Istoria şi evoluţia mişcării pentru drepturile animalelor

/ Vizionări: 9566

Acest articol a fost tradus prin intermediul Google translate

animale
Doctor în Filosofie Will Tuttle, una dintre figurile-cheie ale drepturilor animalelor circulaţie moderne, autor al cartii "Lumea Pace Dieta» («Dieta pentru pace"), pe scurt şi a subliniat în mod clar istoria şi evoluţia drepturile animalelor mişcarea mondială.

Conform Dr. Tuttle, conceptul oficial de animale plasate pe teren, astfel încât oamenii să le poată folosi în avantajul lor, şi că cruzimea, ca parte a utilizării acestora, este acceptabilă. Ca rezultat, spune profesorul, drepturile de circulaţie animală este o ameninţare serioasă la adresa lumii structura de putere existente.

Mai jos un raport complet de doctor în filosofie, a făcut în cadrul Conferinţei Mondiale privind drepturile omului pe animale în Los Angeles, la sfârşitul lunii iulie a acestui an.

"Când am provocare acest punct de vedere oficial, ne întrebăm, de asemenea, structura de putere şi perspectivele acestei culturi, precum şi interpretarea în general acceptate ale culturii noastre proprii istoriei sale. Ştim cu toţii multe exemple de concepte oficiale false care au loc acum sau au în trecut. Ca un exemplu: "Dacă nu mănânci carne, lapte şi ouă, oamenii vor muri de la deficit de proteine", "În cazul în care apa este îmbogăţită cu fluor, dintii va fi deteriorat de carii", "Animalele nu au suflet", "politicii externe a SUA are ca scop stabilirea libertate şi democraţiei în întreaga lume "," Pentru a fi sănătoşi, ar trebui să ia medicamente şi să se supună de vaccinare, şi aşa mai departe ...

Rădăcină din drepturile de circulaţie animalul este expunerea oficial sub semnul întrebării a conceptului de cea mai profundă la nivelul său. Prin urmare, mişcarea pentru drepturile animalelor este o ameninţare gravă la structurile de putere existente. De fapt, mişcarea pentru drepturile animalelor se reduce la stilul de viaţă vegetarian, reducerea cruzimea noastră pentru animale la un nivel minim. Şi putem identifica rădăcinile mişcării noastre, care se întinde departe în istoria societăţii noastre.

Conform unor studii antropologice, aproximativ 8-10 mii de ani în urmă în zona este acum de stat din Irak, oamenii au început să practice zootehnie - posesia şi izolare a animalelor pentru consumul uman - la început au fost capre şi oi, dar undeva 2mya mii de ani mai târziu pentru a au fost adăugate vaci şi alte animale. Eu cred că acest lucru a fost ultima importantă revoluţie în istoria culturii noastre, o schimbare fundamentală a societăţii noastre şi noi, persoanele născute în această cultură.

Pentru prima dată, animalele au fost tratate pe vandabilitate lor, mai degrabă decât să fie perceput ca independent, plin de secrete, dotate cu propria demnitate vecinii săi de pe planetă. Această revoluţie a schimbat orientarea de valori în cultura: orientarea elita bogaţi detine vite, ca un semn de condiţia ei.

Au fost cele mai importante primul război. Şi cuvântul "război" pe vechiul sanscrită «gavyaa», înseamnă literal: "dorinţa de a capta mai multe vite." Capitalismul cuvânt, la rândul său, provine din limba latină «cap de locuitor» - cap «" pentru "cap de bovine, şi cu dezvoltarea societăţii, implicate în activităţi militare a fost măsurată prin bogăţia de elita, care detine capul de: oameni şi animale capturate în război.

Statutului femeilor în mod sistematic scăzut, şi în perioada istorică, care au avut loc circa 3000 ani în urmă, ele au fost cumpărate şi vândute ca o marfă. Statutul de animale sălbatice, a fost redus la statutul de dăunători, deoarece acestea ar putea constitui o ameninţare la adresa "capital" proprietarii de bovine. Ştiinţa a început să se dezvolte în direcţia Metodele de căutare de subjugare şi asuprire a animalelor şi naturii. În acelaşi timp, a fost dezvoltarea a prestigiului de sex masculin ca macho: Tamer şi proprietar de vite, puternic, nu reflectă în acţiunile lor, şi capabile de o cruzime extrema la animale şi la conmesteacan pitic-proprietari de vite.

Această cultură agresivă militante răspândit la est de Srednedizemnomorya, şi apoi în Europa şi America. Acesta încă se aplică. Ne-au născut tocmai în această cultură, care se bazează pe aceleaşi principii şi practică zi de zi.

Perioade istorice care a inceput undeva 2500 ani în urmă, ne-a lăsat dovezi ale declaraţiilor prima notabile de personalităţi publice în favoarea de compasiune pentru animale şi pentru faptul că astăzi ne-ar apel veganism. În India, două contemporane: Mahavira recunoscut profesor tradiţiile Jane, Buddha Shakyamuni, care ştim din istorie ca Buddha, ambele predicat în favoarea unei diete vegetariene, şi necesită lor de studenti, de proprietate a oricăror animale provenind de la animale şi la rău potabilă le pentru alimente. Ambele tradiţii, tradiţia de Jane, în special, să declare că au început mai mult de 2500 de ani în urmă, şi că practica de stil de viaţă fără violenţă, urmaşii de religie merge în jos în istorie, chiar mai profundă.

Aceasta a fost prima activiştilor pentru drepturile animalelor, care putem spune cu precizie astăzi. Baza de activismul lor a fost de predare şi de înţelegere a Ahimsa. Ahimsa - doctrina nonviolenţei şi acceptarea ideii că violenţa faţă de alte fiinţe simţitoare este nu numai lipsită de etică şi îi aduce suferinţă, dar în mod inevitabil, de asemenea, aduce suferinta si sarcina persoanei care este sursa de violenţă, precum şi a societăţii însăşi.

Ahimsa este temelia veganism, dorinţa de a reduce la cruzime fiinţe sensibile la un nivel minim de complet non-ingerinţă în viaţa animalelor, sau de intervenţie minimă, suveranitatea şi furnizarea de animale, precum şi dreptul la viaţa lor în natură.

Este important să se înţeleagă că deţinerea de animale pentru utilizarea lor în produsele alimentare, este un nucleu ascunsă care defineşte cultura noastră, şi că fiecare dintre noi a fost sau este încă obiectul mentalitatea, dictate de tradiţiile gastronomice ale societăţii noastre: mentalitatea de dominaţie, excluderea celui mai slab de cerc de simpatie, reduc importanţa celelalte creaturi, elitismul.

Profeţii spirituale din India, cu ahimsa predicarea lor, a respins şi boicotat de bază bolnav a culturii noastre este deja 2500 de ani în urmă, şi au fost vegetarian în primul rând, care au ajuns la noi de cunoştinţe. Ei au încercat în mod deliberat pentru a reduce cruzime faţă de animale, şi să trimită această abordare altora. Această perioadă puternic in evolutia noastra culturala, numit timp axiale Karl Jaspers "» (Axial Varsta), a depus mărturie pentru simultană sau aproape de momentul apariţiei giganţi etice ca Pitagora, Heraclit şi Socrates în Marea Mediterană, Zarathustra în Persia, Tzu Laos şi Tzu Chang în China , profetul Isaia şi alţi profeţi din Orientul Mijlociu.

Toate acestea au subliniat importanţa de compasiune pentru animale, abandonarea de a oferi jertfa de animale, şi-a învăţat că cruzimea animalelor întors să bântuie oamenii înşişi. Aşa cum semeni aşa vă va culege. Aceste idei spirituale răspândirea profesori şi filosofi de secole, şi de începutul erei creştine, călugării budişti au stabilit deja centre spirituale din Occident, ajungând la Marea Britanie, China şi Africa, purtând cu ei principiile de ahimsa şi veganism.

În cazul filozofilor antici, am folosi în mod deliberat cuvântul "veganism" şi nu "vegetarian", datorită faptului că motivaţia acestor exerciţii, în conformitate cu veganism motivaţie - în atenţia cruzime la fiinţe sensibile la un nivel minim.

Cu toate trecere idei reciproc ale lumii antice, nu este surprinzător faptul că mulţi dintre cronicarii antici credeau că Isus Hristos şi adepţii săi să se abţină de la carne de animal de consum, şi vin la noi documente care părinţii creştine timpurii au fost vegetarieni si vegani este posibil.

Câteva secole mai târziu, când creştinismul a devenit religia oficială a Imperiului Roman, în timpulde către împăratul Constantin, filosofia şi practica de compasiune pentru animale au fost reprimate cu brutalitate, iar cele suspectate la respingerea de carne, soldaţii romani torturat şi ucis.

Practica de pedeapsă pentru compasiune a durat mai multe secole după căderea de la Roma. În Evul Mediu în Europa, catolicii sunt vegetarieni, precum Qatar şi sub rezerva Bogomilism la suprimarea şi, eventual, au fost complet distrusă biserica. În plus faţă de cele de mai sus, în timp ale lumii antice şi Evul Mediu, există alte tendinţe şi persoane fizice, care preconizează o filosofie a nonviolenţei faţă de animale: o neoplatonist, ermetice, Sufi, evreieşti şi creştine şcoli religioase.

In timpul Renasterii si biserica Renaştere de putere a scăzut, şi, ca rezultat început să se dezvolte ştiinţa modernă, dar, din păcate, nu a adus îmbunătăţit soarta de animale, dar a dat în schimb naştere la exploatarea chiar mai brutal de dragul de experimentare, de divertisment, productie de imbracaminte si Desigur, mâncând. Întrucât, înainte de a existat un canon de respect pentru animale făpturi ale lui Dumnezeu, la momentul materialismului dominant de existenţa lor este văzută doar ca produse de bază şi resursele în dezvoltarea mecanismul de industrialismului, şi în creşterea accelerată a populaţiei umane omnivor. Ea continuă să această zi şi reprezintă o ameninţare la adresa tuturor animalelor, precum şi pentru natura şi umanitatea însăşi, din cauza distrugerii severe şi de exterminare a naturii şi a faunei sălbatice.

mişcări Cross-filozofice din diferite parti ale lumii au ajutat întotdeauna să pună la îndoială conceptul oficiale ale culturii noastre şi, în 19 - 20 de secole, au indicat o revigorare rapidă a vegetarianismului şi a ideilor de protecţie a animalelor. Inspiraţie care este în mare măsură servit redeschis învăţăturile a venit de la est la Europa şi America de Nord. Traduceri ale vechi sutre budiste şi dzheynovskih sacru, Upanishadele şi Veda, Tao Te Ching si alte texte indiana si chineza, precum şi de detectare a naţiunilor care a inflorit pe dieta de legume, a condus numeroase în Occident la întrebarea normă acceptată în societatea lor, bazate pe cruzime a animale.

Cuvântul "vegetarian" a fost înfiinţată în anul 1980 pentru a înlocui vechiul "pifagorianets. Experimentarea şi de a promova vegetarianismul a fost fascinat de mulţi autori influenţi, cum ar fi: Shelley, Byron, George Bernard Shaw, Schiller, Schopenhauer, Emerson, Louisa May Alkot, Walter Besant, Helena Blavatsky, Lev Tolstoi, Gandhi şi alţii. Forma şi secte creştine, care a inclus mai multe capitole de biserici, cum ar fi: William Kauherd în Anglia şi protejatul său, William Metcalfe, în America, care a predicat compasiune pentru animale. Ellen White, sucursalele aflate în proprietatea adventistii de ziua a şaptea şi Charles şi Myrtle Fillmore Unităţii Şcoala de veganstvo predicării creştine timp de 40 de ani înainte a fost format cuvântul "vegan".

Eforturile lor s-au dezvoltat ideea de utilitate putere pe bază de plante, dar a fost elaborat, de asemenea, atenţia asupra cruzimii implicate în utilizarea produselor de origine animală. Format prima organizaţie publică pentru protecţia animalelor în - cum ar fi RSPCA, ASPCA, Humane Society.


În 1944 în Anglia de Donald Watson a consolidat fundamentul mişcării moderne pentru drepturile animalelor. El a formulat termenul de "vegan" si a fondat Societatea vegan, Londra, a aruncat o provocare directă la versiunea oficială a culturii noastre şi miezul său. Donald Watson, veganism definit ca "o filosofie şi modul de viaţă, eliminând cât mai mult posibil din punct de vedere practic, toate formele de exploatare şi cruzime la animalele destinate pentru utilizarea lor în producţia alimentelor de pe hainele lor şi pentru orice alte scopuri."

Astfel sa născut mişcarea vegetarian ca o manifestare a unui adevăr vechi şi eternă, ahimsa, şi care esteAm inima drepturile animalelor de circulaţie. După acest deceniu, a fost lansat o mulţime de cărţi, publicate numeroase studii, multe organizatii bazate şi periodice, a fost creat de o serie de filme documentare şi de site-uri web - toate într-un efort comun al umanităţii pentru a reduce cruzimea faţă de animale.

Ca rezultat al eforturilor menţionate mai sus veganism şi Givone dreptul de vin din ce în ce în prim-plan, şi câştiguri libera impuls, în ciuda rezistenţei enorm la toate instituţiile societăţii noastre, ostilitate din partea tradiţiile noastre culturale şi complexitatea multe alte implicate în acest proces.

Este tot mai evident că cruzimea noastră de a animalelor este forţa directă de conducere pentru distrugerea mediului, a bolilor noastre fizice şi psihologice, războaie, foamete, inegalitate şi violenţă socială, fără a menţiona faptul că această cruzime nu are nici o justificare etică.

Grupuri şi persoane vin împreună pentru a răspândi idei de a proteja drepturile animalelor, în diferite combinaţii de zone de protecţie, în funcţie de ceea ce ei sunt mai înclinaţi, formând astfel o serie de fiecare competiţie cu alte direcţii. În plus, a apărut tendinţa de anumite, în special în rândul organizaţiilor mari, campanii, împreună cu industriile care exploatează animale, pentru a încerca să influenţarea acestor industrii şi de a le induce în direcţia reducerii violenţei în fabricarea de campania lor produktsii.Eti poate fi, şi să aducă succesul financiar al acestei organizaţiile de protecţie a animalelor, creşterea fluxului de donaţii, ca urmare a reclama o "victorie" asupra celorlalte în favoarea animalelor captive, dar in mod ironic, comportamentul lor în legătură cu riscul enorm de a mişcării pentru drepturile animalelor pentru veganism.

Motive pentru acest lucru sunt numeroase. Una dintre ele este enorma putere, care a industriei, wrap capabil victorie aparentă pentru animalele în victoria lor. Este nevoie de departe de teren de sub picioare a mişcării de eliberare a animalelor, atunci când vom începe pentru a discuta ce fel de sacrificare este mai uman. Consumatorul este posibil să fie consumate mai multe produse de origine animală, în cazul în care la convins că acestea sunt umane.

Ca urmare a acestor campanii de statutul de animale de proprietate cuiva chiar mai mult întărită. Şi noi, ca o mişcare, în loc de ghidarea persoanelor faţă de veganism, trimite-le la vot în alegeri şi pungă în magazine pentru cruzimea faţă de animale, etichetate ca umanitatea.

Aceasta a condus la stadiul actual al mişcării noastre, o mişcare într-o mulţime de utilizare şi a spulberat cruzimea industrii. Acest lucru este normal, dat fiind faptul că puterea, care a industriei, şi dezbinarea noastră în alegerea rutelor cât mai curând cruzime împotriva animalelor eliberarea omenirii. Cruzimea că animalele sunt supuse, ca urmare a ataşament pentru a le statutul de proprietate.

Trăim într-o societate a cărei bază este principiul de dominaţie complet asupra animalelor, şi fiecare dintre noi a primit această sugestie de la naştere. După ce am pus în discuţie acest principiu, ne împărtăşim de vechi, efectuate prin intermediul secol, eforturile de eliberare a animalelor, şi aceasta este esenţa Ahimsa şi veganism.

Vegan de circulaţie (care este mai mult sinonim cu o mişcare activă pentru drepturile animalelor) - această mişcare pentru o transformare completă a societăţii şi, în acest aceasta este diferită de orice altă mişcare social-eliberare. cruzime comune, de rutină, la animalele de utilizare în produsele alimentare, corupe şi subminează înţelepciunea noastre vechi, şi compasiunea, creând condiţiile în care deschide calea pentru alte acte de cruzime faţă de animale, împreună cu manifestarea comportamentului dominant fata de alti oameni.

circulaţie vegan este un radicalîn sensul că este îndreptată spre originile problemelor noastre majore de o cruzime noastre. Este nevoie de noi, cei care susţin pentru veganism şi drepturile animalelor, aşa că am curăţat mintea noastră de la brutalitate si sentimentul eksklyuzivnovnosti investit în noi de către societatea noastră. Ce a atras atenţia profesorilor antice, pionieri ai mişcării pentru drepturile animalelor. Putem exploata animale, dacă le exclude din cercul nostru de compasiune, şi, prin urmare, veganism este fundamental opus exclusivitate. În plus, ca vegetarienii, ne-am propus pentru a practica includerea în cercul nostru de animale de compasiune, dar nu numai oameni.

circulaţie vegan ne cere să devină ei înşişi modificările care ne-o dorim pentru a vedea în jurul, şi să trateze toate fiinţele, inclusiv adversarii noştri cu respect. Acesta este principiul ahimsa şi veganism aşa cum este înţeleasă şi transmise din generaţie în generaţie a lungul istoriei. Şi, în concluzie. Trăim într-o criză şi în creştere uriaşă, care ne oferă oportunităţi fără precedent înainte. Acoperă mai vechi şi mai mult ca urmare a crizei cryvaetsya multilaterală a societăţii noastre.

Tot mai mulţi oameni dau seama că singura cale reală pentru supravieţuirea omenirii - este trecerea la veganstvo. În loc de negociere cu industrii bazate pe cruzime, putem apela la înţelepciunea celor care au deschis calea înainte de noi. Puterea noastră este capacitatea de a reduce cererea de produse de origine animală prin formarea de oameni şi le trimite la partea de excludere a acestor produse de la utilizare.

Din fericire, asistăm la creşterea şi multiplicarea de organizaţii şi grupuri activist atât acasă, cât şi în întreaga lume, promovarea ideii de veganism si stilul de viata vegetarian, precum şi majorarea numărului de grupuri religioase şi spirituale care urmăresc aceeaşi idee de compasiune. Acest lucru va ajuta merge mai departe.

Ideea de ahimsa şi veganism este extrem de puternic, deoarece acestea rezonează cu adevărata noastră esenţă, o parte din dorinta de a iubi, de a crea, simt şi compasiune. Donald Watson şi pe alţii să înceapă seminţe semănate în adâncimi foarte învechite de o dată noţiunii juridice, care încurcă, şi deţine în jos societatea noastră şi distruge viata de pe planeta.

Dacă fiecare dintre noi va fi de udare aceste seminţe sunt semănate, cultivate şi propriile lor, aceasta va creşte o grădină întreagă de compasiune, care va distruge în mod inevitabil, lanţurile robiei si cruzimea inerente în noi. Oamenii vor înţelege că animalele aşa cum ne-am dus in robie, ne-am înrobit.

revoluţie vegan - o revoluţie de animale umane - sa nascut cu multe secole în urmă. Suntem intrarea în etapa finală a punerii sale în aplicare, este o revoluţie de bunătate, bucurie, triumf de creaţie, şi ea are nevoie de fiecare dintre noi! Deci, se alăture acestei misiuni nobile vechi, şi împreună vom transforma societatea noastră.

Prin eliberarea de animale, ne gratuit, şi să dea posibilitatea de a Pământului să vindece rănile lor de dragul copiilor noştri şi toate fiinţele vii pe ea. Setea pentru viitor este mai puternică decât atracţie din trecut. Viitorul va fi vegan! "

Autor: Va Tuttle
vegetarian.ru