Qantas — primul zbor comercial pe biocombustibil

Qantas - primul zbor comercial pe biocombustibil 

 

Biocarburanti din drojdie de vin
Biocarburanti din drojdie de vin

Transportul aerian, cel mai mare consumator al produselor petroliere rafinate, este în căutarea alternativei. Companiile aeriene transportatoare sunt nevoite să echilibreze nu între două, ci între trei focuri. Preţurile mondiale la petrol şi produsele petroliere, opinia publică ,ce este axată pe protecţia mediului înconjurător şi puterea de cumpărare a pasagerilor, care nu doresc să plătească suplimentar pentru bilete, indiferent de cauza preţurilor mai ridicate. Drept soluţie a triplei probleme poate fi un biocombustibil ieftin şi ecologic prielnic. Despre primul zbor comercial cu utilizarea biocarburanţilor a anunţat cel mai mare transportator australian Qantas.

 

Primul zbor comercial pe biocombustibil este programat pentru 13 aprilie 2012. Zbor pe ruta Sydney - Adelaide va fi efectuat cu avionul Airbus A330. În conformitate cu programul de zbor, avionul QF1121 va decola spre Sydney la 10.20 şi va ateriza la Adelaide la 12.05, înapoi la Sydney aeronava se va întoarce la 16-00. Pentru rezervarea şi cumpărarea biletelor Qantas, intenţionează să informeze pasagerii că zborul va avea loc pe biocombustibil.

Agricultura ecologica – solutia pentru stoparea foametei globale
Agricultura ecologica – solutia pentru stoparea foametei globale

Rezervoarele aeronavei vor fi amorsate cu un amestec de 1:1- combustibil convenţional şi biocombustibil derivat din prelucrarea uleiului vegetal uzat. Combustibilul este produs de compania SkyNRG, testat de Qantas în timpul zborurilor de încercare şi certificat de procedura stabilită în domeniul aviaţiei comerciale. Conţinutul emisiilor de dioxid de carbon în urma funcţionării turbinelor pe biocombustibil este cu aproximativ 60% mai puţin, decât la folosire tradiţională.

Ca urmare a cercetărilor efectuate în 2011 de agenţia australiană CSIRO (Commonwealth Scientific and Industrial Research Organisation) s-a constatat că utilizarea regulată a biocombustibilului pentru zborurile companiei australiene în următoarele două decenii ar putea duce la crearea a 12.000 de locuri de muncă. În acelaşi timp, reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră ,cauzate de sectorul aviatic va constitui 17%. Cu toate acestea, cercetătorii sunt atenţi şi la o serie de probleme care rămân să fie rezolvate înainte ca biocombustibilul să fie folosit în masă.

Şeful departamentului responsabil pentru protecţia mediului înconjurător în cadrul companiei, John Valastro, a declarat că scopul primului zbor comercial este creşterea gradul de sensibilizare a comunităţii australiene privind potenţialul biocombustibilului în aviaţie.

Proiectul Solar Impulse — aviaţia şi energia solară
Proiectul Solar Impulse — aviaţia şi energia solară

Potrivit lui Valastro, biocombustibilul poate fi folosit în aviaţia comercială la fel ca şi combustibilul cu reacţie obişnuită. Dar, atâta timp cât combustibilul nu va apărea pe piaţă în cantităţi comerciale şi la preţuri competitive, forţele aeriene nu vor fi capabile să utilizeze toate beneficiile. Pentru ca acest lucru să se întâmple, nu sunt suficiente eforturile din partea unui singur jucător. Este nevoie de spriginul guvernului, investiţii provenite din sectorul privat, de acces la infrastructură şi cererea pe piaţă.

În ultimile luni Qantas, se consultă cu partenerii guvernamentali şi industriali în privinţa adoptării măsurilor eficiente pentru a organiza producţia biocarburanţilor, a elabora un plan clar de dezvoltare industrială durabilă. Totodată, potrivit domnului Valastro, eforturile ar trebui să se concentreze asupra tehnologiilor care pot fi puse în aplicare în următorii ani.

 

 

 

 

Autor: Alex Norkin  

 

 

Sursa: facepla.net

 

A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: file_get_contents(https://viza.md/md/latest.rss/6): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden

Filename: rss-import/function.php

Line Number: 137