ecology: ru md
Video prezentarea Ecology
Conceptul de Așezări ecologice

Eco-autobus pentru şcolari. Acum pasagerii s-au implicat în colectarea combustibililor



Eco-autobus pentru şcolari. Acum pasagerii s-au implicat în colectarea combustibililor

 


Compania Ford Motor în colaborare cu Institutul de Tehnologie din statul Georgia, SUA,  au lansat primul autobuz american pentru şcolari. Şi ca biocombustibil pentru acest model s-a potrivit nimic altceva, decât uleiul vegetal utilizat.

Dezvoltatorii de la Institutul de Tehnologie din Georgia, la un moment dat, au avut o idee că preocupările, legate de mediul înconjurător, trebuie să fie promovate printre copiii de la banca şcolară. Corespondenta ecoseed.org, Jen Balboa, a scris că, inginerii de la Institut împreună cu experţii de la Ford Motor au creat pe baza unui autobuz şcolar un mijloc de transport hibrid, care poate rula chiar şi pe ulei vegetal utilizat. Pentru  dezvoltarea ideii Ford College Community Challenge Grant  a oferit o subvenţie în valoare de 50 de mii de dolari pentru a dezvolta primul din lume eco-autobuz şcolar. Ideea a fost întâmpinată cu entuziasm de şcolile regionale din oraşului Atlanta: o instituţie de învăţământ a oferit un autobuz pentru dotarea lui cu motorului hibrid, care a devenit primul eco-autobuz şcolar.

 

Eco-autobus pentru şcolari. Acum pasagerii s-au implicat în colectarea combustibililor


Responsabil pentru realizarea proiectul "Eco-autobuz şcolar”, lector superior din  Georgia, Michael Leamy, şi studenţii lui speră că invenţia lor va contribui la reducerea cantităţii gazelor de evacuare pe drum şi a tarifelor de transport pentru transportarea oamenilor. Potrivit dezvoltatorilor, utilizarea eco-autobuzelor şcolare nu necesită benzină, astfel încât putem spune, cu siguranţă, că acesta este ecologic inofensiv şi ieftin în exploatare.

Asamblarea "Proton-ului" a costat autorului său aproape de trei ori mai puţin, decât preţul, care a fost acum 10 ani pe piaţa secundară pentru omologul său japonez folosit. Adăugaţi la aceasta economisirea benzinei (conform calculelor autorului, exploatarea autobuzului electric este de cinci ori mai ieftină, decât a  opţiunilor pe combustibil convenţional) şi, cel mai important, aspectul ecologic.
Maşina electrică galbenă

Elevii din şcoala primară Mary Lin din Atlanta ajută activ creatorilor autobuzului. Ei au organizat colectarea uleiului vegetal uzat. Echipa profesorului Limi îl va prelucra într-un  bio-combustibil special, cu care va fi alimentat autobuzul. Profesorul Brian Mitchell cu mândrie povesteşte că discipolii lui sunt interesaţi de ecologie şi de metode noi de protecţie a mediului înconjurător. Pentru a evidenţia eco-autobuzul lor printre omologii săi galbeni pe diesel, elevii de la Maria Lin l-au vopsit în verde.

 

Eco-autobus pentru şcolari. Acum pasagerii s-au implicat în colectarea combustibililor

 

Petrolul cândva se va sfârşi, şi pieţele financiare ale lumii, dezamăgite de creditele ieftine pentru locuinţe (low-cost), caută un obiect nou pentru investiţii. Investitorii internaţionali cred că cea mai promiţătoare este energetica alternativă şi tot ce este asociat cu aceasta. Inclusiv, industria de automobile. Deja şi companiile neprofilate au manifestat interes pentru maşinile electrice.

 

În Europa, autobuze ecologic inofensive, de asemenea, câştigă popularitate. Potrivit news.infocar.com.ua, conform unui nou program CHIC ( Clean Hydgen in European Cities / „hidrogen pur în oraşe europene"), în 2011, 26 autobuze cu puterea hibrid pe bază de elemente de combustibil pe hidrogen vor ieşi pe rute în cinci oraşe din diferite ţări. Cum ar fi  Aapay (Elveţia), Bolzano şi Milano, Londra şi Oslo. Facepla.net scrie că noul program al Uniunii Europene este o continuare a programului anterior Clean Urban Transport for Europe (CUTE), care a fost lansat în 2001. Obiectivul principal al CUTE a fost testarea autobuzelor pe elemente de combustibil pe bază de hidrogen în condiţii reale. Pentru realizarea programului au fost implicate 36 autobuze hibrid Mercedes-Benz Citaro, care timp de cinci ani au funcţionat în marile oraşe europene cum ar fi Amsterdam, Londra, Hamburg.

Autobuze pe biodiesel sunt deja exploatate pe drumurile din Brazilia. Potrivit lifenews.ru, în oraşul brazilian Curitiba, situat într-un nod de căi ferate şi autostrăzi, a trecut prezentarea celui mai lung autobuz din lume, care, printre altele, va funcţiona pe biocombustibili pe bază de ulei de soia.

 

 

Sursa: chaskor.ru cu link pe ummagazine.com

ABONAȚI-VĂ
Duminică, 25 septembrie 2011 13:29
Vizualizări: 1713

Citiţi de asemenea

Ş. A. AmonaşviliMereu am aspirat spre Viitor, fără să mă gândesc la ce îmi va aduce în plus. Înclin mereu către Viitor, ...
69
Tavanul sălii hipostilului din templul Hathor din Dendera, Egipt....
48
La mama mea, după vârsta de 50 de ani, începuseră să îi amorțească uneori degetele de la mâini și picioare. O prietenă, ...
113
Acesta este Lacul Cerkel-Kel din Kabardino-Balkaria. Face parte dintr-un grup de cinci lacuri, în care nimeni nu se scal...
99