ecology: ru md
Video prezentarea Ecology
Conceptul de Așezări ecologice

Scânteia făgăduinţei



Scânteia făgăduinţei


La începutul istoriei auto se părea că înainte  ne aşteaptă epoca de prosperitate petrolieră nesfârşită. Dar, déjà peste o sută de ani ştreangul energetic a pus umanitatea motorizată la genunchi, iar aurul negru a devenit factorul de influenţă politică. Ce se va întâmplă în continuare?


Shai Agassi, fondatorul companiei BettePlace, susţine că lumea se află în pragul viitorului electric.

 

 

Potrivit Agassi, probleme capacităţii bateriei şi costul său înalt pur şi simplu nu există. Vehiculul pur electric, fără un generator la bord, poate fi pus pe conveier chiar mâine - toate tehnologiile deja există. Ideea lui este atât de simplă şi ingenioasă, că la prima vedere pare nebună: propune de a separa bateria de maşina electrică, iar cumpărătorul - de probleme.

Deci, pentru ca oamenii să dorească să aleagă vehicule electrice curate şi fără zgomot, companiile auto trebuie să renunţe la sistemul vechi  "noi facem maşine, iar voi plătiţi pentru ele". În modelul lui Agassi consumatorul final are treaba cu intermediarul, care, la rândul său, cumpără en-gros cauciucuri, baterii şi energie electrică de la producători. Fireşte, că el cumpără nu numai marfă, ci şi un pachet complet de servicii - deservire, reparaţii de garanţie, upgrade tehnologic (upgrade – perfecţionare - trad.). Proprietarul automobilului devine abonatul reţelei şi achită kilometrajul conform unei scheme tarifare. Totodată, el nu numai poate la orice moment să conecteze la priză, ci si că schimbe instantaneu bateria epuizată pe una încărcată complet. Este nevoie de un minut - mult mai puţin, decât umplerea rezervorului cu combustibil.

Conform calculelor lui Agassi, raportul optim dintre numărul de puncte de acces la reţea şi parcurilor de vehicule electrice ar trebui să fie 2,5:1.

Maşina electrică fără baterie va costa cumpărătorului nu mai mult, decât cea obişnuită, iar kilometrajul electric în orice structură a reţelelor de generare va fi de multe ori mai ieftin, decât cel din benzină. Şi cu cât este mai scump barilul la speculator de bursă, cu atât mai mare este diferenţa. În 2008, analiştii Deutsche Bank au spus că costul kilometrajului unei maşine electice medie conform schemei, propuse de Shai Agassi, constituie 7 centi. Operatorul reţelei sau în terminologia lui Agassi - Electric Recharrge Grid Operator obţină profit din vânzarea energiei electrice şi deserveşte maşine electrice la limita de rentabilitate. Chiria, care va fi percepută de la abonatul reţelei pentru utilizarea unei baterii, va fi doar de câteva cenţi pentru un kilometru. Ea va fi împărţită pentru tot termenul de exploatare a setului şi durează zece ani sau mai mult. Odată ce bateriile vor fi uzate, ele vor fi trimise la reciclare şi la această etapă operatorul reţelei va primi 30% din costul lor iniţial.

Astfel de model este benefic pentru toţi participanţii. Companiile auto şi producătorii bateriilor vor avea o comandă stabilă pe termen lung, reţele de generare - un client nou cu ridicata şi posibilitatea de stabilizare a sarcinii, cumpărătorul - vehicule ecologice pure cu o rezervă de putere nelimitată şi o economie serioasă pentru bugetul familiei.

Reţelele electrice locale cheltuiesc bani imense pentru întreţinerea şi deservirea substaţiei. 95% din maşini sunt folosite în medie aproximativ 60 de minute pe zi, şi tot restul timpului ocupă doar spaţiu în garaj. Un grup de oameni de ştiinţă de la Universitatea din Delaware a creat o tehnologie numita V2G (vehicle to grid) – maşina din reţea, care va  permite vehiculelor, nu numai să se deplaseze, folosind energia electrică, dar, de asemenea, s-o producă.

 

Scânteia făgăduinţei


Se propune de a folosi bateriile vehiculelor electrice ca o sursă de completare de urgenţă a energiei pentru a menţine echilibrul în reţeaua generală.

Potrivit lui Agassi, cel mai important element al complexului universal de servicii: software-ul auto. Acest software controlează instalaţia de energie electrică a automobilului, evaluează nivelul de energie în acumulatorul rezidual şi kilometrajul maxim posibil, efectuează navigaţie şi schimb de date cu serverul central tarifar al infrastructurii regionale şi oferă diagnostica tehnică a maşinii electrice în regimul online. Serverul central ştie unde este fiecare vehicul electric, nivelul de taxare a bateriei şi punctul, în care conducătorul auto intenţionează s-o taxeze sau s-o înlocuiască. De fapt, serverul gestionează funcţionarea reţelei, ţinând seama de necesităţile fiecărui vehicul.
Astfel de exemple sunt déjà în realizare în Israel, Dania şi Canada.

 

 

Sursa

ABONAȚI-VĂ
Joi, 20 ianuarie 2011 17:28
Vizualizări: 1985

Citiţi de asemenea

Dacă v-ați confruntat vreodată în timpul curățeniei cu găsitea unor cuiburi de viespi agățate undeva într-un loc ascun...
126
Germanii postează astfel de videoclipuri."Cum arată de fapt cel mai călduros aprilie din ultimele 100.000 de ani, pe car...
92
În secolul al XXI-lea, când cancerul înregistrează o creștere rapidă, necesitatea unor tratamente alternative devine t...
143
Capterev, 1901„Sinceritatea este naturală, perfect accesibilă omului, foarte simplă și chiar, luată în sine, absolut nec...
125