ecology: ru md
Video prezentarea Ecology
Conceptul de Așezări ecologice

Noul airliner va fi cu 70% mai econom



Noul airliner va fi cu 70% mai econom



Cercetătorii MIT au anunţat despre elaborarea aeronavei comerciale de generaţie nouă, care va cheltui cu 70% mai puţin combustibil, decât avioanele existente la ziua de azi.

Din păcate, acest model nu este un avion de mâine sau de poimâine. Acest proiect depăşeşte dezvoltarea actuală a tehnologiilor în domeniul construcţiei de aeronave cu trei generaţii (N +3). Şi posibilitatea realizării acestui proiect se referă la anul 2035.

Ed Greytzer, profesorul de Aeronautică şi Astronautică, a menţionat la prezentarea oficială a proiectului, că dezvoltarea noii aeronave a fost efectuată în conformitate cu noile criterii ale NASA. Proiectul implică crearea unui mijloc de transport de înaltă eficienţă şi necesită schimbări radicale în paradigma aeronauticei moderne.

De-a lungul ultimilor 50 de ani concepţia fundamentală a aeronavelor a rămas practic neschimbată – o structură uşor identicabilă de tip “tubul cu aripi”, s-a răspândit aproape asupra tuturor tipurilor de aeronave. Din timpurile creării primelor avioane şi până la dezvoltarea rapidă a aviaţiei, o atenţie destul de mică s-a acordat eficacităţii transportului de aviaţie, pe primul plan au fost întotdeauna viteza şi capacitatea portantă.

Prin urmare, echipa profesorului Greytz a propus două concepţii noi de aeronave ale viitorului "D" ("Double Bubble") şi "H" ("hybrid wing body"). Primul dintre aeronave este un aerobus cu 180 de locuri, care va  înlocui Boeing 737 - avionul pentru zborurile interne. Al doilea concept - un aerobus de 350 de pasageri, care reprezintă o construcţie de tip "aripa zburătoare" (un hibrid al aripei şi fuzelajului) şi trebuie să înlocuiască aeronava pentru zborurile internaţionale, Boeing 777.

Noul airliner va fi cu 70% mai econom Principalele diferenţe de ingenerie ale aeronavelor seriei «D» constă în reconfigurarea structurii clasice de tip “tubul cu aripi“.  În loc de un singur fuzelaj cilindric, inginerii de la MIT au sugerat utilizarea a două cavităţi paralele, unite împreună, secţiunea transversală seamănă cu două bule conectate. Autorii au propus să deplaseze motoarele în secţiunea de coadă, ceea ce a permis a îmbunătăţi foarte mult aerodinamica corpului, în special, la vitezele mari.

Conform calculelor, aeronavele noi vor fi cu 10% mai lente decât omologii lor moderni, însă, datorită fuzelajului cu două volume, vor accelera îmbarcarea şi debarcarea pasagerilor.

Avioanele noi vor apărea prin 2035, când numărul de trafic aerian se va dubla. Cu toate acestea, cercetătorii MIT sunt dispuşi să construiască mult mai devreme aeronave noi cu un coeficient al eficacităţii de 50%.

 

Sursa

ABONAȚI-VĂ
Miercuri, 26 mai 2010 10:42
Vizualizări: 2200

Citiţi de asemenea

Complexul megalitic misterios este situat la 700 de metri la nord de satul Anastasievka. Este un tumul cu o înălțime de ...
129
Rețetă simplă și eficientă pentru însănătoșire. Nu creează dependență și curăță eficient mucoasa plămânilor.Beneficiul...
166
Valea râului Hunza (la granița dintre India și Pakistan) este numită "oaza tinereții". Durata de viață a locuitorilor ac...
153
Îmi place foarte mult să încălzesc sauna! Intru în camera cu aburi, stau pe verandă, beau ceai. Dacă merg la saună, rămâ...
168