ecology: ru md
Video prezentarea Ecology
Conceptul de Așezări ecologice

Ocean Empire LSV: primul din lume super-iacht autosuficient cu zero emisii



Ocean Empire LSV: primul din lume super-iacht autosuficient cu zero emisii

 

 

Ocean Empire Life Suport Vessel  (LSV) este un iacht mare, care provoacă admiraţie, numele lui se traduce ca Imperiul Oceanului, reprezintă un alt pas al companiei Sauter Carbon Offset Design în vederea creării mijloacelor acvatice, care utilizează eficient sursele regenerabile de energie - solară, eoliană şi valuri.

Plus la un număr mare de tehnologii durabile, implementate anterior, pe acest super-iacht va fi organizată o gospodărie de agricultură hidroponică, care, în conformitate cu dezvoltatorii, îl va transforma într-un mijloc de transport acvatic autosuficient. Ocean Empire LSV de o lungime de 44 de metri, echipat cu toate facilităţile necesare pentru a colecta "recolta" oceanică, ar putea fi în mare un termen nelimitat, fără a avea nevoie de hrană pentru pasageri şi realimentare cu combustibil.

 

Ocean Empire LSV: primul din lume super-iacht autosuficient cu zero emisii

Ocean Empire LSV: primul din lume super-iacht autosuficient cu zero emisii


Principala sursă de energie pe acest iaht este soarele, care iluminează două ferme hidroponice cu o suprafaţă totală de 30 de metri pătraţi şi este de asemenea folosit pentru a genera electricitate datorită panourilor solare SunPower cu o suprafaţă totală de 400 de metri pătraţi şi o capacitate totală de 70 kW. În scopul utilizării energiei eoliene pe iaht este instalată o pânză automată auxiliară cu o suprafaţă de 80 de metri pătraţi, care produce suplimentar 200 kW de energie electrică pentru a încărca bateriile sistemelor de bord GM ESS2. Cu această pânză nava  poate atinge o viteză maximă mai mare de 18 noduri.


Pentru a "captura" energia valurilor pe iacht este pusă în aplicare tehnologia Regenerării Mişcării (Motion Damping Regeneration, MDR). Conform companiei, sistemul MDR este un amortizor ajustabil al masei (ATMD), care este folosit în zgârie-nori, cum ar fi Taibei 101, în scopul de a reduce mişcările oscilatorii ale clădirilor. În ceea ce priveşte nava gigantică de 16 tone, generatoare liniare produc până la 50 de kilowaţi de electricitate, care slăbesc vibraţiile nedorite ale navei. Ocean Empire este de asemenea echipat cu un motor electric Daimler Turbo Compound DD16 BlueTec, producând până la 350 kW.

 

Ocean Empire LSV: primul din lume super-iacht autosuficient cu zero emisii



Desigur, este de aşteptat că cu atât de multe tehnologii ecologice inovatoare Ocean Empire va costa "puţin" mai scump, decât alte iahturi convenţionale. Potrivit dezvoltatorului, o navă destinată pentru rute  charter, care poate găzdui 10 pasageri împreună cu 8 membri ai echipajului, va costa aproximativ 17 milioane dolari.

 

 

Sursa: Gizmag

ABONAȚI-VĂ
Luni, 23 mai 2011 17:31
Vizualizări: 3491

Citiţi de asemenea

În inima Himalayei, acolo unde vârfurile înzăpezite se întâlnesc cu cerul, membrul grupului din Moldova - Andrei Elistra...
128
În Templul Luxor, una dintre monumentele lui Ramses al II-lea, la prima vedere pare un monument obișnuit, dar adăposteșt...
141
1. Evitați să cumpărați miere din magazin! Mai bine mergeți la târgul de miere, care este destul de frecvent în fiecare ...
112
Mahatma Gandhi nu are nevoie de nicio prezentare. În India, numele său este înconjurat de aceeași venerație cu care sunt...
137