Cum să alegem corect un ecomobil?

/ Vizionări: 3880

Cum să alegem corect un ecomobil? 

 

Acumulator pentru Chevrolet Volt poate fi reproiectat
Acumulator pentru Chevrolet Volt poate fi reproiectat

În toate ţările civilizate ale lumii cursa după CP ai maşinii dispare treptat, şi tot mai mulţi cumpărători auto încep să acorde o atenţie parametrilor economici şi ecologici ai maşinii. Care este motivul pentru această schimbare de priorităţi: creşterea gradului de conştientizare a populaţiei sau creşterea preţurilor la combustibil şi impozitele pentru emisiile de evacuare – întrebarea este complexă şi ambigue.

Oricum, cumpărătorul auto actual nu este atît de mult axat pe modelul de prestigiu, ci mai degrabă pe caracteristicile economice. Piaţa ecomobilelor este în creştere în fiecare an, astfel încît cumpărătorului îi este dificil să se descurce în această diversitate. Iată cîteva sfaturi de la Anna Femel, reprezentanta Clubului de transport ecologic din Germania, care vă vor ajuta să alegeţi un ecomobil optim în funcţie de nevoile dvs.

Cît de mare ar trebui să fie maşina?

Supercarul electric Varley evR-450 este gata pentru lansare în 2012
Supercarul electric Varley evR-450 este gata pentru lansare în 2012

"Dacă o dată pe an transportaţi o maşină de spălat sau un dulap mare, nu trebuie să alegeţi o maşină mare. E mult mai profitabil să plătiţi o singură dată pentru închirierea camionului",- consideră Anna Femel. Pentru călătorii zilnice este potrivită o maşină compactă şi mică, iar în cazul dacă o echipaţi cu o boxă pe acoperiş pentru transportarea bagajelor, va fi potrivită şi pentru o excursie de familie.

Care motor este mai bun?

Alegerea motorului depinde de unde şi cum se foloseşte maşina. Dacă conduceţi preponderent în oraş şi dacă kilometrajul dvs. anual nu depăşeşte 15 mii km, atunci v-ar fi cel mai bun un motor pe benzină de mici dimensiuni. Celor care călătoresc foarte mult în zonele urbane, este mai bine să alegeţi un motor hibrid: chiar dacă achiziţionarea va fi mai scumpă, motorul electric vă va permite să economisiţi combustibil la start şi la distanţe mici cu o viteză redusă. Selectarea corectă a dimensiunilor maşinii vă va permite să economisiţi, în mod considerabil, combustibil.

Cui i se va potrivi motorul diesel?

 

În toate ţările civilizate ale lumii cursa după CP ai maşinii dispare treptat, şi tot mai mulţi cumpărători auto încep să acorde o atenţie parametrilor economici şi ecologici ai maşinii. Care este motivul pentru această schimbare de priorităţi: creşterea gradului de conştientizare a populaţiei sau creşterea preţurilor la combustibil şi impozitele pentru emisiile de evacuare – întrebarea este complexă şi ambigue. 

Zoleco: un nou nivel de economisire în exces
Zoleco: un nou nivel de economisire în exces

 

Ecomobilul cu un motor diesel este cea mai bună alegere pentru cei care conduc în mare parte în afara oraşelor. Diesel-ul oferă mai puţine emisii de carbon decît un motor pe benzină, dar oxizi de azot sunt totuşi mulţi. O bună alternativă sunt maşinile pe gaz natural: ele aruncă cu un sfert de dioxid de carbon mai puţin decît o maşină pe benzină. Cu toate acestea, reţineţi că staţiile de alimentaţie sunt încă insuficiente, în special, în zonele rurale. Gazului natural lichefiat mai puţin corespunde standardelor de mediu şi este costisitor.

Motorul hibrid vă permite să economisiţi la „start”. Cum să determinăm procentul de emisii de dioxid de carbon? Maşina mai puţin dăunătoare pentru mediul înconjurător poate fi aleasă conform unei formule empirice:110-120-140. Acest lucru înseamnă că un auto de mici dimensiuni nu ar trebui să cheltuiască mai mult de 110 de grame de dioxid de carbon, ceea ce corespunde 4.7 l de benzină sau 4.2 l de motorină la 100 kilometri. 120 de grame de CO2 este limita maximă pentru autovehiculele compacte (5,1 l de benzină sau 4,5 – de motorină), 140 de grame de CO2 pentru o maşină de familie (6 l de benzină sau 5,3 l de motorină).

 

În toate ţările civilizate ale lumii cursa după CP ai maşinii dispare treptat, şi tot mai mulţi cumpărători auto încep să acorde o atenţie parametrilor economici şi ecologici ai maşinii. Care este motivul pentru această schimbare de priorităţi: creşterea gradului de conştientizare a populaţiei sau creşterea preţurilor la combustibil şi impozitele pentru emisiile de evacuare – întrebarea este complexă şi ambigue. 

 

Şi încă o remarcă: consumul real de combustibil este de obicei mult mai mare decît datele specificate de producător la descrierea maşinii, astfel încît evaluînd acest criteriu, ar trebui să ne bazăm iniţial pe volume mai mari de consum. Vă dorim o achiziţie de succes! Emisiile de CO2 sunt cel mai important criteriu pentru autoturisme ecologice.

 

În toate ţările civilizate ale lumii cursa după CP ai maşinii dispare treptat, şi tot mai mulţi cumpărători auto încep să acorde o atenţie parametrilor economici şi ecologici ai maşinii. Care este motivul pentru această schimbare de priorităţi: creşterea gradului de conştientizare a populaţiei sau creşterea preţurilor la combustibil şi impozitele pentru emisiile de evacuare – întrebarea este complexă şi ambigue. 

 

 

Sursa: readmas.ru