ecology: ru md
Video prezentarea Ecology
Conceptul de Așezări ecologice

Stiinta pe joc şi jocul în ştiinţă



Acest articol a fost tradus prin intermediul Google translate

Dacă lipsi un joc copil, el va deveni un maniac


Jocul a fost însoţit de către o persoană a lungul istoriei sale şi rămâne astăzi, în ciuda totul, una din formele majore ale activităţii umane. Cu toate acestea, enorme importanţa sa în formarea personalităţii este adesea trecute cu vederea, dar exagerat şi tehnologice creşterii economice, care a dus la câteva generaţii de schimbări radicale în stilul de viaţă al omului modern, l-a cauzat, printre altele, deplasarea rapidă a jocurilor din aceste domenii ale vieţii , în cazul în care înainte de a fi avut drept locul său.

Cartea lui Brown este repetat în mare măsură rezultatele şi mult mai devreme studii independente de cercetători, cum ar fi autorul lui Homo «tratat ludens» («Omul care joacă"), J. Huizinga, fondatorul etologiei K. Lorenz şi fondator al cercului metodologice Moscova GP Shchedrovitsky.

Cu toate acestea, apariţia unei astfel de carte este în SUA şi în discuţia cu privire la-limba site-urile Web engleză, indiferent de originalitate si noutate a ideilor exprimate de acesta, ar duce în mod inevitabil în cercurile de psihologi copilului, psihiatri şi profesori mai mare rezonanţă incomparabil decât republicarea sau traducerea operelor de restante oamenii de stiinta al secolului trecut, în special atunci când văzut în fenomene care nu sunt legate de realităţile americane reale.

Ideea principală a cărţii prin expresia "joc nu - un lucru simplu, este nevoie de bază, aceleaşi pentru ca trupurile noastre de somn şi hrană". Răspunzând la o întrebare bine-cunoscut jurnalistul american Nancy Shute, ce cauzeaza l-au dus să se dedice studiului unei astfel de "frivole" obiectul ca un joc, Brown reaminteşte experienţa lui 43 ani în urmă, când el a fost inclus în grupul de studiu care a efectuat o analiză cuprinzătoare a uciderea în masă în Texas, aşa-numitul afacerile cu Turnul lunetist Texas. Conform Brown, "ca guvernator însuşi şi newyorkezi au fost îngroziţi de ideea ca personalitate, ca Charles Wittmann, oamenii pot fi banal, vecinii sau cunoscuţii." "Am încercat să înţeleg - continua autorul - de ce el a făcut ceva care a făcut. Link-ul principal, va reuni toate faptele au fost violente izbitor de părinţi, a primit Wittmann. Din copilarie el a fost în conformitate cu frica de pedeapsa este interzis să joace, ca rezultat el a crescut greu, omul emasculat executat au fost obtinerea furios. Caracterul lui a rămas neschimbată ca urmare a faptului că nu a avut experienta de joc.



Astfel, motivaţia iniţială pentru studiul de joacă şi de faptul că Brown se solicită experienţă de joc ", au fost concluziile unui studiu proiectat pentru a răspunde la întrebările ei înşişi sunt departe de a juca perspectiva ca atare. După ce un grup de studiu-pilot de ucigasi tinerilor în Texas, Brown a ajuns la concluzia că lor "experienţă de joc" diferit semnificativ de cea a controalelor. De atunci el a continuat să exploreze pagini de biografie, legate de joc - nu numai criminali, dar toată lumea cu care a avut ocazia să vorbesc. Deci, Brown a reuşit să strângă o mulţime de fapte pentru a sprijini ideea originală - valoarea de jocuri pentru formarea personalităţii. Potrivit lui, "aceste şase mii povestiri dovadă irefutabilă de termen lung consecinţele pe de nevoie nesatisfăcute în joc, inclusiv de faptul că oamenii care în copilărie au fost lipsiţi de posibilitatea de a juca, caracterizat prin eficienţă scăzută şi creativ potenţial scăzut, precum şi depresie latentă" .
Mai târziu, Brown a ajuns la concluzia de necesitatea vitală de a juca la toate etapele vieţii umane - atât pentru creşterea copilului, precum şi pentru supnechezat de adulţi sănătate fizică şi mintală. Vă pune în largul o obiecţie posibilă care să ateste că raţionamentul său sună convingător în teorie, dar în practică în cele mai multe familii care ambii părinţi lucrează iar copiii sunt supraîncărcate cu scoala si teme, astfel încât timpul să ia jocul de oriunde, Brown susţine că, în ciuda dificultăţi, trebuie să fie făcut, mai ales în actuala criză economică cu modificări imprevizibile în stil de viaţă care pot solicita în curând o mare flexibilitate si adaptabilitate la noile condiţii, tocmai acele calităţi care constituie "produs secundar" al jocului. Om de ştiinţă a spus, "noi trebuie să introduceţi acest produs secundar" al vietii noastre, chiar dacă sunt strânse. Dacă toate că aveţi un suflet - este frica de viitor, nu veţi putea folosi imaginatia pentru a găsi un nou mod de rezolvare a problemei. Jocul va ofera flexibilitate, rezistenţa şi adaptabilitatea, care este tot ce vă va permite de a naviga mai bine în condiţiile actuale volatile ".

Ilustreze punctul său, Brown a citat exemplul a copilului, la gîtul ocupat in scoala si teme, nu numai lipsite de oportunităţi să se odihnească în timpul pauzei, dar timp liber dupa scoala. "În loc de trezire curiozitatea unui copil şi nevoia de comunicare, - se plânge Brown - tema devine barshchina care doriţi să lucraţi afară." În articolul său despre cartea Brown ("Zece motive pentru care jocul te face fericit, sănătos şi mai funcţional" cu subtitlul "O creştere în pauzele dintre clasele de îmbunătăţire a performanţei academice de elevi"), Nancy Shute observă că juniori de la Şcoala Americană, cu 15 pauze minute între clase în termen de o zi de scoala (!), "s-au comportat mai bine decât în clasa de copii cu mai puţin timp liber sau nu au toate", adică, situaţia este de neimaginat congestie, care a fost în imposibilitatea de a face orice copil normal, spre deosebire de stare relativ tolerantă şi mai scandaloasă a afacerilor, cu toate acestea, tipic pentru o educaţie elementară american.
Vorbind pe fond, citat mai sus, interviu in care Brown ceea ce priveşte principiile de bază din cărţile sale, şi prezentarea lor în articol H. Jester a lăsat impresia, pe de o parte, utilitarismul extremă şi să se concentreze pe realizarea beneficiile practice (pentru care, cu toate acestea Atât autorul poate implica orice, de la o soluţie de probleme şcoală pentru a reuşi în carieră şi să dezvolte abilităţile creative), dar pe de altă parte - repetarea inconştient, în conformitate cu altcuiva gândurile şi ideile şi concluziile prezentate Braun în discuţie, percepută de către predecesorii săi ca o chestiune de desigur. Ca de aspectele culturale ale problemei, universalitatea fenomenului de joc, să pătrundă în toate sferele de activitate umană - de la formele de viata primitive, care sunt înrădăcinate în natura însăşi a omului, ca parte din lumea animală la cele mai delicate - a fost exhaustiv luate în considerare în lucrările clasice ale istoricului culturale olandeze J. Huizinga Homo «ludens» («Omul care joacă", Leiden, 1938). Ulterior, această temă a fost dezvoltat ca biologi (cum ar fi eminent etolog austriac Karl Lorenz), şi filosofi, cum ar fi puţin cunoscute în Occident, oamenii de ştiinţă sovietici GP Shchedrovitsky să ia în considerare, în special, pedagogice şi etice aspecte ale jocului.
În acest context, câteva cuvinte par a fi învechite lui Brown "se dezvoltă rapid, zona de biologie că studiile valoarea juca în lumea animală" şi "aceeaşi direcţie de stiinta comportamentului uman ... Una dintre cele mai importante domenii conexe ale ştiinţei, care a fost până acum neglijate de stat. " În plângerile sale cu privire la neglijarea Storecei "renunţărilor elegant, dând sensul că fiecare dintre ei straluceste Premiul Nobel, dar pentru mine (care este cea mai Brown - DB), în cel mai bun caz s-ar încadra loc în Elveţia" sunete pionier greşit nerecunoscut, nu se simte în spatele tradiţiei ştiinţifice vechi. În acest caz, este caracteristică inerentă dintre pionierii adevărat entuziasmul nou găsit pentru obiectul anchetei; în joc, el vede aproape nici un panaceu universal la toate necazurile din timpul nostru, ajungând la declaraţiile anecdotice ca acest joc "şobolani reduce comportament impulsiv similare cu tulburări de deficit de atenţie cu hiperactivitate (ADHD) la om "sau că" doar suficient pentru a oferi copiilor rula şi să se joace ", şi ar fi benefic pentru sănătatea lor mintală." Este suficient să comparăm cu teza finală publicată în lucrări 60-e Schedrovitsky, erau conştienţi de pericolul de degenerare într-un grup de copii care trăiesc pe legile din turma omul junglei care a devenit o prejudecată evidente ale cercetătorului american, are în mod constant nu a observat tendinţa de periculoase de degenerare a jocului în lupta pentru conducere. Cu toate acestea, indiferent cât de controversate unele dintre afirmaţiile sale, superficialitatea lor nu este nici o comparaţie cu prevederile din cărţile sale în H. repovestire Jester. Capacitatea de a conduce un jurnalist US News şi World Report a prezenta ştirile de ştiinţă (şi gama de interesele ei variază de la încălzirea globală pentru a influenţa tensiunii arteriale în cursul sarcinii), într-o formă accesibilă la un pas de un primitiv ("stiintific demonstrat avantajele de a juca pentru dezvoltarea creierului "," Jocurile colective ne înveţe reciprocitate şi respectarea corectă a normelor, "Jocul ne invata sa fim prieteni", etc) ridică întrebări cu privire la punctul de la care popularizarea ştiinţei este transformat în blasfemie sale.

chaskor.ru

ABONAȚI-VĂ
Luni, 27 iulie 2009 7:10
Vizualizări: 2266

Citiţi de asemenea

Cercetătorii de la catedra de ginecologie și obstetrică a Universității Stanford au declarat că au practic inventat o te...
29
Dacă v-ați confruntat vreodată în timpul curățeniei cu găsitea unor cuiburi de viespi agățate undeva într-un loc ascun...
144
Germanii postează astfel de videoclipuri."Cum arată de fapt cel mai călduros aprilie din ultimele 100.000 de ani, pe car...
107
În secolul al XXI-lea, când cancerul înregistrează o creștere rapidă, necesitatea unor tratamente alternative devine t...
157