Globalizării. În ce lume vom trăi mâine?

/ Vizionări: 15100

Acest articol a fost tradus prin intermediul Google translate

Pescui în apă tulbure

Cand ai citit despre problemele de azi şi, mai ales, despre comentariile la el, există un puternic sentiment de "ape tulburi", care este foarte dificil pentru a vedea care în cele din urmă, spre dreapta, ceea ce se află în perspectivă, ceea ce noi toţi se amestecă o mulţime de viitor ... fapte şi factori: economice, politice, religioase, culturale, tehnice şi de altă natură. Care este cel mai important factori determinanţi sunt, şi care secundare? Unii cercetători s-au concentrat asupra economiei, altele - la influenţă politică, şi alţii - pe şi de identitate naţionale religioase ... Dar poate că obiectivitatea aparentă a acestor factori, deoarece toate refractata prin psihologiei umane şi, în final determinate de factorul uman - cel mai important şi cel mai puternic apoi care ne cred că cele mai puternice şi importante. Dar nu fără rezerve semnificative - ar trebui să fie văzut nu doar ceea ce este declarat în mod deschis lideri ai anumitor grupuri, dar şi ce este în spatele acest lucru, de multe ori inconştient de-al lor. Şi într-o măsură foarte mare de situaţia descrisă se referă la problema globalizării.

Globalizarea Mai jos sunt cotate argumente pro şi contra acestui fenomen. Despre este posibil să se susţină, dar de fapt este că acest proces are loc. Şi este, aparent, ca o continuare fireasca a civilizaţiei noastre. Întrebarea în forma în care apare aceasta, şi rezultatele sale. Putem argumenta, dar poate că pur şi simplu inevitabil? Vom discuta aceste aspecte, precum şi pentru a ne pasa de cum şi unde să se mute în lumea în care trăim. Ne simtim compasiune pentru victime ale catastrofelor naturale sau atacuri teroriste, cele niciodată nu am ştiut şi nu se ştie niciodată personal - şi aceasta este una dintre feţe ale globalizării. Şi faptul că anti-globalists din diferite ţări, împreună de dragul de a anti-globalizare - este, de asemenea, de globalizare.

Revenind la punctele de vedere

"Elementul de noutate al fenomenului creează dificultăţi suplimentare în înţelegerea megaobschestva. De obicei, fenomen de o asemenea magnitudine devin vizibile in departare. Dar, apoi, pe fondul globalizării nu au început ieri megaobschestva nasterii. Pregătit un proces îndelungat de modernizare, au devenit marca de timp nou. La rândul său, globalizarea încurajează şi tendinţele de modernizare cu care se confruntă diferite, selectând cele mai promiţătoare.

Unii cercetători distinge protoglobalizatsiyu, sau globalizarea-1. timp contur cadrul ei, după cum urmează: la mijlocul secolului al XIX-lea - începutul secolului XX (înainte de Primul Război Mondial). Bazat pe anumiţi indicatori economici (Mondială a Comerţului, exportul de capital, standard de aur, etc), acestea susţin că în secolul al XX-lea a fost o lume globalizată mai mult în mijlocul ei. Dacă vă amintiţi mari imperii coloniale - britanice, franceze şi altele, lounging la mijlocul secolului, ea îl imploră pe presupunerea că globalizarea si miscari politice într-o curbă sinusoidală. La fel de mult cum doriţi să se repete că globalizarea este ireversibilă, că nu există alternativă. Experienţa istorică arată că, dacă doriţi să apară o alternativă întotdeauna. Inclusiv o alternativă globalizării. "
Din articolul "Globalizarea - viitorul luminos al omenirii?"
Autor: Victor B. Kuvaldin - doctor în ştiinţe istorice, profesorul.


Globalizarea "Trebuie să se ţină cont de faptul că primele semne ale globalizării, culminând în prezent a apărut la zori de timp, iar din acest proces complex de" colectare "ţări şi popoare într-o unitate planetar unic a trecut prin trei etape majore.

HV1-XIX-lea. Age of Discovery, revoluţia industrială, educaţia imperiilor coloniale, formarea de pe piaţa mondială şi apariţia comerţului internaţional şi a cooperării economice. Aceasta a fost epoca de artă
civilizaţie anovleniya industriale, care a început tocmai marşul din întreaga lume.

Prima jumătate a secolului al XX-lea. Epoca imperialismului, formarea şi consolidarea luptei pentru divizia coloniale ale lumii, care a dus la cele două războaie mondiale, formarea Ligii Naţiunilor, apariţia mişcărilor de eliberare naţională din ţările coloniale şi a statului universal al capitalismului de stat-monopol, bazate pe idei keynesiene despre mecanismele bazate pe piaţă de reglementare.

A doua jumătate a secolului al XX-lea. Era prăbuşirea sistemului colonial al imperialismului, apariţia unui mare grup de tinerele state independente, formarea ONU şi extinderea funcţiilor sale, apariţia şi răspândirea rapidă a corporatii transnationale (CTN), formarea de autorităţile supra-naţionale monetare (FMI, Banca Mondială, etc), crearea NATO, OMC , Clubul de la Roma şi alte organizaţii internaţionale. În acelaşi timp, ţările occidentale, prima lor întâlnire cu o criză structurală a capitalismului, din care le determină pentru a forma bazele societăţii postindustriale. O creştere bruscă a fluxului de informaţii conduce la etapa finală a globalizării, şi sfârşitul Războiului Rece contribuie la formarea unei lumi unipolare, în care rolul principal jucat de aşa-numitele "de aur de miliarde" a populaţiei din Vest.

Deci, acum nu există nicio îndoială că globalizarea devine un factor dominant în dezvoltarea civilizaţiei mondiale în primul sfert al secolului, în cazul în care procesul de consolidare la nivel mondial, de fapt, a finalizat formarea Federatiei Mondiale. Cu toate acestea, contururile precise sunt departe de a fi clare. Recent, a intensificat dezbaterea asupra structurii de ordine a lumii si a polaritatii sale este posibil, în termeni de subminarea suveranităţii naţionale de către corporaţiile transnaţionale ale statelor individuale. Există temeri serioase că extravagant şi nimeni nu controlată efectiv de procesul de globalizare, bazat pe grup de auto-interes din cele mai bogate ţări, subminarea ordinii lume durabilă şi se confruntă comunitatea mondială într-o stare de haos nu a vazut inca din Evul Mediu. Si apoi, poate, un profeţiile foarte trista realitate politologul american Samuel Huntington despre ciocnirea civilizaţiilor mondiale, pentru a preveni ca ar fi imposibil.

tendinţe negative similare ale lumii moderne au fost discutate la toate sinceritate septembrie 2000 "Summit-ul Mileniului" - sesiune jubiliara a Adunării Generale a ONU, care a adus un număr record de participanţi - 188 de state. In cadrul acestei intalniri remarcabil a fost încheiat peste 300 de acorduri, dar chiar la sfârşitul sesiunii a fost semnat de Declaraţia Universală, ale căror principale dispoziţii au fost la fel de simplă şi accesibilă adevăruri: libertate, egalitate, solidaritate, toleranţă, respectul pentru natura şi responsabilitate reciprocă. Astfel, "Summit-ul Mileniului" globalizare formalizat ca o ideologie global, de definire a ordinii mondiale din secolul viitor. În acest sens, Secretarul General al ONU Kofi Annan a exprimat îngrijorarea cu privire la complexitatea provocări se confruntă cu probleme organizaţiei sale şi a lipsei de modalităţi adecvate pentru a le rezolva. "Instituţiile de după război au fost construite pentru pacea lumii - a spus el - dar trăim acum într-o lume globală răspuns eficient la aceasta schimbare -. Instituţionale principala provocare pentru liderii lumii de azi."
Din articolul "Globalizarea şi contradicţiile sale de bază."
Autor: Maslov AA.


Problema globalizării este în prezent un număr foarte mare de litigii, partizanii şi adversarii de combatere a acestuia în paginile de multe site-uri pe câmpurile de luptă virtuale, iar câmpurile este destul de real, - pe străzi şi în pieţe, la raliuri şi demonstraţii, proteste, etc

Care sunt cauzele acestor dispute? Konechno, acest mic sondaj, noi nu pretind să acopere toate problemele multiple ale globalizării. Ne va atinge pe o singură faţă, şi anume cultura. Criticii au scris despre pericolul de unificare, pericolul de pierdere a identităţii religioase şi naţionale ale naţiunilor individuale, de impunere a lor mod de aşa-numita american de viaţă, cu valorile şi principiile relevante. Şi, în consecinţă, pierderea identităţii naţionale.

Globalizarea "Într-un sistem global integrat de grupuri etnice nu se îmbogăţesc unul pe altul, şi vzaimopogloschayutsya, culturi nu primesc un impuls pentru auto-descoperire, şi se nivelează, o ţară care nu koevolyutsioniruyut, a cooperat, şi unificat. Pretutindeni purta acelaşi, mănâncă, bea, canta, Disneyland si McDonald's peste tot. particularitate a popoarelor de frunze în trecut, în tradiţie, folclor şi există o relicvă a trecutului. Dacă în oraşe nu a fost trimestre vechi si muzee, de călătorie ar fi fost comise fără sens: o persoană în mod inevitabil, ajunge în mediul masini subtil identice, pentru proiectarea de cladiri, el este persecutat publicitate omniprezente corporaţiilor transnaţionale multilateral la opusul colorate, dispersate geografic şi se împrăştie pentru epoci istorice ale omenirii se afla pe pragul de transformare în ceartă-rupt,. dar structural omogen spaţiu-timp de educaţie. "
Din articolul "" culturală sensul globalismului "
Autor: Kutyrev VA - Doctor în filosofie, profesor.


"Ideologia globalizării se opune lumii creştine şi este incompatibilă cu ea, ea a introdus şi promovat în societate şi Biserica de eforturile depuse de elita mondială, şi îşi exprimă interesele sale. Globalizarea a devenit întruchiparea mondialism utopice idei stabilirea pe pământ a unei comunităţi supranaţionale unitar bine gestionate ...

În prezent, manifestările majore ale proceselor de globalizare în Rusia se schimbă sistemul traditional de valori, distrugerea culturii naţionale, moralei creştine, oameni de gândire primitivizatsiya de pretutindeni să-i înveţe "voluntar-obligatorie" adoptarea de ID-uri digitale (codul de identitate), înlocuind numele tuturor umane de stat şi relaţii publice. "
De la rezultatul conferinţei ştiinţifice-practice "şi provocările sociale spirituale ale globalizării."
Sankt Petersburg, trei-patru mai 2001


Globalizarea "Astăzi este născut pentru a discerne conturul megaobschestva uşor" a vedea ". Se interfereze cu depunerea stabilit, adânc înrădăcinate ridicat modelul statului-naţiune, care a dominat întreaga New Age (Art Nouveau). Deşi istoria este plină de exemple de comunităţi umane care depăşesc statului-naţiune cadru - marile imperii ale antichităţii, religii ale lumii, Europa, Evul Mediu târziu Şi totuşi, astăzi, în nostru de zi cu zi constiinta statelor-naţiune apare ca o formă universală de organizare socială, care acum arunca pentru totdeauna. o fiinţă umană.

Megaobschestva ideea de dificil să se ia deoarece are nici o paralelă în istorie, şi, în consecinţă, recurgerea la experienţa de numerar ale vieţii publice. Cu toate acestea poartă vieţii moderne seamana prea putin cu zile. Nu este de mirare că ea nu se încadrează în limitele obişnuite, crearea de noi forme de organizare ...

Cu toate acestea, până la care rupe barierele globalizării în viaţă, dar nu în psihologie noastre si constiinta. Omul este încă un mijloc, nu un scop.

Totusi, viata ia proprie. Fiind un pic de organisme naţionale, oamenii devin cetăţeni ai lumii. În cadrul activităţilor de zi cu zi, au venit tot mai mult în contact cu străinii şi necredincioşilor. Ei învaţă să trăiască şi să muncească într-o lume fără graniţe. Ei osvaivyutsya noi universala a vietii sociale, în cazul în care toate create de noi - bune şi rele - se întoarce bumerangul.

megaobschestva Devenire, care - cel puţin în teorie - toti avem drepturi egale şi responsabilităţi, ne oferă o ocazie unică de a crea o mai justă şi umană ordini mondiale. Doar o posibilitate, nimic mai mult. Pentru a activa o în realitate, avem nevoie de eforturi fenomenale. După toate, de fapt, este vorba despre faptul că, în ciuda totul, globalizarea în curs de dezvoltare mod democratic la un curs de formare megaobschestve avut cu toţii dreptul la viaţă, libertate şi căutarea fericirii ".
Din articolul "Globalizarea - viitorul luminos al omenirii?"
Autor: Victor B. Kuvaldin - doctor în ştiinţe istorice, profesor universitar.


"Globalizarea nu este atât de mult o schimbare în circulaţia persoanelor şi a lucrurilor, ca o modalitate de identificare a evenimentelor şi a fenomenelor de participanţi la sistemul mondial. În forma cea mai generală în cadrul globalizării pentru a înţelege procesul care duce la o cuprinzătoare, la nivel mondial structuri cu caracter obligatoriu, instituţiile şi culturi ...

Globalizarea Potrivit bine-cunoscut sociologul britanic R. Robertson, la nivel mondial nu poate fi contracarată prin locale, universal - privat. Locale reprezintă un aspect al globalizării, la nivel global creează un localnic. Globalizarea a avut un caracter instituţional. activităţile tradiţionale, tipice pentru comunităţile locale dispar în locul lor vin alte activităţi de îndepărtată de aceste contexte locale. Prin urmare, Robertson oferă un substitut pentru o mai mare precizie, termenul de "globalizare" glocalization ". Este compusă din două cuvinte - "globalizare" şi "localizare" - pentru a sublinia punerea lor în aplicare reciproce în prezent. Glocalisation - un fel de metaforă, care indică faptul că la nivel mondial nu exclude locale, şi invers. Există multe moduri de a practica glocalization, care include o combinaţie de locale si globale. "
Din articolul "Criza de identitate în contextul globalizării."
Autor: Fedotov Nadezhda Nikolaevna - doctor în sociologie, hotărând Profesor asociat de MGIMO Sociologie.


Ce urmeaza?

Aceasta este doar o picătură de ceea ce este scris despre problemele globalizării. Dar, probabil, doar un sentiment pe care fiecare globalizarea proprii. Şi, probabil, motivul pentru care acest lucru nu doar în multiplicitatea şi amploarea acestui fenomen, dar, de asemenea, în poziţii personale ale fiecărui autor, apără adevărul şi ideile sale. Toată lumea este lupta pentru "sau" contra "exact ceea ce el vede în globalizare. Probabil, acesta este destul de natural, dar vreau să înţeleagă reciproc, vreau să vorbesc aceeaşi limbă. Întrebarea este, ce va fi rezultatul acestor procese. Ce va reflecta? Interesele unui grup, mai mult sau mai puţin stabile, mai mult sau mai puţin numeroase, dar încă - una dintre grupele de mulţime? Sau ceva mai profund şi pe termen lung - valorile umane care există peste tot şi întotdeauna, în cazul în care este mass-media lor - Man?
Ilia Barabash

mwb.newacropol.ru