În ultimii patru ani creşterea economiei la combustibil pentru autovehicule a constituit 14%

/ Vizionări: 2768

În ultimii patru ani creşterea economiei la combustibil pentru autovehicule a constituit 14% 

 

Combustibil din lumina soarelui şi CO2
Combustibil din lumina soarelui şi CO2

Mulţi oameni cred că eficienţa energetică a vehiculelor a fost blocată în ultimii ani, dar economia medie la combustibili pentru autovehiculele din Statele Unite se măreşte într-un ritm considerabil. Oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Michigan au efectuat un studiu care a arătat că modelele din anul curent depăşesc modelele de patru ani în urmă cu 14% în ceea ce priveşte economia la combustibil. Pe de o parte, această cifră nu este impunătoare, dar dacă vom traduce aceste 14%, în tone de dioxid de carbon, care nu au nimerit în mediul înconjurător, rezultatul nu va părea atît de insignifiant.

 

Principalele concluzii sunt după cum urmează:

În Norvegia se va produce combustibil pentru autobuze şi bio-îngrăşăminte din deşeuri alimentare
În Norvegia se va produce combustibil pentru autobuze şi bio-îngrăşăminte din deşeuri alimentare

1. Pentru autoturisme, inclusiv universale (break), anul fabricării – 2012, economia la combustibili a constituit 2,8 km pentru un galon (mpg), precum şi pentru camioane uşoare (microbuze, camionete, SUV-uri şi minivanuri) - 1,6 mpg, comparativ cu modele din 2008. Astfel, actualul consum mediu de combustibil pentru autovehicule de pasageri a fost de 23,4 mpg şi pentru camioane uşoare - 18,6 mpg.

2. De asemenea, este demn de remarcat faptul că creşterea economisirii a avut loc în toate 12 clase de maşini din 2012, comparativ cu 2008. Cea mai mare creştere în economia combustibililor a fost înregistrată la maşinile universale şi a constituit 4,1 mpg. În prezent, consumul mediu de combustibil la această clasă este de 26 mpg. Locul al doilea îl ocupă maşinile compacte cu economii în consumul de combustibil de 3,8 mpg şi consumul de 25,6 mpg. Cea mai mică creştere în economia combustibililor a fost înregistrată la full-size (0,2 mpg) şi pick-upuri mici (0,4 mpg). Consumul acestor clase de maşini a fost, respectiv, 13,4 mpg şi 18,6 mpg.

 

În ultimii patru ani creşterea economiei la combustibil pentru autovehicule a constituit 14% 

 

3. Studiul a arătat ca maşinile cele mai economice sunt vehiculele cu transmisie manuală (2,8 mpg, comparativ cu 2,5 mpg pentru transmisie automată), motor din patru cilindri (2,3 mpg faţă de 1,4 mpg în şase cilindri) şi o tracţiune anterioară (3,4 mpg comparativ cu 2 mpg pentru vehicule AWD).

Americanii se pregătesc pentru excavaţii miniere pe Lună. Satelitul nostru — un uriaş depozit de combustibil (+Video)
Americanii se pregătesc pentru excavaţii miniere pe Lună. Satelitul nostru — un uriaş depozit de combustibil (+Video)

 

Mai bine ar fi să mergem pe jos, să folosim un bike sau să luăm autobuzul ...

În ciuda tuturor rezultatelor optimiste, principala concluzie a cercetătorilor a fost că, în pofida îmbunătăţirilor în economia combustibililor pentru maşini, în ultimii ani numărul lor este în continuă creştere, mai ales pe străzile oraşelor mari. Prin urmare, noi nu ar trebui să uităm pistele pentru ciclişti, plimbările în aer curat şi transportul public. Nu ar trebui să uităm un calambur foarte amuzant, care a avut loc în timpul unei creştere bruşte a cererii la hibrizi în SUA. Oamenii au fost atît de impresionaţi de economiile la combustibil şi bani, că au început să folosească maşinile mai mult, iar acest lucru a contribuit la o creştere fără precedent a emisiilor de monoxid de carbon. Prin urmare, pentru a evita astfel de "ameţeli în urma succesului", este necesar să folosim inovaţiile tehnice, contribuind personal la conservarea mediului înconjurător.

 

Autor: Irina Kovaleva  

 

 

Sursa: facepla.net