ecology: ru md
Video prezentarea Ecology
Conceptul de Așezări ecologice

Motor cu combustie internă: noile inele sau segmente cu piston reduc frecarea cu 15%



Motor cu combustie internă: noile inele sau segmente cu piston reduc frecarea cu 15%


La 19 august producătorul de renume mondială a pieselor auto Federal-Mogul a prezentat inele de compresie cu piston LKZ de o configuraţie nouă pentru motorul diesel, care, a declarat compania, vor reduce frecarea cu 15% şi consumul de ulei de motor cu 50%.

Motorul cu ardere internă încă pe departe nu şi-a epuizat posibilităţile sale, iar creşterea preţurilor la petrol în ultimii ani stimulează ingeniozitatea inginerilor în domeniul de perfecţionare a motorului cu combustie internă. Astăzi cele mai bune exemple de vehicule cu motoare cu ardere internă, şi în special, pe motorină, demonstrează un raport economic şi ecologic remarcabil, comparabil cu maşinile complexe şi costisitoare cu o centrală hibrid.

Astăzi cele mai avansate motoare cu ardere internă concurează la egal cu hibrizii, oferând utilizatorilor un cost iniţial mai mic şi cheltuieli de întreţinere mai reduse la un nivel comparabil de consum al combustibilului.

O altă invenţie de la Federal-Mogul este proiectată pentru a face un motor diesel modern cu injecţie directă şi grad ridicat de compresie a amestecului de lucru, un pic mai economic datorită folosirii segmentelor de piston cu un profil neobişnuit. Inelele noi de compresie vor reduce pierderi de frecare cu 15% şi consumul de petrol la jumătate.

Motor cu combustie internă: noile inele sau segmente cu piston reduc frecarea cu 15%

Inele cu pistoane servesc ca garnitură de etanşare între cilindru şi piston, izolând combustibilul în ardere şi gazele de eşapament de la ulei de motor. inel cu piston obişnuit are o secţiune simplă dreptunghiulară sau trapezoidală, aşa cum se arată pe desenul din stânga.

Inele obişnuite produc aceeaşi presiune atunci când se deplasează în sus şi în jos. Inele LKZ au o formă mai complexă şi în secţiune transversală se aseamănă cu litera  «Z» inversată, pe desenul din dreapta. Acest design permite ca frecarea să fie redusă atunic când pistonul se mişcă în sus. Când sub influenţa presiunii suplimentare pistonul începe să se mişte în jos, o astfel de configuraţie a inelelor cu piston permite de a curăţa mai bine peretele cilindrului de la excesul lubrifiantului, reducând astfel pierderi de ulei.

Foarte puţine tehnologii diferă prin simplitatea lor şi permit de a obţine beneficii imediate la aplicare cum ar fi segmenţii cu piston LKZ. Această tehnologie este deosebit de eficientă în motoarele diesel cu un raport de compresie ridicat, dar poate fi, de asemenea, utilizată şi în agregate pe benzină cu injecţie directă de combustibil. Drept rezultat al aplicării noilor tehnologii în motoare noi de combustie internă va fi: reducerea consumului de combustibil, de ulei şi a emisiilor de CO2 în atmosferă. 

Pentru o utilizare mai eficientă a noilor tehnologii, compania Federal-Mogul propune utilizarea în inele LKZ a unui tip nou de acoperire de firmă (crom-ceramica, de carbon, etc.), care reduce frecarea şi uzura inelelor de etanşare. Această opţiune va fi oferită direct clienţilor inelelor cu piston inovatoare ai companiei.

 

 

Sursă  cu link pe  www.federalmogul.com

ABONAȚI-VĂ
Luni, 06 septembrie 2010 12:45
Vizualizări: 5495

Citiţi de asemenea

Ş. A. AmonaşviliMereu am aspirat spre Viitor, fără să mă gândesc la ce îmi va aduce în plus. Înclin mereu către Viitor, ...
96
Tavanul sălii hipostilului din templul Hathor din Dendera, Egipt....
78
La mama mea, după vârsta de 50 de ani, începuseră să îi amorțească uneori degetele de la mâini și picioare. O prietenă, ...
133
Acesta este Lacul Cerkel-Kel din Kabardino-Balkaria. Face parte dintr-un grup de cinci lacuri, în care nimeni nu se scal...
102