Renasterii Strings

/ Vizionări: 6958

Acest articol a fost tradus prin intermediul Google translate

Cinci şiruri de argint şi pe gât de lăută meu,
Ei inel şi stropi, ca o rupere flaut
Dar vocea de un minut de iubirea mea
În apeluri trecut, atunci când de aur-dim
latente neîmplinit: ea - chanterelle.

F. Malherbe. Oda lăută


Preferat de joc muzică instrumentală în Europa, Renasterii a fost lăută. Prin secolul al XV-lea. ea a atins apogeul de popularitate şi a avut cinci şiruri binare şi single-top "cântând» (chanterelle La), care părea irezistibil "kantabilno" - cantece, canta-cântec.


Titlul original siruri de caractere lăutele au foarte expresiv: Bordon, tenor, MEZZANA («mediu»), sottana (lichea »«), canto (cântând «"). În al XVI-lea inch comune de şase coarde lăută mai fost, trecerea la secolul XVII. numărul de siruri de caractere până la opt.

Deşi lăută Renasterii - "instrument de nobil, tipice ale societăţii nobile", a jucat pe toate şi peste tot. Printre artiştii interpreţi sau executanţi la lăută - profesionişti virtuoz, iubitorii de arta proeminent, admiratori în nenumărate oraşe şi sate, muzicieni itinerant. Acesteia ca şi în Spania, Italia, Marea Britanie, Germania, Franţa, Polonia ...

Craze lăută reflectate în pictura secolele XV-XVII. Această perioadă poate fi numit pe bună dreptate secole lăută. Ea sa bucurat de o largă popularitate datorită iubirii şi timbru frumos, luminozitate, si sonoritatea, lirism şi umanitate sentimental. S-ar putea aduce vizitatori asupra naturii, cântă o serenadă sub fereastra de iubita sa. Rich este instrumentul perfect pentru a face muzică de cameră în casa sau un cerc mic singur, însoţit de se potriveşte bine cu vocea. Sub ei au cantat si au dansat, au cantat piese instrumentale pentru ei. Muzicieni au folosit expresiv şi capacitatea vizuală lăută, imitaţie de sunet bogat creat poetică miniaturi întreg.

voce lăută pură a dat naştere unei lumi sunete şi imagini, care afectează cea mai delicată siruri de caractere ale sufletului. Foşnitor tonuri sclipitoare, clopot, sâsâit şi gemând, care picură şi se prăbuşeşte sonic scântei, fermecătoare, şi lider în, idilic lumea încântătoare a naturii, lumea ingerilor, lume de vis, pictura realitatea înconjurătoare tonuri de sensibilitate şi de tristeţe, şi bucurie. Nu din întâmplare, în picturile artiştilor se confruntă oamenii păcătoşi şi pe îngerii cereşti păstrează expresie de gândire profundă şi pace sublim.

Originea o lăută datează din antichitate. Instrumente care sunt similare cu lăută, erau deja cunoscute în anul 2000 î.Hr. în Mesopotamia şi în 1500 î.Hr. în Egipt.

În Evul Mediu timpuriu, un prototip de lăută a fost împrumutat de către arabi din Orientul Mijlociu, el a fost numit Al-ud, care în arabă înseamnă "copac". Muzica a fost considerat un dar al zeilor, şi poezia de performanţă pentru a acompaniament de gazelele-ud fost onorat de arabi cea mai mare arta:

Când îmbătat cu dragoste Hafiz cântă,
Că Zukhra în cer el însoţit pe lăută.
Hafiz


În VIII. BPM pătruns în Europa din Africa de Nord de către arabi în timpul cucerirea lor de Spania şi a prins rădăcini în instanţa de limba spaniola multor nobili, care a primit botezul nou, devenind Loudon. Prin urmare, lăută, din cauza portabilităţii acesteia, bogat muzicale "talentul" şi nu fără ajutorul unor muzicieni ambulanţi - menestreli, jongleri, trubaduri - începe un mars victorios pe Europa de Vest ...

Dar nimic nu sta in loc, totul se schimbă. Din secolul al XVI-lea pentru a XVIII-lea. numărul de lăută a crescut la 24 prin adăugarea unei gât al doilea. Contemporanii glumit că, atunci când şirul de asteptare lăută trecut, el observă că primul este deja supărat. muzica Lyutneva înregistrate pe un sistem special de file şi alfabetice digitale.

Este complicat tehnici de joc, si configurarea de scule şi a fost disponibilă numai un virtuoz profesionişti câteva. Lăută, după epuizarea posibilitateasale de dezvoltare, nu mai putea concura pe uşurinţa de executie, cu o chitara, a tăriei şi sonoritatea - cu orchestra. În secolul al XVII-lea. lăută înlocuieşte cu chitară şi mandolină şi este în esenţă un instrument de concert.

muzica Lyutneva, atingând un vârf, trimite toate experienţele sale la instrumentele de claviatură - verdzhinelyu şi clavecin - timp de mulţi ani pentru a merge in uitare. Peste 200 de ani a încetat "blând aur sunete Placer.

Cu toate acestea, la rândul său, din secolele XIX-XX. interes reînnoit în muzică devreme. În 1893, muzician englez Arnold Dolmech creat reconstrucţie moderna a unei lăută Renasterii. Şi Kilezotti Oscar, un muzicolog italian, lăută, tradus complicat muzica de înregistrare tabulatornuyu pe o notaţie modernă, şi a emis o serie de monumente de muzică lăută, secolele XV-XVI.

Şi în timpul nostru traditia de a canta la lăută continuă. Creaţi un ansamblu de muzica veche, festivaluri autentic de performanţă. Se întoarce în trecut şi muzică încă o dată recreează un portret al unei epoci trecute.


Irina Tarlac
mwb.newacropol.ru