Mașina pe hidrogen Toyota Mirai a strâns 1.500 de comenzi într-o luna

/ Vizionări: 2728

Toyota Mirai

 

Automobilul Toyota Mirai, care functioneaza pe hidrogen, va fi produs intr-un total de 700 de unitati in acest an, urmand ca productia sa urce la 2.000 de unitati in 2016 si 3.000 unitati in 2017, a anuntat producatorul auto japonez, care mentioneaza ca in prima luna de comercializare in Japonia (decembrie 2014-ianuarie 2015) a strans 1.500 de comenzi.

Prima Toyota Mirai, alimentată cu hidrogen, ajunge în Europa
Prima Toyota Mirai, alimentată cu hidrogen, ajunge în Europa

Toyota Mirai a inceput sa fie comercializata incepand cu 15 decembrie 2014 si se pare ca a existat un public care a asteptat cu interes modelul, astfel incat comenzile din prima luna de comercializare sa fie de doua ori mai mari decat productia pe un an la care s-a gandit Toyota. Chiar si asa, cifrele de vanzari prognozate pentru 2015 fac modelul Mirai unul de nisa, el urmand sa insemne un infim 0,006% din vanzarile mondiale prognozate ale Toyota Motor Corporation.

Modelul Mirai va fi introdus si in SUA si Europa (Marea Britanie, Germania si Danemarca) in acest an, pe anumite piete, unde exista o minima infrastructura pentru reincarcare cu hidrogen.

Toyota Mirai are 4.890 mm lungime, 1.815 mm latime, 1.535 mm inaltime si un ampatament de 2.780 mm, cu garda la sol de 130 mm. Masina dispune de patru locuri, cantareste 1.850 kg si atinge 100 km/h in 9,6 secunde, avand un motor electric de 113 kW/153 CP si cuplu maxim de 335 Nm. Viteza maxima este de 178 km/h.

Toyota Mirai — cel mai „verde” automobil al anului 2016
Toyota Mirai — cel mai „verde” automobil al anului 2016

Rezervorul de sub bancheta spate are o capacitate de 60 litri pentru hidrogen, iar cel dreptul puntii spate de 62,4 litri (122,4 litri in total), masa hidrogenului astfel stocat fiind de 5 kg. Rezervoarele cantaresc 87,5 kg si stocheaza hidrogenul la o presiune de circa 700 bari. Aceste rezervoare sunt formate din trei straturi. Dinspre interior spre exterior este vorba despre plastic, apoi plastic ranforsat cu fibra de carbon, apoi din nou plastic.

Cu un plin de hidrogen masina poate parcurge pana la 480 km.

Pentru a functiona, masina converteste hidrogenul in electricitate. Ea utilizeaza inclusiv o baterie nichel-metal hidrura ale carei specificatii nu au fost anuntate. Sistemul cu pile de combustie are un voltaj maxim de 650V.

Preturile pe piata germana pornesc de la 60.000 euro, fara taxe.

 

Sursa: ecomagazin.ro

A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: file_get_contents(https://viza.md/md/latest.rss/6): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden

Filename: rss-import/function.php

Line Number: 137