ecology: ru md
Video prezentarea Ecology
Conceptul de Așezări ecologice

Sfârşitul unei ere de consum.



Acest articol a fost tradus prin intermediul Google translate

Va o criză pentru a schimba valorile societăţii moderne?

Stiri de criza mondială în ultimele săptămâni, da putin un motiv de optimism. Ca SUA şi în Europa există rapoarte de la începerea sau se pregatesc pentru reducerile masive de locuri de muncă, reducerea salariilor şi, în unele locuri - deja şi proteste de stradă. Deci, Associated Press raportează că în revolte şi ciocniri cu poliţia sa incheiat cu un miting în inima capitalei Reykjavik, Islanda, în cazul în care pe vineri sute de protestatari au ieşit în stradă pentru a protesta cu privire la politicile guvernamentale, care a adus efectiv ţara la faliment. Poliţia a trebuit să aresteze unul dintre demonstranţi, iar a doua zi de o multimea furioasa a decis să ia furtuna de poliţie a cladirii, incercand sa sparga usa şi cerând eliberarea de colegul său. Ca răspuns, miniştrii de lege şi ordine cu gaze lacrimogene, forţându-l să se retragă de demonstranţi. Nu sunt victime, rapoarte de RBC.

Este posibil ca cateva luni, evenimente similare sunt de aşteptare pentru alte ţări. De-a lungul relativ bine timp de decenii de viaţă din Europa, care, în ochii sovietice, şi deja Cetăţenii ruşi, prin urmare, a fost standardul sociale şi bunăstării consumatorilor, norii se aduna "sărăcia noi". Acesta este termenul acum poate fi auzit, de exemplu, în EuroNews rapoarte - pe mama belgian de mulţi copii, suficienti bani abia să mănânce copiii, iar ea a fost forţat să mănânce de săptămâni doar pâine, sau pensionar portughezi, care au acum nici bani pentru a plăti facturile pentru apă şi să faci un duş, el a trebuit să merg acum la un centru de caritate catolice. Şi acest lucru nu este un transfer de televiziune sovietic privind "ranjet al imperialismului mondial, şi canal de ştiri europene în noiembrie 2008.

Desigur, până la măsura în care criza a afectat nezaschennyh majoritatea europenilor - cei care trăiesc din ajutoarele sociale. Cea mai mare parte a reprezentanţilor clasei de mijloc Europene (şi Rusia prea) este în aşteptare pentru un declin serios în consum. S-ar părea că, chiar dacă este neplăcut, dar este traditional pentru fenomenul de persoane - sunt momente când viaţa este mai bună, dar, uneori, cand trebuie sa stranga cureaua lor. Mai precis, acesta era tradiţională în orice moment, dar, în epoca postmodernismului şi a societăţii de consum, această situaţie poate duce nu numai la domestic şi probleme financiare la "de aur de miliarde", dar problema este mult mai profunde socio-cultural şi ideologic. Deoarece cererea pentru omul modern - care nu satisface nevoile materiale. Este o filozofie de viaţă, valorile, auto-câmp, de fapt - o nouă religie şi ideologie.

Consumul de multe greşit înţeleasă doar ca achiziţia anumitor articole, bunuri şi servicii. Dar trăim într-o lume de utilizare simbolice, şi a fost mult timp plata banii nu pentru lucruri - dar pentru imagine, pentru semne de identitate, un sentiment de apartenenţă. Lume în care (imagina pentru un moment) va dispărea shopping mall-uri, publicitate, divertisment, se agită bazele universului omului modern în stradă la fel de mult ca ar fi in stare de soc medievale de om dispariţia bruscă a tuturor bisericilor şi clerului. "Acest lucru este imposibil şi de neconceput" - a decis să aibă strămoş îndepărtat noastre. Idei similare şi a societăţii moderne. Şi nu era pregătită să nu faptul ca el va trăi săraci - aceasta este o dificultate pur interne, şi în acest scop societăţii de consum în present forma sa - este rupt up fundaţii din lume a globalizării şi neoliberalismului. Mira, care de mai mulţi ani în urmă completă şi finală a proclamat victoria sa de pe toata planeta, rezervând o pereche de decenii pentru a aborda t "Specificatii "sarcini - subordonare" rogue state "şi a resurselor" nedostachno globalizată "regiuni. Dar nu spun "hop" înainte de a fi eclozat. Astăzi, ameţeli de la succesul se înlocuieşte cu înţelegerea faptului că foarte curând, nu numai lipsit de statutul de câştigător şi singurul sistem adevarat, dar du-te în general, aşa cum spun ei, la lada de gunoi a istoriei. Pentru o astfel de schimbare masivă în percepţia lume în care oamenii sunt dispuşi să mai mici decât la ceea ce ar trebui să ia autobuzul de la masina personala sau trecerea la un brand mai ieftin de cârnaţi.

Omul - acest lucru este că el cumpără?

Atitudinile faţă de societatea de consum în Europa şi în Rusia modernă a diferenţe semnificative. gândire filosofică şi Social European a organizat pe o analiză profundă a ceea ce consumul de timp în forma sa actuală - bine, a fost suficient. Astfel, activitatea unuia dintre cei mai proeminenţi cercetători europeană a fenomenului consumului de Jean Baudrillard "Societatea de consum: Mituri şi structura sa", a fost introdus în 1970. În secolul al XX intelectualilor europeni au fost în mod tradiţional mai mult sau mai puţin opiniile anti-burghez - tocmai pentru că acestea ar putea examina în detaliu ceea ce constituie o lume bine hrăniţi omul de pe stradă şi ce vicii şi lipsa totală de libertate ascunse in spatele fatadei sale exterior plăcut. Dar în interiorul "Uniunea Sovietică a văzut lucruri foarte diferit - nu sunt disponibile lumea capitalistă de avere materială părea un paradis, dar" diferenţa între turism şi migraţie ", ruşii ar putea simţi numai după ani de viaţă cu capitalismul interne, care a fost hibrid foarte ciudat, care a încorporat deficienţe atât de vest şi sisteme de sovietici. Deci, ochii otrylis multe - se dovedeşte, într-o societate de bunuri de consum nu sunt numai haine, masini si gadget-uri, dar - oh, oroare! - Arta, sănătate, timp personală şi statutul social, şi, uneori, viaţa sa în sens literal. Dar în ciuda acestui fapt, o mare parte dintre concetăţenii noştri nu a adoptat cu adevărat un nou sistem de valori. De ce?

La prima vedere, este evident - după care trăiesc într-o lume de egalitate forţată a materialului o oportunitate de a lucra şi câştiga bani, care, în sine este binevenit. Cu toate acestea, nu este doar asta. Consumul ca o viziune asupra lumii este un competitor foarte gravă a unei construcţii ideologice.

Acest sistem are integritate, care este comparabil cu integritate a unei doctrine religioase sau filosofice - se spune o persoană care este scopul vieţii sale (de a ridica nivelul de consum şi nivelului de trai), explică modul de a realiza această carieră (cost-eficient), oferă o imagine cuprinzătoare a lumii (totul este explicat în termeni de achiziţiile şi vânzările şi rentabilitatea, nerentabile), şi o şansă de fericire personală (vom construi toate o lume în care toată lumea are o sansa de succes). Argumentul a sistemului sunt simple şi uşor de înţeles pentru toţi. Nu toate gata de a trăi pentru un viitor luminos, păcii în lume sau mai aproape de Dumnezeu. Dar cine nu vrea să trăiască mâine mai bine decât azi? Având o casă spaţioasă, haine frumoase, lucrurile confortabile.

Se pare că slăbiciunea societăţii de consum - în earthiness lui extremă - nu acelaşi o pâine? Această greşeală făcută de multe ori nu este foarte departe critică a societăţii de consum, exclamând: "Oh, timp! moravurilor O! Generaţia tânără nu este interesat de nimic în afară de bani! "Nimic de acest fel, societatea de astăzi de consum - aceasta este în principal o societate de consum sensuri. Bogăţia în sine nu contează. Atunci când cumpără maşini scumpe, participarea la un club de prestigiu şi punerea pe o îmbrăcăminte de exclusivitate, o persoană care cumpără de imagine şi de stare. De fapt, ca imagine şi senzaţie, şi nu mărfurilor în sine au fost mult timp vândute de marketing şi PR. Prin urmare, consumul de înlocui cu succes formele tradiţionale de auto-realizare. Dacă ieri să spună ceva în lumea a trebuit să scrie un roman, juca emotional UIodiyu sau pronunţa un discurs de foc la un miting de azi pentru voi toţi să spun, eticheta de pe geanta, marca de ţigări şi numele restaurant, unde te duci. Şi pentru a se afirma în fiecare zi pot fi diferite - astăzi sunteţi cetăţean club de noapte plin de farmec, mâine - este un călător sport echipate, a doua zi - yuppies de afaceri. În societate "joc" de fiecare dată şi publicul, şi actor. Consumul este de asemenea un fel de creativitate - pentru că, indiferent de ce aţi cumpărat, acum tu nu-ti cumpara un lucru, şi nu un serviciu, ci un mijloc de exprimare şi stilul de viaţă. Bunurile şi serviciile sunt individualizate şi kastomiziruyutsya "- poti cumpara mobila de bucatarie unic, ai nevoie doar de configurare, a crea un design unic de card de credit sau pentru o pizza într-o cafenea pe reteta proprie. Acum oamenii - aceasta este ceea ce el cumpără. "Shopping - nu doar la cumpărături. Aceasta este o gamă întreagă de preocupări umane si relatii. achiziţiile dvs. descrie elocvent tine si apoi ceea ce vrei să fie ", - a spus profesorul Christopher Moore, specializată în cumpărături într-un scoţian Glasgow Caledonian University universitar. Prin urmare, realizarea de sine în lume de consum nu este mai dificil, dar în schimb - mult mai uşor decât înainte. Aici, fiecare va primi momentul lor de glorie, să devină un creator de garderoba proprie si coafura, face rost de hobby-uri extreme. Odată ce identitatea a fost rezultatul de inteligenţă, caracter şi efort personal, acum este mai uşor să cumpere. Capacitatea de a trăi, joacă şi samoutverzhdayas, şi nu un cult primitiv al prosperităţii materiale, să facă această viaţă atât de atrăgătoare.
Dar acest lucru este posibil doar în imidzhestroitelstvo climat economic favorabil, ci mai degrabă într-o situaţie foarte specifice, economia de servicii în creştere cu un sector substanţial neproductive. Aceasta este că economia, care acum cade "Jack rapidă" în pâlnie a crizei. Nimeni nu e de mirare din camere ultima Economist a ieşit cu o opera de arta foarte elocvent - cifra pe marginea abisului, iar cuvintele «World pe marginea» («lume la caracteristicile").

Societatea de NEBLAGODENSTVIYA UNIVERSAL

Tu nu ar trebui să aibă iluzii - consumul de voluntariat în sensul că nimeni nu va refuza, cum părea să fie o lume în care toată lumea este garantată abundenţă relativă, este acelaşi "laissez-faire capitalismul, societatea de bunăstare. De a se opune el sunt, aparent, doar idealişti cele mai radicale. Dar societatea de consum, o privire mai atentă la el - acest lucru nu este sistemul, în cazul în care toată lumea devine un set de bogăţie şi de viaţa paşnică, mulţumit cu poziţia sa, iar economia se asigură că nivelul de trai. Poate în teorie, ar trebui să fie aşa. Dar, în practică creşterea profiturilor nu este posibilă fără o creştere a consumului şi, prin urmare, are nevoie de creştere.

O societate în care toţi sunt mulţumiţi cu prosperitatea materială şi nu doresc mai mult - un cosmar pe care orice om de afaceri, deoarece nici o creştere în afaceri nu este posibil. Acesta este tocmai motivul pentru problemele de azi - în cazul în care sensurile de consum pentru mai mulţi ani în mod corect "încurajat" de sete constantă pentru consum printr-o varietate de metode de publicitate şi marketing, apoi, în termeni practici, populaţia din multe ţări s-au retras de credit mare şi ieftină. Pentru a face acest lucru şi de producţie de lucruri merge în jos imediat după perioada de garanţie şi trebuie să fie înlocuite în stare de funcţionare complet demodat din cauza lor. La un moment în care problemele de mediu şi lipsa de resurse naturale par a fi pe ordinea de zi la cel mai înalt nivel.

"Fost plantate" de consumator mâncărime la o viaţă de împrumut o persoană este extrem de util pentru stat - acestea pot fi uşor de manipulat, el depinde, el nu poate schimba brusc viaţa lor, devenind pentru multi ani ostatic de propriul său - ca în cazul în care - de asemenea. Şi necazurileiac nu ispiti limuzine, el stie limitele capacităţilor lor. Dar clasa de mijloc este foarte uşor să-l convingă să cumpere pe credit masina chiar deasupra clasă sau un telefon mobil mai scump, decât ar putea permite în timp ce locuiesc în mijloacele noastre. "Nu-l pot permite" - aceasta este capcana principală, forţând cheltuieli este întotdeauna mai mare decât va câştiga. recursul de anul trecut, de exemplu, autorităţile britanice de oameni - dacă este posibil să nu utilizeze carduri de credit, automat te face un debitor şi nu ţine de credit fără să fi rămas nesupravegheat. Acum, britanic, şi nu numai ei trebuie să plătească pentru regimul de viaţă al şomajului, falimente şi scade producţia de forţată a standardelor de viata.

Un alt consum creează iluzia de egalitate. Chiar dacă el poate ieşi şi cumpere acelasi lucru ca un actor celebru, prezentator, sau un atlet. Uită-te la afişele publicitare cu portrete de celebritati ca invitat un om modest pe strada - am atras aproape, noi vă permit să devină ca noi, lasă-l pe scurt, la fel ca Cenusareasa la bal, stai aproape de prinţi şi prinţese. Tot acest joc este destul de urât, deoarece nu cultiva doresc să devină mai bună, ci un sentiment de inutilitate.

Ruşii sunt aceleaşi (cel puţin cu venituri peste medie), spre deosebire de europeni, include o perioadă de criză la vârf de doar un astfel de consum demonstrativ. Şi, cumva, pentru argumentele pe care o interdicţie de viata frumoasa, nimeni nu îşi aduce aminte că egalitatea că undeva în apropiere de fraternitate şi libertate - nu este un drept egal pentru toate pentru a câştiga mai mulţi bani şi să cumpere un procesor de alimente sau o masina noua, şi un drept egal la oportunităţile sociale,, participarea în cadrul instituţiilor de educaţie civică. Cu toate acestea, este puţin probabil atât de entuziasmat lor karerostroitelstvom Yuppie tineri ruşi speculeze despre lume a egalităţii de şanse. Lume de învingători şi învinşi arată destul de bine în ochii celor care sunt convins că va câştiga în mod necesar. Dar în curând mulţi aşteaptă o soartă destul de diferit - şi perdanţii "de vânători de noroc nu a identificat nici patrioti radicali de stânga, iar sistemul economic care a devenit idolul lor.

Noi alternative

Chiar dacă actuala criză nu va conduce la o schimbare radicală în ordinea economice mondiale, aşa cum ar fi singurul lui major se agită-up, principalul lucru sa întâmplat deja - modelul aşa-vaunted neoliberale economice nu vor fi considerate fără opoziţie. Ce, atunci, poate să se bazeze pe alte modele?

Prima ar cere o idee actualizat al justiţiei - nu egalitarism primitiv, şi sistemul, în cazul în care există o cerere mare pentru iniţiativa privată, dar nu este posibil bule speculative. În al doilea rând, în loc de oameni consumului infinite nevoie de alte scopuri. Există o expresie favorită a neo-liberali "Capitalismul - asta e ceea ce fac oamenii, dacă vă lăsaţi-le în pace." Dar, "avansat" societate de consum cu carnaval sa vanda caracterul necorporale afirmă exact opusul. Dacă banii omul modern suficient, atunci el începe să se ocupe de mult de augmentare lor - şi auto-actualizarea. Da, pentru cineva acest realizarea de sine devine un succes de afaceri, pentru alţii, apare într-o formă primitivă de statutul de cumpărare. Dar faptul de dorinţa oamenilor de a plati mai mult doar pentru imaginea lor şi arată stil de viaţă care nu au nevoie de lucruri, şi auto-percepţia de succes şi utilitatea (Apropos, aceasta confirmă, de asemenea popularitatea enormă de jocuri video - în cazul în care omul modern este, de asemenea, căutaţi pentru realizarea de sine, chiar dacă virtuală). Şi orice model de viaţă, oferind publicului modalitate de a auto-conştientizare astfel nu prin supra-consum poate fi bine cerut. Un noi obiective pot fi multe lucruri - de la saracie la explorarea spaţiului sau paginatru socialismul secolului XXI.

În acest sens, nu este accidentală şi comprehends toate obamomaniya "- probabil un nou preşedinte american, în final, şi nu face orice descoperiri, este important ca alegerea lui a scos la iveală o mare dorinţă de schimbare şi de vis despre un viitor nou pentru milioane de americani. oameni noi doriţi să vedeţi mâine şi tot restul, şi criza a economiei mondiale va creşte doar aceste aşteptări. Dă repere noi societăţi pentru succes si utilitatea, vise noi - este sarcina principală a celor care doresc să merge la post-criză socială şi economică modele.

rpmonitor.ru

ABONAȚI-VĂ
Marţi, 09 februarie 2010 9:20
Vizualizări: 3443

Citiţi de asemenea

Stafida este unul dintre cele mai vechi produse dulci, care permitea conservarea și stocarea recoltei de struguri pentru...
79
Pietrele Rollright sunt unul dintre cele mai faimoase complexe megalitice de acest fel din Insulele Britanice. Ele se af...
50
La înmulțirea plantelor prin butași uneori apare o problemă legată de formarea rădăcinilor. Pentru a accelera procesul...
222
Sub fertilitatea din așezarea ecologică Zvon-Gora de lângă Vitebsk, unde locuiesc Vlad și Alla Mișurni, se înțelege nu c...
169