Metropole au devenit mai curate

/ Vizionări: 3976
Tag-uri:

Metropole au devenit mai curate

 

 Metropole au devenit mai curate

 

Viata salbatica in mijlocul metropolei
Viata salbatica in mijlocul metropolei

Au fost anunţate rezultatele unui studiu privind indicii principali de poluare a aerului în metropole. Poluant principal al aerului la Moscova – transportul auto care se deplasează pe principalele artere ale capitalei.

La Institutul de Cercetare şi Proiectare în Domeniul Ecologiei oraşului a fost efectuată o analiză comparativă a poluării aerului în marile oraşe din întreaga lume - Moscova, Kiev, Paris, Londra, Praga, New York, Hong Kong şi Stockholm timp de zece ani: perioada 1999 - 2009. În plus, au fost prezentate caracteristicile purităţii aerului în Moscova în anul 2010 comparativ cu 2009.

Nivelul poluării aerului a fost determinat după poluanţii majori: monoxid de carbon CO, dioxid de carbon CO2 (care se conţine, în principal, în emisiile provenite de la autovehicule), dioxid de azot NO2 şi dioxid de sulf SO2 (care se emana în urma utilizării unui combustibil, ulei combustibil şi combustibil diesel de calitate slabă); praf (particule solide în suspensie - PM10 şi PM2,5 sunt cele mai periculoase pentru sănătatea umană) şi ozon tehnic.

 

 Metropole au devenit mai curate

Gradina de legume pe acoperișul stației de cale ferată: o propunere pentru rezidenții metropolei
Gradina de legume pe acoperișul stației de cale ferată: o propunere pentru rezidenții metropolei

 

Potrivit rezultatelor cercetării, în medie, timp de 10 ani în marile oraşe cantitatea poluanţilor a scăzut de 1,7 ori. În toate oraşele a scăzut nivelul de poluare cu monoxid de carbon. Hong Kong are un nivel de poluare cu dioxid de azot cel mai mare - acest lucru se datorează radiaţiei solare puternice, de care suferă metropola.

Însă neutralizarea dioxidului de azot este foarte dificilă şi ca urmare indicii contaminării cu această substanţă în alte oraşe sunt, de asemenea, negative. Nivelul de poluare cu dioxid de sulf la Moscova, Londra, Praga şi Paris este stabil scăzut datorită utilizării gazelor naturale la întreprinderile complexului energetic. În plus, la Moscova nu sunt prea multe vehicule diesel.

PM10 în cele mai mari cantităţi se găsesc în Hong Kong, în cele mai mici - la Londra, Stockholm şi Moscova. Deşi indicii medii la Moscova nu depăşesc standardele acceptabile, în condiţiile meteorologice nefavorabile (căldura lungă, lipsa de ploaie), situaţia la Moscova devine mult mai gravă. Sursa de praf dăunător – asfalt necalitativ, care freacă anvelope de aceeaşi calitate scăzută, şi solului supraaglomerat şi poluat. La Moscova ozonul tehnic apare, în principal, din cauza timpului noros.

Cea mai curată metropolă a fost Stockholm – oraşul luptă, în mod eficient, pentru ecologizarea transportului şi industriei. În plus, oraşul este bine "aerisit" datorită amplasării sale. Stockholm este urmat de Paris, Praga, Moscova, Kiev, Londra, New York şi Hong Kong.

 

 Metropole au devenit mai curate

 

Cu toate acestea, toate cifrele menţionate mai sus reflectă numai tendinţele medii de contaminare. În unele părţi ale Moscovei, situaţia este puţin mai bună, în altele - mult mai rea. Principalele probleme ale Moscovei - poluarea aerului de-a lungul autostrăzilor principale. Acolo rata maximă admisibilă de poluare este depăşită în mod constant. Cota-parte a transportului în poluarea aerului urban - 90%, în timp ce doar 3% din poluare se datorează întreprinderilor industriale şi 7% - din cauza instalaţiilor de energie termică (cum ar fi centralele electrice termice). "În acelaşi timp toate aceste întreprinderi sunt supuse modernizării, iar controlul emisiilor neregulate în urma fluxului de vehicule este foarte dificil, - spune secretarul ştiinţific al Institutului, doctor în ştiinţe biologice, Elena Kornev. - La Moscova circulă 3,7 milioane de vehicule, şi pentru a salva oraşul, este nevoie de ecologizarea combustibililor, dezvoltarea transportului public, şi în viitor - trecerea la maşinile electrice. În plus, este necesar de a proteja casele rezidenţiale de poluare în urma traseelor supraîncărcate".

 

 Metropole au devenit mai curate

 

De asemenea, potrivit oamenilor de ştiinţă, Moscova ar trebui să se extindă. Temperatura medie anuală este în creştere, în mare parte datorită capacităţii absorbante a oraşului de a se încălzi. Prin urmare, în centrul oraşului este aproape întotdeauna cu 5 grade mai cald, decât la margine. Teritoriul oraşului este prea mic pentru toţi oamenii şi întreprinderile.

În 2010, ratele de poluare a aerului la Moscova au crescut, dar acest lucru s-a întâmplat din cauza incendiilor forestiere şi de turbă, care au coincis cu căldura feroce şi blocarea anticiclonică. Poluarea aerului provenită de la vehicule a rămas stabilă.

 

 

Sursa: zelife.ru