ecology: ru md
Video prezentarea Ecology
Conceptul de Așezări ecologice

Saab 9-3 ePower — auto electric suedez la Motor Show din Paris



Saab 9-3 ePower - auto electric suedez la Motor Show din Paris

 

 

Probabil, nu a rămas nici un producător auto de renume mondială, care într-o eră de electrificare globală a transportului personal nu şi-a declarat dorinţa. Iată şi suedezii au prezentat versiunea lor de vehicul electric - Saab 9-3 ePower.

Saab 9-3 ePower nu pretinde la aspectul extravagant, această maşină electrică are un exterior de autovehicul universal de familie convenţional. Dar după exterior, destul de monoton, se ascund oportunităţi tehnice, pe care alţi pionieri ai flotei maşinilor electrice ar putea învidia. Saab, precum şi Skoda, şi mulţi alţi producători de vehicule electrice noi, nu s-a apucat să reinventeze bicicleta şi să creeze un design futurist pentru primul său car electric, ci a folosit platforma testată a maşinii Saab 9-3 SportCombi. Şi numai inscripţia pe caroserie «ePower» indică faptul că aceasta este o altă maşină.

Dar pentru companie este un pas uriaş inainte. Aceasta maşină electrică va fi un prototip pentru un parc de 70 vehicule, care vor trece tot felul de teste pe drumurile din Suedia în anul viitor.

 

Saab 9-3 ePower - auto electric suedez la Motor Show din Paris

 

Saab a creat o maşină electrică foarte interesantă după caracteristicile sale tehnice. O baterie de mare capacitate, 35.5 kW /h, cu o densitate foarte mare de "ambalaj" cu energie electrică va permite maşinii electrice să se mute foarte rapid cu o viteză maximă de 150 km / h  la o distanţă de 200 km, fără taxare suplimentară. Motorul electric, 184 CP (135kW), accelerează la 100 km / h în 8.5 secunde, ceea ce este mai rapid decât la analogul său de turbo cu ICE! Cuplul motorului electric, cu o gamă largă de turaţii, se face simţit.

 

Saab 9-3 ePower - auto electric suedez la Motor Show din Paris


Încă un avantaj al companiei Saab – bateria, capabilă să funcţioneze la temperaturile aerului până la 30 de grade C, ceea ce este cu 10 grade mai puţin, decât la alţi producători. Pentru răcire bateria foloseşte aerul, şi nu lichid, fapt care reduce considerabil costul construcţiei. Blocul de baterii poate funcţiona timp de 10 ani. O încărcare completă de la priză de uz casnic va dura aproximativ 6 ore. În acelaşi timp, taxarea poate fi redusă, în mod semnificativ,  prin creşterea tensiunii de intrare. Testarea unei baterii noi litiu- ion, care a fost certificată de Nordic Ecolabel  ca fiind ecologic inofensivă, este scopul principal al călătoriilor testate cu maşinile electrice Saab.

Autovehicul Saab ePower îndeplineşte, în mod tradiţional, cele mai înalte standarde de siguranţă. Compartimentul bateriei este situat în caroserie, care nu poate fi deformată, şi se află în afara compartimentului"rezidenţial" al vehiculului electric, în partea din spate.

 

 

Sursa

ABONAȚI-VĂ
Marţi, 02 noiembrie 2010 12:54
Vizualizări: 2890

Citiţi de asemenea

De aici a pornit legenda despre "reconstrucția sa recentă"....
64
Stafida este unul dintre cele mai vechi produse dulci, care permitea conservarea și stocarea recoltei de struguri pentru...
106
Pietrele Rollright sunt unul dintre cele mai faimoase complexe megalitice de acest fel din Insulele Britanice. Ele se af...
74
La înmulțirea plantelor prin butași uneori apare o problemă legată de formarea rădăcinilor. Pentru a accelera procesul...
235