Cum să păstrăm rezerva de kilometraj la maşina electrică în timpul iernii

Как сохранить запас хода электромобиля зимой 

 

A venit iarna şi a adus laolaltă cu vreme rece, motive suplimentare de îngrijorare pentru automobiliști.

 

În afară de pericolul sporit pe trasee, proprietarii vehiculelor electrice au şi alte motive de îngrijorare, deoarece din cauza utilizării energiei pentru încălzire se reduce considerabil rezerva de kilometraj.

Acest subiect apare pe ordinea de zi în fiecare an cu sosirea îngheţurilor, aşa că am decis sa colectăm toate sfaturile utile în acest articol.

Pe vreme rece, rezistența internă a bateriei este în creştere, reducând capacitatea ei și prin urmare, rezerva de kilometraj. A salva bateria de la schimbările temperaturii și a o menține într-un interval de grade optim, va ajuta sistemul fluid de reglare termică pentru baterie. Aceste sisteme sunt instalate pe hibrizi și caruri electrice Chevrolet, Ford, Coda (SUA) și Tesla, dar lipsesc la Nissan şi Mitsubishi.

Pe de o parte, în timpul opririi carului electric, sistemul de încălzire continuă să funcţioneze, alimentîndu-se de la baterie, ceea ce poate reduce, de asemenea, rezerva de kilometraj. Prin urmare, se recomandă să păstrați carul electric conectat la reţea, atunci când acesta nu este folosit.

 

Как сохранить запас хода электромобиля зимой 

 

În timp ce electricul merge, chiar și la friguri mari, temperatura bateriei va fi destul de înaltă datorită căldurii care este eliberată în timpul tranziției energiei chimice în energie electrică. Cel mai periculos timp pentru baterie este noaptea, atunci când carul electric se încarcă în garaj sau la parcare. În mod evident, încărcarea bateriei în garaj va oferi o temperatură mai înaltă a acumulatorului, decât încărcarea sub cerul liber.

Același principiu se aplică pentru locurile de parcare a maşinii electrice lîngă oficiu. Dacă biroul dumneavoastră este echipat cu o parcare subterană, călătoria de acasă la locul de muncă nu va afecta rezerva de kilometraj, doar dacă nu veţi nimeri într-un blocaj de trafic. Dacă trebuie să parcați mașina la parcarea auto, fiţi gata pentru căderea rezervei de kilometraj.

 

Как сохранить запас хода электромобиля зимой 

 

Dacă în mașina cu motorul cu combustie internă, pentru a menţine o temperatură confortabilă în salon, este consumată energia termică, eliberată în timpul funcţionării motorului, în vehiculul electric, pentru a încălzi salonul, se cheltuieşte o mare parte din rezerva de energie a bateriei. Există mai multe moduri de a menţine rezerva de kilometraj a vehiculului electric. De exemplu, echipaţi maşina cu încălzitoare separate pentru scaune și volan. Încălzirea directă va economisi energia electrică, păstrând căldura pentru conducătorul auto şi pasageri. Iar, astfel de modele, cum ar fi Nissan LEAF, Chevrolet Volt şi Ford Focus, oferă o funcție de încălzire preliminară a salonului: temperatura în salon se ridică pînă la gradul specificat la timpul programat înainte de deconectare de la rețea. Pentru a menține temperatura dorită se foloseşte mai puţină energie a bateriei, ceea ce ajută la creșterea rezervei de kilometraj în lunile de iarnă.

Urmați aceste sfaturi simple şi maşina electrică vă va servi credincios, mulţi ani la rând în orice condiții meteorologice.

 

 

Sursa: ekopower.ru

 

A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: file_get_contents(https://viza.md/md/latest.rss/6): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden

Filename: rss-import/function.php

Line Number: 137