Oraşe electromobile

/ Vizionări: 3386

Электромобильные города 

 

Mijloace de transport electrice devin din ce în ce mai populare. În ultimii ani, comunitatea a început în sfârșit să recunoască beneficiile lor și să încurajeze utilizarea vehiculelor plug-in.

 

Deși mijloacele de transport electrice sunt oarecum considerate „automobile ale viitorului", există o mișcare în creștere la nivel mondial, prin care răspândirea maşinilor electrice pe o scară largă ar putea deveni o realitate deja actuală. Recent Agenția Internațională pentru Energie (AIE), într-un studiu major a analizat această tendință și a constatat că o treime din toate maşinile electrice folosite în lume sunt concentrate pe şosele din doar 16 orașe și regiuni.

 

Электромобильные города 

 

Cu cel mai mare succes se mândrește Prefectura Kanagawa (Japonia), în care sunt înregistrate 2183 de caruri electrice. Autoritățile locale țintesc a crește numărul vehiculelor electrice până la sfârșitul anului 2013 până la 3000 - un obiectiv modest, având în vedere că au fost vânduţi mai mult de 3000 de hibrizi în primii cinci ani după lansarea lor pe piaţă.

Pe al doilea loc s-a stabilit Los Angeles. Primarul oraşului, Antonio Villaraigosa, vrea să transforme "capitala mondială a automobilelor" în "capitala mondială a automobilelor electrice". Obiectiv ambițios - 80 000 de caruri electrice în 2015 - poate deveni o surpriză pentru cei care sunt familiarizați bine cu istoria răspândirii transportului plug-in în această regiune. În anii 90 producătorii de automobile au produs în California aproximativ 5000 de maşini electrice. Câțiva ani mai târziu, acestea au fost distruse sau donate muzeelor, deoarece guvernul local a inspirat neîncrederea consumatorilor autovehiculelor ecologice. Schimbările în politica oraşului Los Angeles au condus la faptul că acum aici sunt înregistrate mai mult de 2000 de caruri electrice.

Cel mai bun rezultat între orașele europene - 1100 de maşini electrice - aparţine oraşului Rotterdam. Dacă vom lua în considerare raportul dintre numărul de caruri electrice şi vehicule cu motoare cu ardere internă, atunci orașul olandez se va plasa înainte de restul planetei: 532 de maşini electrice la 100 000 de vehicule înregistrate. Aceste statistici pot fi un ghimpe în ochi pentru primarul Londrei, Boris Johnson, care vrea să transforme capitala britanica în "capitala europeană a vehiculelor electrice". Londra deocamdată nu ajunge până la acest obiectiv.

 

Электромобильные города 

 

În studiul AIE sunt examinate în profunzime inițiativele introduse în aceste 16 orașe și regiuni, precum și infrastructura energetică și mobilitatea de transport. S-a constatat că în toate aceste domenii sunt activ utilizate pe o scară largă diverse tehnici şi programe inovatoare. Deşi unele abordări sunt adaptate pentru fiecare oraș, multe dintre strategii sunt comune. De exemplu, șoferilor de autovehicule electrice sunt oferite stimulente financiare și non-financiare, cum ar fi facilități fiscale, subvenții pentru achiziție, taxe rutiere reduse, parcare gratuită și acces la benzile de utilizare restricționată. Strategii includ, de asemenea, proiecte speciale, exemple de care sunt transporturi electrice de destinaţie turistică în Hakone (un oraș din prefectura Kanagawa). Alte orașe importante sunt Amsterdam, în care funcţionează un serviciu Car2go - chiria mașinilor electrice), și Barcelona, unde proprietarii motocicletelor electrice pot reîncărca gratis mijloacele lor de transport pe teritoriul hotelurilor și campusurilor universitare.

Unele proiecte au atras atenția internațională. Shanghai conduce un program special (the Electric Vehicle Intiative) realizat în scopul de a construi o bază de prezentare pentru studiul transportului urban durabil, organiza cluburi auto și crea platforme de comunicare la nivel internațional. În cadrul acestui program în China a fost înființat în centru de formare pentru a educa publicul în domeniul de dezvoltare a transporturilor electrice, istoriei și tendințelor viitoare, precum și pentru promova beneficiile ecologice ale vehiculelor electrice. Programul a fost introdus în Statele Unite și a primit un răspuns pozitiv din Franța, Germania, Japonia, Suedia, Spania, Danemarca, Africa de Sud și Portugalia.

Fiecare dintre cele 16 orașe și regiuni de conducere are planuri mari pentru viitor și intenționează să crească numărul de mijloace de transport electrice. Obiectivele lor sunt susținute de guvernele naționale. Până în 2020, China și Statele Unite intenționează să vândă 2,5 milioane de vehicule electrice. Uniunea Europeană prezintă cifre mai optimiste și se așteaptă că până în 2020 va avea pe drumurile sale 20 de milioane de caruri electrice.

Deocamdată nu este clar dacă acest obiectiv ambițios va fi realizat în următorii opt ani, dar studiul AIE arată că suntem, cu siguranţă, pe drumul cel bun.

 

Autor: Diana Kern 

 

 

Sursa: facepla.net