Invata-te

/ Vizionări: 4772

Acest articol a fost tradus prin intermediul Google translate


Numele lui Mihail Petrovich Pămătuful aparţine constelaţia strălucitoare de profesori-inovatori, care cu uimire şi bucurie a deschis pentru o societate prin intermediul presei şi a televiziunii. apariţia lor în timpul nostru nu este intamplatoare: căutare pentru MP Shchetinina ca VF Shatalov, Ilina RO, Lysenkova SN, S. Amonashvili A., alti artisti, de a crea noi pedagogiei - pedagogie de cooperare - în opoziţie a pedagogiei "de stagnare", care de ani de servit scolastică şi dogmatismul în sectorul cel mai important al cunoaşterii publice - stiinta a modului de a ridica un om. În această confruntare dramatică se naşte o nouă şcoală - "Scoala de bucurie şi lumină, pe baza de egalitate între copii şi adulţi - să înlocuiască plictiseala birou şcoală, suprimarea a copilului individuale şi profesorul care vor prevala? Întrebare tulburătoare, pentru că experimentul a părului pentru a crea o şcoală în anul 2000 de mai mulţi ani închis, el a avut nici o înregistrare ", iar acum, aici 'un an şi jumătate, Mihail Petrovich toată ţara în căutarea unui loc să se aplice forţelor lor. În acelaşi timp, nu se opresc încearcă să discrediteze ideile şi personalitate a unui inovator ...


Pentru mine este! Nu este în mine, această şcoală. Am încredere neţărmurită în ea, dar din păcate, nu vă pot aduce înapoi şi spune: Uite, aici este o şcoală, vezi ce copii - este dovada cea mai importantă! - Nu merg, de lucru, care este modul în care acestea locuiesc, modul în care acestea se referă la om pentru ţara sa, la ţara noastră, ca în picioare, la flacara eterna. Dacă aţi văzut pe toate! .. Dar primele rezultate au fost, şi ce!

Funcţionarii din ME-kabinetchiki suspectează că am să conceapă un dispozitiv lucru periculos. Periculoase în sensul că le recunoaşte ideea noastră, mulţi ar trebui să îşi revizuiască, regândim, reconstrui. Şi apoi să nu creeze doar noilor manuale, ceea ce, în esenţă, toate formele de viaţă a fost angajat în minister, nu luminat scoala shestiletkami vechi şi calculatoare s-au schimbat întregul său sistem! Sunt profund convins: sistemul actual de şcoli este dăunătoare, ea împinge copilul într-un colţ.

Ea sa născut, sau mai degrabă, a degenerat într-un accident nr. În anul 18, am făcut prima încercare de a reconstrui sistemul de educaţie burgheză. Am avut o experienta minunata a deceniului - o prosperitate puternic de şcoala noastră. Dar nu avem timp.

Trimite anii treizeci - treizeci şi şase, treizeci şi şapte. Amintiţi-vă Bergholz: "patriei, nu ispiti încrederea mea? Cât de mulţi oameni au spus această frază în inima, mintea, cum au fost trimise la marginea "de întuneric, fără sens şi sălbatic"? Cum? Omul, de gândire în mod activ, nu a încurajat, prin contrast mecanisme perfectat clipping goluri extraordinare. Am avut să se gândească foarte atent. Şi şcoala, şi-a exprimat tendinţele sociale, nu a devenit implicat în formarea personalităţii. Asta ar fi în mod inevitabil, legate de introducerea de student şi profesor în viaţă, să-l transforme, lupta pentru a începe luminoase. Aceasta a reprezentat un pericol. Această şcoală şi să se concentreze pe cunoaştere ", învăţăturile, aptitudini. Dar sloganul "dezvoltarea globală a personalităţii" nu putem fi eliminate. Sloganul care le-am lăsat ...

De fapt, aceasta a fost o şcoală burgheză, doar cu manuale comuniste noastre. Pentru ca este construit pe acelasi principiu de "exerciţiu de rost şi de învăţare, nu doar înghesuiţi Legea lui Dumnezeu, şi de ideile comuniste. Nu le urmărească! Dar ea nu apare stima de sine în şcolile noastre - ea se presupune ca este cel mai bun. Atitudini - "Am nevoie de cunoştinţe pentru că eu sunt o parte din poporul său" nu - scoala a modelat (aparent) - viaţa însăşi.

După Revoluţia a fost o recuperare civile şi, în ciuda represiunii, care a început înainte de război, şcoala a avut loc. Al doilea război mondial sunt fizic mai aproape împreună "meu" si "al nostru". Toată lumea ştia cum se referă la toţi oamenii. Această înţelegere a fost, de asemenea, o bază solidă de cunoştinţe pentru că şcoala ar putea să tragă la ceva. De ceva timp, ea a trait pe acest mediu.

- Asta este, şcoala noastră a ridicat nivelul de educaţie al individului, numai cazuri extreme?

- Da! Si apoi, Dl.achalsya perioada postbelică. Vom merge mai departe din extremality, mai dezvăluit scoala neajutorare. Am mers la învăţământul secundar universal, acesta a fost aici că şcoala trebuie să facă faţă provocării de a completa - cu adevarat! - Educaţie a individului. Dar scoala ligament extreme şi a vieţii a fost nici mai mult, circumstantele vietii lui nu se au alimentat scoala, iar ea nu a reuşit acest lucru. În ultimul deceniu, am văzut ceea ce a fost inerente in zilele noastre.
Şcolar curent, fără îndoială, un produs al epocii sale. Abordare a copilului abordare a funcţionarilor subordonat - este o replică de relaţii cu publicul: autorităţile şi cei care vor sa execute. În cazul în care au venit de la acest cuvânt - "sefii"! Deci, de comandă pentru copii a devenit profesori, copii - subordonaţi, care ar trebui să ştie cu cine vorbesc.

Este acum evident: incercarea de a reforma şcolii a arătat că pentru a face acest lucru în conformitate cu situaţia sa schimbat în societate, fără a schimba sistemul împotriva studenţilor şi a profesorilor pe baza de democratizare profundă imposibil. Prin urmare, reforma si transpaleti. Ei bine, s-ar schimba cărţi, ei bine, o altă clasă a fost adaugat in ... Principalul lucru pe care doriţi să modifice sistemul de relaţii, un sistem de şcoli. Şcolile nu au suficient de cooperare, o cooperare mai strânsă, incepand cu natura, cu esenta naturala a omului. Dar această natură ar trebui să fie studiate, dar nu avem. Dar personalităţii copilului în viaţă, uimitor, unic. Prin urmare, este necesar să se uite la medicina, biologie, psihologie, fiziologie, sociologie, filozofie îndeaproape.

Înainte de a vorbi despre reformă, trebuie să ştiţi ce vrem de la şcoală la şcoală - numai pentru a oferi cunoştinţe sau stabili identitatea. instrument principal - doctrina a comunismului.

- Se pare, existenţa copil la şcoală ar trebui să fie diferit? Toate diferit?

- Desigur. Este inacceptabil de la principiul "scrie-l jos şi să înveţe asta, stii de ce - este nevoie de tine. Apropo, în pereţii acestei şcoli a fost născut greşit, dăunătoare pentru dezvoltarea copilului gândit: să înveţi pentru tine, nu pentru mine, nu pentru oameni - pentru ei înşişi. Şi când am intreba alţi profesori cu privire la scopul şcoală, nu ştiu răspunsul. Eu nu înţeleg că sarcina lor - dezvoltare personală la înălţimi de talent şi de geniu, activitate civică, capacitatea de a efectua orice provocare publice. Dar, dacă un profesor nu ştie unde merge, cum poate el aştepta să reuşească?
În timp ce noi nu se schimba conţinutul învăţământului preuniversitar, în conformitate cu conceptul marxist-leniniste a personalităţii, până când vom avea un curriculum bazat pe stiinta construit pe o putere holistică psiho-fizice ale dezvoltării umane pe baza datelor de fiziologilor, psihologi, sociologi, medici, filosofi, până când situaţia se va deteriora. Îmbunătăţirea predarea disciplinelor numai anumitor scurt revigora sistemul traditional, care in general nu reuşeşte, şi este clar pentru toţi. Acest sistem duce la dispariţia a puterilor intelectuală a copilului moare între zidurile a sănătăţii sale fizice, este în declin activitatea civică. Este acest permis? Şi dacă ai continua să se îmbunătăţească această şcoală, ne duce chiar mai trist.

Conceptul marxist-leninistă a personalităţii implică în primul rând valori de producţie, material sau spiritual. Studentii nostri proprii astăzi doar consumă, consumă de zece ani. Dar numai în cazul în care elevul va da ceva inapoi acasa, se simte minunat. Numai în actul poate fi evaluată la fel de perfect modul în care studenţii noştri educaţi, hrănite de către om. Pentru aceşti parametri ne-am să-l evalueze. Şi acum, l-am judeca dupa ceea ce a spus el la o întâlnire la raliu, după cum poezie, cu un anumit nivel de patriotism, a scris un eseu avea drept: nu scuipa pe laturile - bine, în linişte stă la biroul său - şi al tinerilor, suntem fericiţi cu ei şi apoi întreb: unde au aceste gemeni? Excelent de învăţare se dovedeştebruscă aetsya criminal. Noi strigăm: cum ar putea întâmpla acest lucru? Da, aşa că a trebuit să se întâmple, pentru că nu ştim ce se întâmplă în sufletul lui! El nu a putut realiza ei înşişi, să facă valorile lor.

În şcoala actuală, nu există o corespondenţă între existenţa şi esenţa omului, iubito. Acest decalaj duce la manifestări negative drepturi. Pentru că atunci când puteţi vedea dezvoltarea individuală? Numai atunci când viaţa lui este în concordanţă cu natura umană. Mai devreme sau mai târziu, copilul începe să se simtă disconfort, in sistemul care-l asupreşte, începe să protesteze, revoltă, luaţi-o ca un sistem de violenţă.

La o vârstă fragedă a copilului nu suntem văzând că văzut în pereţii şcolii - puteri decolorare mentale. Sukhomlinsky a scris: "O mulţime de anxietate, care capacitatea mentală se estompeze. Până la trei ani este o explozie puternică competenţele cognitive, informaţii de masterat copil mai mult decât restul vieţii sale. Se pune întrebarea: cum putem face această capacitate este păstrat în copil adult - discipol? Trebuie să ne uităm atent la locul de muncă de stânga şi la dreapta emisfere ale creierului. Toate subiectele noastre aşa-numita şcoală de bază - fizica, matematica, literatura - sunt nevoia de a lucra doar emisfera stanga. O creatoare, gândirea emoţională - muzică, coregrafie, locul de muncă - blocat. De ce? Trebuie să existe armonie.

Iată o altă întrebare: de ce avem două treimi din timp didactice elevi de liceu, sondajele arată, sunt pe jumătate adormit? Că este de două treimi din momentul în care pierde lectia. Deci, aveţi nevoie pentru a reconstrui regimului în sine de formare şi activităţi de învăţare, armonizarea acesteia. Aşa că am ajuns la ideea de conflict de contraste, pentru dezvoltare - aceasta repulsie. Aceasta este, după fizica - educaţie fizică, după poveşti - coregrafia.

Şi cine a stabilit că lecţia - doar 45 de minute? Cine s-au dovedit ştiinţific? Se pare profesor atât de uşor: treizeci de minute, el nu se potriveste. Dar un copil pentru mai mult de treizeci de minute pentru a lucra productiv nu pot. Deci, lecţii ar trebui să fie reduse!

Serios cred despre timp liber, trebuie să înţelegem că nu am nevoie să se agăţa de temele, aşa cum există în stoc încă o dată a treia (în şcoală), pe care la use rău child. Apoi facem un proces mai intens de învăţare din prima jumătate a zilei şi în acest fel va reduce temele la un nivel minim. Deşi credem că problema de teme de facut pentru a elimina. În şcoala noastră, nu temele. Deja pentru simplul motiv că băieţii încă lor în mod regulat niciodată gătite.
Atunci când nu va fi acasă, atunci va fi posibil să se controleze baieti predilecţie. O tendinţă - primul semn de genialitate. Această tendinţă a copilului ar trebui să fie în cauză cu profesorul primul! Pentru nici un talent nici o personalitate. petrecere a timpului liber şi să ne dea oportunitatea de a dezvolta aceste tendinţe. Prin urmare, ideea noastră de un scaun ", în cazul în care copilul atinge cele mai bune rezultate, în orice caz. Şi atunci el poate invata colegii săi de clasă, care, la rândul său, el invata altceva. Apoi, vom fi capabili să includă în producţia de elevi. Dar această producţie nu ar trebui să afecteze, ar trebui să conducă la zori de personalitate. Numai în aceste condiţii, ajungem la o experienţă comună a acestui idee mare pentru un mai atent în relaţiile noastre: a se vedea, un student, un miracol - o viaţă uimitoare prietenul tău, păstraţi-l un miracol! educaţie comunistă - educaţia este un om, totul ar trebui să fie la şcoală reparat el.

- Mihai Petrovici, eşti tot timpul spunând: "Noi, facem, credem ..." Pe cine vrei sa spui?

- După ce am citit articolul, care a declarat: că obişnuia să spună "noi" pentru că ne-am ascunde în spatele acestei incertitudine. Dar eu spun "noi" pentru că vreau să subliniez: scoala de azi, "I" nu, şcoala va numai "noi". Aceasta înseamnă că el o elev-profesor, profesor-o el însuşiL-elev. Noi - toate împreună. Oh, a se vedea doar oamenii cu care suntem construirea unei noi şcoli, şi pe feţele lor spun. Azi e timpul - de această dată un ansamblu de gândire. Acest lucru este fericirea, atunci când te simţi în ansamblu. Unii doresc acum să se stabilească într-un fel de detaşat de sine sale, cred că este încă în curs de dezvoltare, dar atunci când un pic apare deja o viziune înţeleaptă a lumii, există o înţelegere că eşti doar o parte, dar eşti. Există o mare parte a lumii. Nu este ca o întrupare a tuturor celor cu care sunt în jur.
Prin urmare, în şcoală, care, nu doar un profesor de matematică sau literatură - avem un ansamblu profesori. Înainte de începerea noului an şcolar ne, împreună, sunt discutate şi obiectivele lor. Ce vede fizician scopul său sau istoric? În căutarea unor puncte comune, de exemplu, în domeniul ştiinţelor sociale să se concentreze pe orice lege a fizicii. Acest profesor, un subiect care conţine cele mai multe dintre aceste puncte generale, şi începe anul şcolar. În primul rând, studenţii noştri sunt angajaţi, de exemplu, doar matematica - profesorul este dat ca multe ore ca el necesare pentru a face băieţi să înţeleagă scopul ultim al subiectului, perceput ca un întreg. Apoi, desigur, ei merg apoi înapoi la matematică, dar ao studia în detaliu. Este foarte important - o percepţie globală a obiectului.

V-aţi gândit vreodată ce scoala suntem clădire? Scoala de preocupări. Şi spun că este avantajoasă din punct de vedere economic. În timp ce rentabile produc încă Einstein şi Mozart, şi nu foarte profitabile pentru a produce o masa gri.
nu se potriveşte, de ce nu uităm, în special, Ushyns'kogo, dar el a avertizat că nu puteţi tutorele elevilor mai mult decât suma pe care el poate ajunge la o observare sistematică. Iar atunci când mii de ele, nu e personal, este o mulţime.

Deşi de identitate al elevului şi nu fac obiectul cadrelor didactice interesate. Prin urmare, mai devreme sau mai târziu, am fost trebuia pentru a obţine un profesor care o avem astăzi. Astfel că mai puţine şi mai puţine foloseste principalul instrument de constiinta muncii lor. Si de ce ar trebui ea? Constiinta este necesar atunci când doriţi să crească o personalitate. Si daca tu chiar necesitatea de a oferi cunoştinţe, conştiinţa lui nu are nimic de a face cu asta.
În sistemul nostru, profesor de şcoală, este construirea unei vieţi împreună cu studentul, nu în imaginaţie îi reprezintă, şi vede toate tendinţele de dezvoltare. Şi eu, ca profesor, ar trebui să înţeleagă că acest proces de creare Eu nu sunt un domn, pe care le pot difuza toate cele 30 de ani, acelaşi lucru şi să fiţi plătit, trebuie să mă mut, să crească, în perspectivă, în înţelepciune, în bogăţia de valori morale şi spirituale. Am nevoie de tot timpul să întreprindă educaţie. Vedeti, acesta este un alt profesor.

- Uşor de spus - un alt profesor! .. După toate, doar asa ca nu va iesi vechi, ar trebui să educaţie! Este o astfel de perspectivă îndepărtată - un alt profesor ...

- Şi avem astăzi la setul maxim de obiectivele şi să le rezolve la maximum! În caz contrar, ele nu vor supravieţui, pieri, avem nevoie pentru a realiza esenţa lor umane. Avem nevoie de natura de a gândi, natura noastră cu speranţa să se dezvolte ca o îmbinare rezonabilă a eforturilor tuturor lucrurilor vii. Acesta este scopul a Drepturilor - Uniunea să se armonizeze nu numai cu ele, dar şi cu natura. Avem nevoie să se simtă inferioritatea lor, atunci când mergem pe flori, iarba. Pentru a zbura avem nevoie! Sunt sigur că viaţa va merge cu toate acestea, prin rafinamentul relaţiei noastre de a deveni mai mult şi mai îndeaproape fiinţe penetrare chudodeystvo, în toate lucrurile vii - iarba, sau un copac.
Copilul este înţeleasă, în opinia mea, este mai uşor atunci când se vede clar de la primii pasi de oameni a crea. După ce miracol lor, şi el ştie. În cazul în care s-au uitat la el, ca un miracol, ei vor vedea reflectate în ochii lui, şi el va arata asta. Dar cine este prima uite? Cineva va apela în primul rând, la alte să răspundă? Senior. Profesor. Senior student. Asta a construi relaţii. Avem nevoie de o viziune asupra lumii. Fără ea, persoana nu a crescut.

- Mihai Petrovh, şi aceasta este ceea ce se întâmplă cu copiii - un val de diverse asociaţii informale, în opinia dumneavoastră, este un protest, sau poate sunt acestea?

- Pentru o anumită măsură, aceasta este o manifestare de esenţă. Dar acest lucru nu este esenţa omului. Această anomalie. Recursul vine de la faptul că suntem negat posibilitatea copilului de a fi ei înşişi. Şi el vrea să fie semnificative, care produc mai degrabă decât de consum, nu este nevoie peremetat frunze dintr-un teanc la altul şi să se angajeze în afaceri publice. Noi facem se mută departe de acest lucru, şi el nu înţelege ceea ce el nu este îndeplinită, dar protestele. Am făcut - Strigăte de suflet, dar nu observa.

O lipsă de spiritualitate, credinta in idealuri? De ce nu vorbim despre asta? De ce astfel de încredere, ar trebui să fie, nu. Suntem abia acum încep să se reorganizeze, se comportă într-un sens. Şi cât de important este astăzi până la sfârşitul anului să spună adevărul! Cum se face că am ridicat un domn, un birocrat care se uită la oamenii cu o înălţime de neatins? Cum ar putea întâmpla acest lucru?
Noi trebuie să construim propriile noastre şcolare, socialiste imediat Deşi ar fi fost construit cu o zi înainte. Dacă vom roti întregul sistem de învăţământ public pe persoană, primul rezultat va fi simtit imediat. Uită-te la entuziasmul cauzat primii paşi ai o intorsatura greu de restructurare. Da, va fi greu, pentru că mâncăm o îndoială, au trecut prin experienţa, şi că a fost atunci când a fost ceva promisiuni, cât de multe comenzi minunat! .. Astfel, azi suntem dublu dificilă, deoarece schimbările în societate se află acum încă şi scepticism trebuie să fie depăşite şi că.

Si vezi cu ce respect ne uităm peste graniţă. Aproape la fel de francezi a analizat nobilimii ruse din secolul trecut. Uite ce am făcut cu propria cultură. Imi amintesc ca un profesor, l-am întrebat în controversă, pentru care ea flirteaza cu metal, atunci când aveţi nevoie să vină puternic cu ei din acest stat, a declarat: Suntem obositi de limba rusă, cuvinte ruseşti pentru prea mult timp ne-am culcat. Acest profesor! ..

- Dar şcoala dumneavoastră, Mihail Petrovich, intermitent existat în şaptezeci târziu, anii optzeci, într-un moment când am fost cântând bunăstării lor, la toate nivelurile şi cu voce tare. băieţii tăi au fost să vă pun întrebări cu privire la faptul că într-un manual scris de unul, şi socialismul dezvoltat, care a declarat, a fost atât de departe de aceste linii ...

- Desigur. Şi le-am spus adevărul ... Dar niciodată nu am să suspende construcţia unei vieţi optimist. Am vrut ca băieţii să lupte. Am fost întotdeauna linistita pentru copiii noştri. absolventul nostru stia ce il astepta in viata. El a fost pregătit pentru asta. Eu, de exemplu, în ciuda lungilor ani de luptă, nu ma consider un om nefericit. Ştiu că viaţa este greu şi va fi întotdeauna amărăciunea înfrângerii, dar numai una este pe moarte, care au muschii slabe ale spiritului. Cine nu spiritul muşchi puternici, care este cu adevărat pregătit - la fel ca prin scufundare în viaţă - el va sta. Am avut un student - dar si in viata, apoi a plecat - dar si in viata. Este periculos pentru cei care stătea într-o clasă cuşcă.

- Stând într-o cuşcă, a studiat la sistemul de învăţământ de relaţii în viaţă. Şi apoi, în linişte trece prin viaţa lui, nicăieri nu este o bufniţă, făcut acest lucru, după cum tu, te rog, cineva, şi a murit fericit mulţumit cu timpul trait ...

- Că aveţi în minte o personalitate inadecvată.

- Dar cum mulţi dintre cei eliberaţi şcoala noastră!

- Da. În general, tot ce avem astăzi - rezultatul educaţiei media în şcoală. Această medie, a redus individuale. Dar, în ciuda totul, am avut încă şi literatura manca, există oameni care au reuşit să înţeleagă ce se întâmplă. Totusi, am păstrat-o perspectivă sănătoasă, un optimism sănătos. Şi dacă suntem cu un asemenea potential puternic, folosindu-le ar putea deveni nu numai superputeri - polul spiritual al umanităţii.

Mihail Petrovich, afectează dacă schimbările în ţară direct la locul de muncă, este mai uşor să trăiască cu începutul de tuningki?

Nu, nu mai uşor. Restructurarea stropi pe suprafaţa de o mulţime de gunoi. Podnatorevshie în oficialii conjunctura, mai mult ca niciodată, luminat. manipula ingenios citate, învăţat al Congresului şi continuă să deţină, la suprafaţă. În plus, ele intensificate! Ce înseamnă să părăsească puterea, cu o "reconstrui"? Aceasta înseamnă a da posibilitatea de a înţelege de restructurare în gât. Deci, astăzi, noi suntem mai mult decât oricând, avem nevoie de o iniţiativă. Eu nu pot fi sigur de succes ca timp cât noi nu nu creeze garanţii, care nu ar permite funcţionarilor trai bun din stomac propriu, pentru a fi on top, pentru a decide soarta.

- Care sunt aceste garanţii?

- Faptul că instanţa şi o voce finală a aparţinut poporului. Într-o democratizare profundă şi reală. Eu nu înţeleg unele dintre experimentele noastre, vorbim despre acest lucru: într-o anumită zonă au avut loc alegeri, cei doi candidaţi au ales un ... Ce face un experiment? Aceasta este norma! Dar mai inspirat sa spus că pe un astfel şi o astfel de reuniune, oamenii vorbeau adevărul. Aceasta este o descoperire! Însuşi faptul de astfel de înregistrare, de evaluare a transporta ideea latent subversive că, să zicem, rămâne de văzut democraţiei prindă rădăcini sau nu, vom vedea ce se întâmplă ...

- Ai deja trebuit să se confrunte cu cei care "reconstituite" doar cuvinte, dar nu este capabil de a reconstrui?

- Sigur! În acelaşi sistem de învăţământ public. Avem, de exemplu, ministru adjunct al educaţiei din Federaţia Rusă Kosonozhkin. Şi acum, când toată lumea înţelege nevoia de căutare de creatie pentru noile sisteme Sistemul de învăţământ public, el reuşeşte să continue să urle la comandă, se referă la acest empirism de căutare, cade, folosind platforma, cu privire la aceste sau alte inovaţii, de pedagogie.

Eu cred că este necesar să se revizuiască structura de guvernare a educaţiei publice. Cu o mare speranţă mă uit la noastre de cercetare de învăţământ şi asociaţii de producţie, în cazul în care ştiinţa şi practica sunt conectate într-un singur complex. După toate, ceea ce este în principal angajate în departamentele de educaţie? Coaching profesori. Şi au nevoie de ajutor în munca de creaţie. Privire pentru laboratoare stiintifice, studiind problema de educare a individului. Ai înţeles acum de ce mă simt aşa de tare?

Nu este amintit acum tatăl său. El a văzut cât de dificil este pentru mine, şi el a vrut ca eu să trăiască. Curand am devenit gri. "Sonny, haide, - a spus el, - ce se poate tu unul? M-am simţit că tatăl meu a fost greşit, dar argumentul nu exista încă. Acum are argumente. Adevărat, el nu a spus că a fost diferit. Ştiu, o relaţie foarte bună cu parintii. Sunt recunoscător pentru a le pentru ceea ce au reuşit în cele mai dificile perioade din viata mea pentru a deveni consilieri, ajutat să supravieţuiască ...

Pentru mine, toate idee foarte important de rădăcinile noastre. Unde altundeva ar avem o omisiune gravă - pentru că aceasta este o problemă contrived şi înmulţite artificial de adulţi şi copii. Problema părinţilor şi copiilor nu ar trebui să fie o problemă de sistem noastre socialiste, socialiste noastre şcolare. Avem nevoie să-l rezolve, mai degrabă decât să creeze. Trebuie să ne amintim că gama de vârste, care aruncă un copil trebuie să fie semnificativă - bunicul, bunica, mama, tata. Să trăiască fără vechi, fără cooperarea cu înţelepciunea de senior - apoi crea probleme serioase în viitor. Avem nevoie să ne amintim acest lucru.

- Michael P., şi de Pavlik Morozov, în şcoală copiii lui nu au vorbit?

- A spus. Am spus că este întotdeauna o tragedie. În opinia mea, acest lucru nu este eroism.

- Nu vă amintiţi povestea, care a cerut mai întâi un erou Pavlik Morozov?

- Nu ştiu. Cred că e timpul - acest lucru este treizeci de ani. Apoi am contrastat plăcut, că omul iubit retras: renunţe la dumneavoastră preferat de la mama - te va salva.

, Fără rădăcini, de a trăi este imposibil. Nu tăiaţi rădăcinile copacilor şi vorbesc despre viitorul său. Nu se poate! Noi trebuie să caute modalităţi de cooperare.
Intreaba-ma cum mi-ar fi reacţionat la delict de fiica mea. Răspunsul meu: Sunt mereu pe partea ei. Ciudat! Înatunci când tu! Văd că este rău, apoi rău pentru mine. Şi noi cu ea va merge întotdeauna de rău. Dar stand deoparte si mustrat ei - ceea ce ai greşit! - Eu niciodată.
Vreau să fiu mereu pe partea a fost un profesor student, pentru a insera aici, în acest foc al vieţii, merg împreună. Noastre atât de mult timp - pentru a merge împreună.

Stii ce cred? Poate ca va fi Principala realizare a timpului nostru - starea de societate atunci când ne oprim să te uiţi în jur. Să presupunem că ne uităm înapoi, dar nu te uiti in jur. Când scris sau vorbit, privind în jur, acesta încetează a fi el insusi, grasps gîtul, a închide fluxul de gândire şi începe să mintă, să devină o mediocritate şi inconsistenţă. Aici vom merge, uneori, alte persoane unii lângă alţii. Şi noi trebuie să construim atât relaţiile noastre şi în societate şi în şcoală cu atât mai mult, astfel încât nu a apucat de gât este contextul în care o persoană încearcă să ia loc. După toate, un geniu - un om care a fost el însuşi. Oamenii sunt, prin natura cinstit. Eu cred că omul este bun iniţial, suntem cultivată natură. Această natură şi ar trebui să salva scoala.

Intervievat Eugene Dotsuk

Jurnalul Ogonyok, № 29, iulie 1987 .- C. 25-27.
http://rodova.narod.ru/uchit_sebya.htm