ecology: ru md
Video prezentarea Ecology
Conceptul de Așezări ecologice

EcoMotors: Bill Gates şi Vinod Khosla investesc 23.5 milioane de dolari



EcoMotors: Bill Gates şi Vinod Khosla investesc 23.5 milioane de dolari



Astăzi încă e prea devreme pentru a nu lua în consideraţie motorul bun vechi cu ardere internă (ICE- internal combustion engine- trad.). Viitorul, desigur, este după maşinile electrice, însă trebuie să trăim şi să muncim acum. De aceea, multe companii lucrează astăzi la crearea unui ICE mai eficient, care încă nu a epuizat posibilităţile sale. Recent, compania Fiat cu tehnologia sa TwinAir, permiţând economii de combustibil de 10-15%, şi compania inovatoare EcoMotors au primit 23.5 milioane de dolari de investiţii pentru dezvoltarea şi testarea unui ICE de o construcţie nouă numit "Opoc".

Noul motor Opoc (“opposed piston and opposed cylinder”), proiectat de Peter Hofbaer, care a condus anterior subdiviziunea de dezvoltare a motoarelor Vokswagen şi a dezvoltat tehnologia sa de diesel "curat" pentru  producătorii de automobile germani. Diferenţa principală între un motor nou de ICE şi cel clasic constă în  prezenţa în fiecare cilindru a două pistoane, astfel amestecul de carburanţi arzând împinge două pistoane în direcţii opuse, care creează un cuplu (puterea transmisă de un arbore în mişcarea de rotatie – trad.) în acelaşi arbore cotit. Chiar şi pentru un nespecialist este evident că cu un astfel de design se reduc vibraţiile motorului şi sarcinele de încărcare pe arbore, iar în doi cilindri sunt plasate patru pistoane de lucru! În plus, reprezentanţii pretind că  noua tehnologie EcoMotors Internaţional vă permite să salvaţi până la 50% de combustibil, la folosirea unui motor nou aproape la orice trasport auto, inclusiv automobile, camioane, autobuze şi alte vehicule.

 



Potrivit unui comunicat de presă al companiei,  tehnologia revoluţionară Opoc are mai multe avantaje:

Eficienţă ridicată: arhitectura unica a motorului, permite separarea motorului pe module autonome, care se conectează după necesitate. Această abordare va permite să salvaţi până la 50% de combustibil şi, în consecinţă, emiterea gazelor cu efect de seră şi alte gaze nocive.

Motorul, construit după tehnologia Opoc, este de două ori mai uşor şi mai compact, decât cel obişnuit, ceea ce asigură o "densitate de energie"  de putere mai mare, şi extinde gama de utilizare  a motorului. Motorul Opoc cu doi cilindri funcţionează după un ciclu duplex, dar oferă un echilibru al motorul classic cu patru cilindri în patru cicluri, cu jumătate din mărime şi greutate!

 

EcoMotors: Bill Gates şi Vinod Khosla investesc 23.5 milioane de dolari


Costuri mai mici: Motorul  Opoc conţine mai puţine piese cu 50% , decât cel classic ICE, ceea ce reduce costul de producţie, întreţinere şi reparaţii a motorului. De asemenea, un număr mai mic de detalii componente are un impact pozitiv asupra fiabilităţii statistice a motorului. Construcţia noului motor permite să scăpăm de sistemul de arbori de transmisie şi supape în capul cilindrului.

"Motorul Opoc poate fi un pas important în crearea unui transport ieftin, economic pentru lumea în curs de dezvoltare", - a spus Bill Gates: «EcoMotors a dezvoltat o tehnologie promiţătoare, care va contribui la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră la nivel global".

 

 

Sursa cu link pe EcoMotor International

ABONAȚI-VĂ
Sâmbătă, 31 iulie 2010 10:32
Vizualizări: 2551

Citiţi de asemenea

De aici a pornit legenda despre "reconstrucția sa recentă"....
54
Stafida este unul dintre cele mai vechi produse dulci, care permitea conservarea și stocarea recoltei de struguri pentru...
96
Pietrele Rollright sunt unul dintre cele mai faimoase complexe megalitice de acest fel din Insulele Britanice. Ele se af...
65
La înmulțirea plantelor prin butași uneori apare o problemă legată de formarea rădăcinilor. Pentru a accelera procesul...
233