ecology: ru md
Video prezentarea Ecology
Conceptul de Așezări ecologice

Foarte util cunoaştere



Acest articol a fost tradus prin intermediul Google translate


Propunere de ministru al Educaţiei şi Ştiinţei ne face să credem cu privire la eficacitatea sistemului de învăţământ

Discutarea cunoscute despre accelerat într-o stupoare. Din ceea ce am văzut - toate ecou împărţite în patru grupuri.

Marca primul ministru pentru obscurantism şi deplânge soarta generaţiilor viitoare, pentru care este destinat să crească în ignoranţă şi întuneric. Ce este curios despre aceste persoane destul de o mulţime de educaţie liberală, care, după şcoală nu este matematică, dincolo de salarizare nu a văzut, şi chiar dacă vă amintiţi din programa şcolară, cuvântul "integrantă", sentimentul de el să-i spun chiar nu aproximativ.

În al doilea rând Fursenko, în solidaritate cu - să zicem, patruzeci de ani în viaţa lume, iar in tot acest timp am fost prezenta integralele în figura nu s-au predat. Ceea ce este interesant, printre ele destul de o mulţime de oameni de ştiinţă politică, marketing, economişti, sociologi şi reprezentanţi ai altor profesii în cazul în care o persoană care nu înţelege teorverom matstatistikoy şi poate fi uşor recunoscută ca un şarlatan, şi oferă o listă neagră, indiferent de înregistrare.

Alţii cu comentarii ehidtsey lumină care nu-ţi imaginezi că aceasta este o astfel de bestie - "matematici superioare". Spune, Analiza matematica ştiu linie ştiu difury ştiu, ştiu FPM, etc, şi toate că "amator" - basme dvs. pentru plebea de prost zaborostroitelnyh. Printre aceste snobs s-ar aştepta - emgeushniki, fizică-Institutul Tehnic, oamenii mitice şi absolvenţi sunt un frumos unităţile câteva scor agregat pe degetele de la o mână.
În sfârşit, a patra, este de aşteptat despre matematici superioare absolut crescut, şi a precizat că elevii săraci sunt copleşiţi, incapabili de a stăpâni şi care, ca un flux mai mic de informaţii şi de bune pentru a descărca pokapitalnee lor. Prin urmare, toate aceste integrale a curriculum-ului dvs. de a arunca - în mod concertat cu mitocondrii, particule alfa şi în tabelul periodic. Lăsaţi copiii în clasă, nu exagerat, trage şi să cânte şi să fie fericit pentru bucuria părinţilor.

Din punctul meu de vedere, fiecare dintre aceste poziţii sunt la fel de valabile. Sau la fel de categoric false. Deoarece dreptul este al cincilea, care până în prezent nici o voce nu este considerat demn.

În ceea ce priveşte nevoile moderne "omul de pe stradă", cel puţin o bază de cunoştinţe de aşa-numitele matematici superioare, aici totul este clar. Chiar şi lăsând la o parte de întrebări filozofice formatul "Pot să iau o fiinta umana care nu ştie ceva,?" Cel puţin cunoştinţe rudimentare de teorveru şi matstatistike - acest lucru este aproape primul lucru care este foarte util in viata de zi cu zi, indiferent de Nu te joci poker cu prietenii sau încercarea de a obţine un credit bancar. Deci, are nevoie de o mai mare matematica "sau nu în curriculum-ul - nu se pune problema. Necesare. În plus, multe lucruri pe care programul este, practic, nu - teorver şi acelaşi matstat - este absolut necesar să se acorde o mai mare scară mult.

Dar "matematici superioare" în programa şcolară şi, sincer dăunătoare, şi în mare parte inutile - în forma în care este predat. Deci, susţinătorii acestui punct de vedere, prea dreapta.

Cu a treia - Am o idee de presiunile puse pe elev moderne. Dacă aş fi fost atât de încărcat, mi-ar acum, probabil, nu sta la calculator, şi a rămas într-o cameră confortabilă în cazul în care pereţii şi podelele sunt acoperite cu ceva moale. Pentru ca este nebunie-a dreptul.

Cu a patra - actualii studenţi lovitură tăiţei şi osteneala de gunoi, deoarece nivel microscopic de cunoştinţe, care să le de mai mulţi ani încearcă să toba în capul meu, programa şcolară, - amuzant şi neserezen şi într-adevăr nevoie de a dezvolta un ordin de mărime mai puţin timp.

Care sunt cauzele acestor contradicţii aparent insurmontabile? Faptul că matematica, iar masa de alte discipline, copiii sunt invatati si idiot formarea barbarohm.

Fiecare copil de astăzi cunoaşte cel puţin la nivel de "a auzit despre el, că Pământul - o planetă care are aproximativ sferică în formă, că Luna orbitează în jurul Pământului în orbita sa şi a Pamantului, la rândul său - în jurul soarelui, că există o mulţime de alte planete; că stelele, caută puncte luminoase în noapte cerul - aceasta este, de asemenea, soarele, care sunt de la noi de departe, departe.

Acum, ne imaginăm că, în vârsta de patru copii ne spun că pământul este plat şi se sprijină pe trei piloni. După câţiva ani, atunci când întrebări despre sateliţi, fusuri orare şi navelor, ascunde in spatele orizontului - ca Pamantul este rotund, soarele şi luna gravitează în jurul ei, şi apoi este tărâmul de stelele fixe, răstignit pe unghiile de argint cer. Chiar şi mai târziu, când vine vorba de planete şi eclipsa lunar - că Pământul încă se învârte în jurul Soarelui. Şi aşa mai departe.
Este evident că un astfel de studiu poate makarom viata - plictisitor lung şi neconcludente. Ca un om care fiecare acum şi apoi este obligat să parte cu ideile vechi şi să le înlocuiţi cu noi domneşte haosul, în cap, şi procesul de înlocuire necesită o mulţime de timp şi efort. Şi că atunci când în cele din urmă întregul lanţ de formare este deja trecut, majoritatea în craniu, în general, nu are nimic de stânga şi nu ştiu cu adevărat ce este foarte asemănător.

Un exemplu de cunoştinţe astronomice, desigur, degenerat şi nerealiste. Dar fizica aceeaşi este încă larg acceptată în întreaga lume pentru a preda în acest fel - tambur primul în şefilor de imaginea clasica a mecanicii Galileo-newtoniană şi determinism, şi apoi să explice ceea ce se greşit, şi recalificati în lumina relativităţii şi mecanicii cuantice. Laureat al Premiului Nobel Richard Feynman a încercat să corecteze această boo-boo şi a predat fizica "de la început" - doar vorbim despre o imagine a lumii cunoscute în acest moment, şi observând numai în cazuri Newton ca fiind private. Lui genial "Prelegeri Feynman de fizica" este un best-seller timp de decenii în genul de manuale şi a publicat mai multe ori în diferite limbi, inclusiv în rusă.

Cu toate acestea, inovator Feynman de succes la nivel mondial nu este atins. În primul rând, el - în cazul de lectură "în mod sistematic şi de la început - a trebuit să se recalifice şcoală de ieri cu imaginea lor deja format, format" în cadrul sistemului vechi. În al doilea rând, abordarea lui a fost folosit în predarea la universitate în ocupaţiile fizice şi matematice, şi toţi cei care nu sunt destul de norocos pentru a intra în universitate cu programul de caz, a zburat de. Şi el a predat la universitate, şi nu la şcoală, deoarece pentru a descrie unele din lucrurile pe care doriţi să limbajul matematic că studenţii nu dispun.

Problema este că matematica in liceu - în jurul lumii - toate predate de stejar asemenea, o "serie de complexitate", oceane, consumatoare de timp şi energie, mintea excremente de gunoi încă tineri şi proaspete şi exclude complet posibilitatea de a înţelege problema de a fi studiate .

Stii cum suntem în clasa a două "trecut" ecuatie? Întreaga clasă repetarea stupid cor pentru un profesor: "Pentru a cunoaşte unul dintre termenii, trebuie să ne scadă din suma de al doilea termen. Pentru a afla mai scade, diferenţa trebuie să fie adăugate la descăzut ... "Acest bubnezh corale a avut loc, fie trei sau patru lecţii într-un rând până când toate au invatat pe de rost de acest dezastru, nu în cel mai mic grad, fără a înţelege de fapt problema. Cumva, ca urmare a învăţat să rezolve problemele, iar majoritatea, după şcoală şi o abilitate uitat în condiţii de siguranţă, ceea ce este ecuaţia nu au înţeles aproape nici una.
Între timp, pentru a preda acest material complex, astfel încât acesta a devenit evident şi de cristal clar pentru întreaga clasă - nu doar ca simplu. Este suficient pentru a pune pe cântare biroul profesorului cu două căni. Într-unul, să zicem, cinci greutăţi kilogram. Pe alţiigoy - două greutăţi şi o bucată de lemn cu o scrisoare de mare "X". greutăţi Sold simbolizat semnul egal, şi cântare constituie, ele însele o ecuaţie materializat. Si in cazul copilului arată acest design - acesta este de cinci minute a dat seama că pentru a afla cât de mult bara de greutate "X", este necesar pentru a elimina atât castroane de acelaşi număr de greutăţi. Şi că aceste boluri - de ambele părţi - poate fi adăugată sau, în subsidiar, să se retragă de la ei aceeaşi cantitate de greutăţi şi echilibru pe aceasta nu este încălcat. Noi nu ar trebui să petrece ore buchereală reguli stupide de neînţeles, care sunt apoi foarte curând să fie uitat, şi nu deranjez, în general, despre termenii "," diminuat "şi" deductibile "- pentru un om care vede ecuaţia ca o scară în echilibru, toţi aceşti termeni sunt destul de entităţi de prisos. El şi aşa, în orice caz special, seama ce să fac pentru a gasi "X".
Doar din acest motiv predarea matematicii prostia rosti Kazda observat cu fizica scoala. Pe cinematica în clasa a şasea, am încercat doar să tambur: "Pentru a cunoaste viteza, distanţa ar trebui să fie împărţită la timp. Pentru a găsi distanţa trebuie să fie înmulţită cu viteza de timp ... "îndoctrinaţi cu exact acelaşi rezultat - un rost plicticos, masa de timpul petrecut, erori şi amnezie după" a trecut. Creierul mai inteligent rafturi întrebarea "Cum de a calcula distanţa parcursă, în cazul în care viteza de circulaţie a schimbat?" - Si a accelerat într-o depresie, incapacitatea de a găsi răspunsul.

Între timp, şi acest lucru, şi multe alte probleme de predare a fizicii şcolare desigur ar fi rezolvate cu uşurinţă în cazul în care elevii au o idee generală despre concepte cum ar fi funcţia, derivate şi integrale. Daca simti ca totul este prea complicat, te înşeli. Orice copil normal de cinci s-ar intelege pe deplin că funcţia - este atunci când "una depinde de altul, şi derivat - este" rata de schimbare. " Dacă el nu minte zasrali şcoală, el îşi dă seama că este mult mai rapid şi mai uşor decât tine.

Dacă te duci acest traseu - şi numărul de ore necesare pentru dezvoltarea de matematică şi fizică, în cea mai mare parte a cursului şcoală, şi o presiune plicticos pe creier va scădea cu mai multe ori, dar omul, a învăţat în copilărie, aceste lucruri nu va uita, şi nu de a le risipi nu au fost niciodată. Deoarece acestea vor fi printre conceptele sale de bază despre lume.

La un moment dat m-am gândit: de ce, care joacă prost, în clasă, nu face temele şi omit chiar scoala de luni de zile, nu am nici pierderi sărit în întreaga clasă, a luat o serie de premii la diferite concursuri şi a primit un certificat cu două patru labe (din care una este de educaţie fizică )? Desigur, am fost un băiat inteligent dintr-o familie bună, tot ceea ce - dar nimic mulţi copii umnen'kiye de genul asta, cu toate acestea, istoria nu a avut. Şi doar acum am luat-o - în contextul discuţiilor despre demersul fursenkovskom.

Desigur, am fost un copil inteligent si curios, nu se cearta. Şi oarecum în clasa a treia, am fost zece ani, dureri, şi şedinţa la domiciliu, citiţi Marion ("Fizică şi lumea fizică" - manual destul de bună universitate americana, care are, la fel ca "Lectures Feynman de fizica", sistemice corecte şi sănătoase de abordare). Marion, fără a citi şi de prezentare a sinus şi cosinus, precum şi funcţiile şi derivaţii a fost absolut imposibil, deoarece nu este clar. Nr integrale este destul de posibil, dar fără a derivatelor în nici un fel. Şi am nevolens Volens s-ar fi să înţeleagă, că de sine este reprezentat Sines si ambianta să funcţioneze cu derivatele lor. Nu a fost cu adevărat singur - o serie de probleme încă a trebuit să ceară tatălui său. Dar înţeleg destul de bine.

Si apoi, fizica întreaga şcoală şi matematică întreaga şcoală în forma lor prevăzute de curriculum-ul sa dovedit a fi gunoi rosti, nu este obligată să achiziţioneze o anumită sumă de timp şi efort. Sau, dacă doriţi, deschisă şi de divertisment carte.

Si nu trebuie sa vina ereditate şi educaţie - în cazul în care chiar şi un copil foarte capabil de zece ani a fost în măsură să se ocupe de aceste lucruri singur într-un manual de universitate străină (şi manual, am notă nu, matematica şi fizica), având apoi o metode de bine dezvoltat de predare, în mod clar şi explica în mod clar aceste lucruri pot fi orice perioadă normală de şapte ani.

Ca urmare a numărului de ore de program şcolar în fizică şi matematică, pot fi reduse la ori, eliberând timp pentru cântând şi desen, suma de învăţare va fi mult mai mare, şi a absolvenţilor va fi o lună de la examenele uita fericit toate lucrurile pe care le-au predat.

Şi, da, stiu cum si ce voi învăţa copilul meu.

chaskor.ru

ABONAȚI-VĂ
Miercuri, 11 martie 2009 10:17
Vizualizări: 3711

Citiţi de asemenea

Ş. A. AmonaşviliMereu am aspirat spre Viitor, fără să mă gândesc la ce îmi va aduce în plus. Înclin mereu către Viitor, ...
119
Tavanul sălii hipostilului din templul Hathor din Dendera, Egipt....
98
La mama mea, după vârsta de 50 de ani, începuseră să îi amorțească uneori degetele de la mâini și picioare. O prietenă, ...
149
Acesta este Lacul Cerkel-Kel din Kabardino-Balkaria. Face parte dintr-un grup de cinci lacuri, în care nimeni nu se scal...
106