ecology: ru md
Video prezentarea Ecology
Conceptul de Așezări ecologice

NASA se pregătește să treacă la combustibil ecologic pentru rachete




 

De zeci de ani la sateliți și nave spațiale cu echipaj uman, NASA a folosit un combustibil eficient, dar de extrem de toxic, cunoscut sub numele de hidrazină. Acum, Agenția se pregătește să înlocuiască acest combustibil cu unul alternativ, inofensiv şi curat.

 

 

Proiectul de creare a unui combustibil ecologic curat (verde)”Green Propellant Infusion Mission” a trecut primul test cu un motor de rachetă şi a devenit un pas important pe calea spre un zbor de test, programat pentru 2015, au declarat oficialii Agenției. Informații despre folosirea combustibilului ecologic pentru rachete a fost discutată în timpul unui briefing de informare cu participarea experţilor din industria aerospaţială.

Scopul proiectului este demonstrarea combustibilului verde, care este cu aproape 50 la suta mai efectiv decât hidrazina, poate oferi energie sateliților situate în orbita Pământului, și în cele din urmă, misiunilor în spațiul adânc.

Pe parcursul anilor hidrazina a pus în mişcare sateliți și nave spațiale cu echipaje umane. Hidrazina este inflamabilă și corozivă, astfel încât aceasta este periculoasă și costisitoare la transportare. Deoarece substanţa prin inhalare sau contact cu pielea poate provoca leziuni grave, muncitorii trebuie să poarte haine de protecţie, înainte de a începe manipularea cu ea.

Un nou combustibil de rachetă, numit AF-M315E, este mult mai curat din punct de vedere ecologic. Acesta este stocat în recipiente de sticlă și, potrivit experților, este mai puțin toxic decât cofeina.

Combustibilul reprezintă un lichid ionic energizant care se evaporă mai încet și necesită mai multă căldură pentru aprindere decât hidrazina, datorită acestui fapt el este mai sigur și mai puțin inflamabil. Componenta sa principală este un nitrat de amoniu hidroxil, la ardere combustibil produce gaze netoxice, cum ar fi vaporii de apă, hidrogen și dioxid de carbon.

Este deosebit de important că la acest nivel de securitate M315E poate fi turnat în rezervoarele navei spațiale înainte de a ajunge la rampa de lansare, acest lucru va reduce timpul și costul de pregătire a unei platforme pentru nave care urmează să fie lansate în spațiu. Până în prezent aparatele cosmice nu pot fi umplute inițial cu hidrazină și apoi transportate.

Senator din Colorado, SUA, Mark Udall, care a luat parte la discuții, a subliniat că noul combustibil va reduce impactul negativ asupra mediului înconjurător, va îmbunătăți eficiența consumului de combustibil și va deschide noi oportunități pentru lansări mai provocatoare.

Compania Ball Aerospace din statul Colorado a stabilit o cooperare cu o organizaţie contractuală Aerojet Rocketdyne și oamenii de știință din NASA, ca urmare ei au reușit să dezvolte o unitate electrică care ar putea face uz deplin de noul combustibil ecologic. Proiectul este sprijinit de conducerea sucursalei NASA în domeniul tehnologiilor pentru misiuni spațiale – un nou departament care investeşte resursele financiare în tehnologii vitale, necesare Agenției Spațiale pentru a atinge obiective de studiere a spaţiului adânc.

Oficialii companiilor Ball și Aerojet au raportat despre testarea cu succes a noului combustibil într-un motor de o capacitate de 22 Newton, care a asigurat o ardere continuă de 11 de ore. În timpul zborului demonstrativ, planificat pentru anul 2015, acest motor va lucra concomitent cu patru sisteme de propulsie mai mici de 1-newton pentru a manevre în spațiu, a ieşi pe orbită și a modifica altitudinea.

 

 

NASA готовится перейти на экологически чистое ракетное топливо

 

 

În prezent oamenii de ştiinţă care lucrează asupra proiectului se află la etapa iniţială de analiză a soluţiilor de proiectare. Ei speră la sfârșitul acestui an să treacă un stadiu critic de studiere a construcţiei, care va iniția lansarea unităţii ecologic curate la bordul navei spaţiale de transport proiectate de compania Ball la începutul anului 2015.

Bugetul proiectului privind crearea unui combustibil "verde" constituie 42,3 milioane de dolari SUA, inclusiv un contract cu compania Ball în valoare de aproximativ 35,3 milioane de dolari SUA. Compania dezvoltă programul software pentru controlul navei spaţiale, iar tehnologia de bază a motorului este asigurată de compania Aerojet Rocketdyne. În același timp Laboratorul de Cercetare al Forțelor Aeriene oferă cantitatea totală de combustibil necesară pentru misiune.

M315E este doar una dintre noile tehnologii de combustibil, studiate de NASA în scopul de a îmbunătăți eficiența misiunilor viitoare. Există opțiuni pentru care combustibilul în general nu este necesar, cum ar fi velele solare, care colectează energia astrului, trimiţând aparatele de zbor în întinderile spațiului imens.

 

 

Sursa: facepla.net

 

ABONAȚI-VĂ
Joi, 25 iulie 2013 11:00
Vizualizări: 3091

Citiţi de asemenea

De aici a pornit legenda despre "reconstrucția sa recentă"....
110
Stafida este unul dintre cele mai vechi produse dulci, care permitea conservarea și stocarea recoltei de struguri pentru...
137
Pietrele Rollright sunt unul dintre cele mai faimoase complexe megalitice de acest fel din Insulele Britanice. Ele se af...
104
La înmulțirea plantelor prin butași uneori apare o problemă legată de formarea rădăcinilor. Pentru a accelera procesul...
242