei, nu Khan a fost trimis să gestioneze teritoriile capturate, Mongol-tătari în nici un fel încercat să insufle cultura lor în cucerit Rusia şi nu a suprima culturii sale. În general, ei au cerut de la plata doar rusa anuale tribut special. Când vorbim de oraşe distruse în Rusia şi în Europa la punctul Ryazan, într-adevăr a ars din temelii, apoi cumva să uităm că această represiune a fost un act de răzbunare pentru uciderea trădătoare de ambasadori mongol-tătară. Şi toate legile în acele zile oraşul ar trebui să fie pedepsit.

În general, chiar şi pe o analiză superficială a proceselor asociate cu invazia mongolilor-tătară, se ascunde o versiune care unele omisiuni cortina pe această eră, dispune de alte nu, scopul în totalitate obiectiv.

A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: file_get_contents(https://viza.md/md/latest.rss/6): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden

Filename: rss-import/function.php

Line Number: 137