Preţurile la bateriile litiu-ion vor scădea în 2015

/ Vizionări: 2868

Preţurile la bateriile litiu-ion vor scădea în 2015 

 

Bateriile pentru smartphone-uri şi electromobile vor ţine mai mult
Bateriile pentru smartphone-uri şi electromobile vor ţine mai mult

Prea multe baterii litiu-ion? Acest lucru nu este o muzică pentru urechile producătorilor, dar pentru comunitate, ar putea deveni un factor decisiv în trecerea la vehiculele ecologice. Experţii din Munchen Roland Berger Strategy Consultants, au împărtăşit perspectivele economice relevante.

 

Volumul bateriilor litiu-ion aşteptate pe piaţă în 2015 valorează 9 miliarde de dolari SUA. În ciuda faptului că în prezent consumul asiatic rapid al bateriilor litiu-ion, este compensat parţial de declinul său în Europa şi America.În anii următori se prognozează o tendinţă de umplere progresivă a acestei pieţi, cu o mişcare descendentă a preţurilor corespunzătoare. Cel mai probabil este că 70% de pe piaţă vor fi controlate de cei cinci lideri şi anume: AESC, LG Chem, Panasonic / Sanyo, A123 şi SB LiMotive.

După cum spun experţii, piaţa mondială de baterii litiu-ion pentru vehiculele electrice este extrem de dinamică. Avînd în vedere mijloacele de transport electric, hibrid şi plug-in hibride, prezentate recent, analiştii din Roland Berger prognozează realizarea pe piaţă a bateriilor litiu-ion în sumă de 9 miliarde de dolari pînă în 2015. Totodată, se aşteaptă o săturare masivă a pieţei, ceea ce va contribui la reducerea preţurilor. De asemenea, este proiectată la 100% consolidarea eventuală a pieţii şi stabilirea liderilor mondiali, care vor controla aproximativ 70% din volumul bateriilor litiu-ion vîndute în lume. Acestea sunt principalele concluzii ale studiului internaţional de cercetare Roland Berger Strategy Consultants a pieţii de baterii litiu-ion pentru vehicule, maşinile comerciale, uşoare şi grele şi autobuzele electrice şi hibride.

Rating-ul Roland Berger, arată că majoritatea vehiculelor electrice pînă în 2015 va reprezenta un segment de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare şi va constitui 85%. În acest caz, producţia anuală estimată de vehicule electrice şi hibride, în această perioadă va constitui aproximativ 4 milioane de unităţi pe an.

 

Preţurile la bateriile litiu-ion vor scădea în 2015 

 

În prezent, bateriile litiu-ion sunt produse de mai mult de o sută de companii prin întreaga lumea. În ciuda unui număr mare de producători, se prognozează creşterea volumului de producţie de cel puţin dublu pînă în 2015. "Unii producători de baterii au planuri foarte ambiţioase de extindere. Acum, acest lucru se reflectă la faptul că alţi producători dispar treptat de pe piaţă” - spune Thomas Wendt, autorul principal al studiului, - ”de aceea noi vedem o consolidare semnificativă a pieţei în viitor. Totodată se aşteaptă şi o creştere a presiunii asupra preţurilor în direcţia reducerii lor". În Roland Berger, se spune că preţurile la baterii litiu-ion vor constitui aproximativ 180-200 de euro pe kWh conform standardelor en-gros. Preţul de vînzare cu amănuntul, de asemenea, va scădea în perspectivă.

Pe parcursul consolidării, se aşteaptă că pe piaţa principală vor rămîine cinci cei mai buni jucători. În prezent, liderii pe piaţă sunt: AESC (20%), LG Chem (15%), Panasonic / Sanyo (13%), A123 (11%) şi SB LiMotive (9%). În ciuda redistribuirii influenţei, dezvoltarea tehnologiilor va prevala. Specialiştii din Roland Berger spun că în 2016-2017 rîndurilor de lideri se vor alătura încă una sau două companii, ceea ce ar extinde influenţa jucătorilor cheie a pieţii la 80-90%. Acest lucru va fi cauzat de dezvoltarea noilor tehnologii şi utilizarea materialelor compozite, care vor oferi o densitate a energiei la acelaşi preţ.

În pofida previziunilor de mai sus, China, ca întotdeauna, nu stă pe loc. Roland Berger, estimează o concurenţă semnificativă din partea Chinei pe piaţa bateriilor litiu-ion. Se aşteaptă ca pînă în 2015, producătorii chinezi să controleze aproximativ 8% din piaţă. Mai mult ca atît, ţara ar putea deveni cea mai mare piaţă de desfacere pentru bateriile litiu-ion, deja în 2020.

 

 

Sursa: facepla.net