Moldova flotei din Stefan cel Mare

/ Vizionări: 11674

Acest articol a fost tradus prin intermediul Google translate

Ion Friptu, Bender fostul comandantul port fluvial, prevăzute să reconstituie istoria de nave militare şi vârsta modelul lui Stefan cel Mare. Visul lui Iona - să proiecteze replici exacte ale dhows pentru turism râu. reconstrucţie istorică de acest fel în Moldova, nimeni nu a fost încă lucrat.

Puţini oameni ştiu că, în epoca marelui domnitor Stefan cel Mare, Moldova are o flotă puternică, atât militare cât şi comerciale. Chiar şi în perioada pre-columbiene care navighează Moldova lin pe valuri de mările Neagră şi Marea Mediterană. Din păcate, puţine informaţii despre el. Nu salva de tragere de instanţa de judecată, nu a salva desenul lui Arca lui Noe, "Santa Maria" Columbus şi "Titanic". Little informaţii Ion Friptu de biţi colectate în Muzeul Naţional de Istorie şi Biblioteca Naţională.

"În 1475-1476 de ani, turcii au cucerit portul din Genova Cuff (Feodosia), - spune Jon Friptu. - Marinarii din Moldova porturile Kealia şi Alba Chetatya, întins pe rutele navelor turceşti, confiscate şi a luat prada lor. După căderea flotei turceşti Kaffa la Marea Neagra au rezistat doar din Moldova. pirat raiduri constante sunt foarte supărat Port.

Moldova a flotei

Amintiţi-vă că prima calatoriei, Columb a făcut în 1492. In Rusia, numai Petru în 1694 a adus din Olanda, prima galerie, şi numai după doi ani de la Voronej a construit 23 nave, care a învins pe turci la Azov. Av flotei Moldova a fost deja în secolul al XIV-XV, începutul! agenţii economici din Moldova au fost importă bunuri în Turcia, Italia, Grecia. În vremuri de război cu panza mobile folosite pentru desfăşurarea rapidă a forţelor şi de patrulare a zonelor de coastă.

Interesant ilustrare despre vârsta flotei lui Stefan este în Marianne cartea Shlapak "Castele în Moldova". Un membru al muzeului naţionale istorice Elena Ploshnitse ajutat Iona Friptu găsi o gravură vechi reprezentând barca cu panze din Moldova. Deci, a fost reconstruit primul model.

"Panza moldoveni au navigat unic, - spune cercetătorul. - Ei au absorbit cele mai bune tradiţii ale construcţiilor navale Marea Mediterană, combinandu-le cu elemente de design original, care nu au analogii. Curtea cu un nivel ridicat, crescute aminteşte nasul abrupt de dragoni scandinave. Ei au fost făcute la şantierele din Moldova de la trunchiuri întregi de stejar si placi de pin Carpaţi. Pe puntea trapele s-au strâns zadraennye şi impregnate cu răşină. În vreme buna, acestea înlocuiesc rack care deţine o lumină pătrunzătoare. ferestre din sticlă, desigur, nu a fost, în timpul furtunii găuri în părţile laterale ale navei ambuteiaje înfundarea interior cu mansete de piele. În vreme de calm, pentru manevre în porturi, precum şi în luptă au fost la vîsle. Vele cusut câteva bucăţi de pânză. Ancore cântărit 50 la 200 de kilograme. Cel mai greu cunoscut sub numele de "sacru", deoarece la el în vreme rea au numărat toate nădejdile lor. "

Moldova a flotei

Sub rezerva flotei medievale din Moldova vor fi investigate în detaliu, atunci când oamenii noştri de ştiinţă ar fi permis accesul la arhivele din Turcia, Moldova, manastiri, cetati si Kealia Alba Chetatya, a declarat Friptu. Cercetătorul vrea să recreeze nava Stefan în mărime şi utilizate în scopul de a călători pe Nistru - de exemplu, la Vadul lui Vodă şi în patruzeci de ani. După dezvoltarea turismului în ultimii încetinirea noastre. Potrivit Asociaţiei Naţionale pentru Turism în 2007, Moldova a fost vizitat de aproximativ 17 de mii turişti, în 2008 numărul lor a scăzut la 10.000, iar în 2009 va fi mai mic din cauza crizei financiare. În afară de

Astazi, americanii, de exemplu, care vrea să vadă Europa, o excursie la Paris va fi mai ieftină decât o excursie la Chişinău. Ce sa ma uit in capitala noastra si apropierea acesteiastyah? Centrul istoric al ruinele din Orheiul Vechi ferestre din plastic insera în mănăstiri rock de perete. În cadrul programului tur manastiri este insuficientă, ghiduri primitiv, nici un serviciu, si calugarii, uneori, nu se comporta foarte politicos.

În general, servicii turistice in rutier Moldova şi necompetitiv. Acesta trebuie să fie acelaşi lucru atunci când începe să-şi exercite imaginatie! De exemplu, în România pe Dunăre înot de fructe de reconstrucţie istorică - o eră navă Ştefan cel Mare. Este aceasta noi?
Elena întemniţa
http://baza.md/