Ritual de îmbrăcăminte

/ Vizionări: 14112

Acest articol a fost tradus prin intermediul Google translate

În antichitate, lumea era plină de minuni. Oamenii umplut viaţa lor de frumusete, articole de uz casnic inspirate de o destinaţie specială, savurand fiecare lucru o atenţie deosebită sa trădat individualitatea ei. De haine avut o relaţie specială, deoarece ea a realizat imaginea stăpânului său, şi, astfel, o anumită măsură, pentru a defini viata.

De exemplu, îmbrăcăminte de ceremonie folosite în timpul calendaristic de familie, şi alte ceremonii.

Potrivit croielii şi tehnicile coase haine ceremoniale este cea mai veche. Acesta este, de obicei diferită de îmbrăcăminte casual şi modele festive si culori, dar nu numai asta. Unele lucruri ar putea fi făcute numai în anumite momente, de exemplu, în ajunul sărbătorilor importante.

/ Articles/12jul07_odejda/venec.jpg Din păcate, la începutul secolului al XX-lea, sensul, conţinutul simbolic al rochiei ceremoniale puternic transformată. Ritual ar putea fi un costum sau o bucată de îmbrăcăminte, articole pentru acoperirea capului, învechite. Încă de la sfârşitul secolului 19, în veşminte de cap de Nord, multe mirese au fata de Vesminte de cap a, care anterior au fost considerate sărbători: "golovodets" coroana.

Nunta uzură
Nunta, de obicei, include o serie de ritualuri, pentru majoritatea dintre care sunt caracterizate de un anumit ceremonial de îmbrăcăminte. Aceasta cuprinde nu numai haine de mire şi mireasă sunt diferite în funcţie de timp - fie că este vorba curte, sau nunta. hainele sale au fost un peţitor, prietene, prietene.

Ambele cămaşă nunti a acordat o importanţă deosebită, acesta a fost utilizat in anumite momente cruciale pe tot parcursul vieţii mai târziu până la moarte. În Mezen femeie superioară ar putea purta nuntă cămaşa "istelennitsu" inainte de nasterea primului copil lor, şi apoi, după moartea, în acest tricou, a fost pus în sicriu.

/ Articles/12jul07_odejda/sbornik.jpg Obiecte de acoperit capul este cel mai clar reflectate schimbările sociale în viaţa femeii. Fata lui frizură diferit de Vesminte de cap femei care nu sunt acoperite în totalitate de păr, în partea de sus a rămas deschisă.

În fete Vologda purtau "bandaj", brodate în fir de aur. fata logodit a purtat un bandaj cu un capac din tricot, care acoperă părul de pe partea de sus. Înainte de nuntă mireasa purtau coafuri de nunta - la sfârşitul secolului 19 a fost o canisa ", şi apoi, după nuntă, biserica a schimbat peţitor pentru frizură de sex feminin -" colectare "(Solvychegodsk, provincia Vologda).

Postul haina
Confecţiilor, care a purtat în timpul Postului Mare. In zona Leshukonsky în secolul al 20-lea începutul a fost o haină de tonuri întunecate.

Înmormântarea şi haine de înmormântare
Cerecloths diferite caracter tăiat, materiale, culori fel de fabricaţie. Adesea, se credea că-l arate la alţi oameni este un mare pacat.

Una dintre caracteristicile era obiceiul de a îngropa în îmbrăcăminte, în care o persoană a fost căsătorit (Leshukonsky District, regiunea Arkhangelsk).
A practicii oferă pre-"moarte" de îmbrăcăminte a fost foarte circulat şi conservate la această zi. Cerecloths preparat dintr-un material (panza). Făcându-l impus cerinţe speciale - cusuta doar zgarieturi transmite ac, ata de cusut pentru nu păstrează sau nu, nodurile nu sunt lovit. Ca regulă generală, "moartea" îmbrăcăminte păstrat stilul vechi, reducerile repetate, mult timp în urmă a apărut din viaţa de zi cu zi. Caracteristica obicei vechi ca o cravată zip la spre folos.

Aici este o scurtă descriere a "moarte" de haine Poddorskogo zona Novgorod regiune. MENS Îmbrăcăminte credincioşii moartea Vechi, primul deceniu al secolului 20, compus din patru elemente:
1) cămaşă de pânză, cusute intr-o poarta cu doua siruri de caractere.
2) Porturi de pânză pe gashnike; dreptul de cusătură partea din fata nedoshit de 8 cm
3) din panza; poarta Caftan cu siruri de caractere, o pereche de-legături la nivelul taliei, nu doshit fata de fund.
4) valul de prosoapepe câmpul de luptă din panza. În cazul în care acoperă de morţi în picioare sandale şi jambiere, urmau să fie descoperit ca o femeie si un barbat.
Toate hainele sunt cusute cu fir de lenjerie de pe mâini (în funcţie de istorici şi de zi cu zi expediţie SHM 1936).

Haina au fost folosite în ritualuri de maternitate
nou-născutului, înfăşurat într-o cămaşă tatăl ei, direct de la locul său de inchiriat "; că copilul a fost sanatos, nu plânge, atât de rău pentru tatăl său" (Kargopolsky District, regiunea Arkhangelsk). Spălaţi-vă că nu trebuia sa: "apoi spala dragostea tatălui" (provincia Vologda). În primul rând, de obicei, tricouri Dress coincis cu botezul copilului. În Nord, naşul - Jur - a fost pregătirea unui bozhatka cruce sau ia dat bani, si nasa - - el a fost pregătirea unui tricou (provincia Vologda.).

O atenţie deosebită a fost acordată podpoyasyvaniyu primul copil. Locuitorii din judetul Kadnikovskogo Vologda nu încins copii sub un an - de a nu zapoyasat creşterii economice şi a dentiţiei, dar un copil pe moarte "Rush grăbit, aşa că el ar putea intra liber în paradis." În regiunea Vologda Velikoustyuzhskom centura purtată de defunct avea un copil: "centurii pe copil, nu am purtat, dar dacă moare, încins în mod necesar pe cămaşa Aceasta este o băieţi şi fete, nu ştiu.".

Îmbrăcăminte, atunci când sunt utilizate în îndeplinirea de ritualuri şi sărbători asociate cu ciclul agricol.
Vacanta de calendar poate fi împărţită în trei perioade: iarna, primăvara şi vara şi toamna-vara asociate cu recoltare.

/ Articles/12jul07_odejda/podol.jpg În judeţul provincia Kadnikovskom Vologda în botezul de fete din satele din jur va veni în cu. Nikolskoye. Attire fiecare constând dintr-o câteva tricouri. Partea de jos a fost cu două dungi roşii pe ea pune un alt patru sau cinci decorate cămăşi, apoi - sundress şi un şorţ de trei sau patru brodate cu o cămaşă. Top purtat haina piele de oaie, blana pufos. În urma Iordania (binecuvântare a apelor), fetele aliniat în afara zidului bisericii, şi una dintre femei împingând podeaua shubok, a arătat sorturi, camasi, si mirele a fost judecat cu privire la capacitatea sa de a tese mireasa, coase şi brodeze.

Special concepute pentru cosit bluza unei femei - podolnitsa, senokosnitsa, cămaşă pokosnaya, care a fost îmbrăcat fără sundress cu o curea, adaugă, uneori, să-l o fusta sau zone de staţionare. La începutul secolului 20, camasi pokosnoy de top, de obicei, din fabrica de postav rosu, partea de jos a fost de pestryad sau tocuri, tivul au fost modelul trupa de abuz.

În judeţul Kargopolsky Olonets provincie (Oshevensky / s) a existat "poale" Hem "- o fusta din panza de in, bogat decorat cu ţesute sau brodate ţesături şi hârtie şi modelul de păr multicolor, care acoperă, în special în rochii tânără fată, aproape tesatura intreaga.. "Hem", purtat în anumite cazuri:
- La evacuarea - prima zi de păşunat într-un câmp, după iarna. Femeile purtau o cămaşă - podolyanitsu şi fuste. O fată tânără, în special în primul an de căsătorie, de până la trei ori purtau "fuste". Daca o femeie este sărac sau non-gherghef "fuste", a avut loc în acea zi în satele mai îndepărtate. În fusta "femeia tocmai a intrat la râu de apă - se credea că va da lapte de vaca mai bine.
- Cosit "mesniny. "Mesnina" - Suma totală, care a secerat toate împreună, împreună. La data de 1 zi de cosit purta o cămaşă roşie, şi în ziua 2, cosit - o cămaşă albă şi poale. Mergând la sundress femeie cosit tucked în centura lui (asa ca am putut vedea "fuste"), şi apoi la sundress domeniu a fost împuşcat şi a plecat să lucreze în fusta ".
(Bazat pe Expediţia Nordul Marii 1948-1949., Institutul de Etnografie. Maclay)

Model pe rochie
Am devenit interesat in costum popular anul trecut. A început să caute cărţi cu ilustraţii de costume. Văzând frumuseţea, complexitatea şi diversitatea de broderie femeilor şi îmbrăcăminte pentru bărbaţi, a vrut să ştie ", dar ce înseamnă acest lucru tuturor?". Nu este doar un cuplulucrurile WIDE regi, şi costume de ţărani şi folk comune ţesute de mână şi decked afară cu tot felul de broderii, dantele, dantela, perle, margele, fire de aur şi argint, paiete si panglici. Fiecare familie de ţărani într-un costum şi a avut nu una, nu doar festiv, ci de zi cu zi. Şi purta un costum nu este din aceeaşi familie sau sat, ci în întreaga ţară vastă.

Am inceput colectarea tot felul de informaţii cu privire la ornament şi semnificaţia acestuia.
Şi apoi "accidental" căzut în mâinile tonyusenkaya pamflet dat la mine de Alexei Pavlovici un timp foarte lung. Acolo citim:
"Mandala este un tip special de tragere. Mandala cuvânt a venit la noi din India antică şi literalmente înseamnă" a descoperi roata "," disc ". Mandal este unul dintre simbolurile majore budist, reprezentând un model al universului, elemente ale cosmosului. În esenţă, Mandala - o magică cercuri, reprezentând universul. punct de vedere istoric, au fost folosite pentru meditaţie, adepţii tantrismul, unul dintre curentele majore religioase şi filosofice ale Orientului. Scopul principal al o mandala - o cursă febrilă de a opri gândesc că ea a fost faci, deoarece complexitatea şi complexitate al modelului. O persoană care meditează pe o mandala de ceva timp, ca "scufundat" în ea şi intră într-o stare modificata de constiinta, deschizând posibilitatea de a comunica cu o lume subţire. "

Şi am fost mutat imediat un gând de la care chiar au aruncat într-o febră.
Cu toate costumele au o imagine complexă care place ochiului şi în cazul în care te poţi pierde uita la model. Şi ceea ce se încetineşte o alerga agitat de gândire şi de agonie a minţii şi a frumuseţii involuntar surprins îmbibat cu bucurie şi simpatie faţă de proprietarul unui costum frumos de mână. Ce vă permite să vedeţi un mediu tangibil al însăşi esenţa omului. Lui interior lume. Experienţa un sentiment de imbricate în fabricarea de îmbrăcăminte. Se poate spune să se uite în suflet, ce se poate face în cazul în care o persoană se simte ostilitate.

Şi mai am încă gândindu-mă la acest subiect, mai multe gânduri vin în minte faptul că strămoşii noştri nu au fost prost, zdrobite
"Servitute" sălbatici, dar mai mult şi mai intra şi respectul şi dragostea pentru strămoşii lor. Si eu admir cum cunoaşterea este parte din viata.

Literatura:
Costume populare vamale de Est şi ritualuri tradiţionale 19 - începutul secolului al 20 GS Maslova, M, 1984
Institutul de Etnografie. Maclay. Scurt Communications. Vol.. № 2, ML, 1950, art. "Ornamentale ţesut în nordul Rusiei" Maslova, GS
Lucrările GIM, vol..
Materiale p Expediţia / s "Mansion" în Leshukonsky District, regiunea Arhanghelsk, în 2002
Rusă de Nord: istorie etnice şi cultura populară. 12-20 secol, Moscova, 2001

Elaborat de către Barabanov Catherine
http://www.terem.msk.ru/

A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: file_get_contents(https://viza.md/md/latest.rss/6): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden

Filename: rss-import/function.php

Line Number: 137