Tendințe în eco-business

/ Vizionări: 4960

 

Astăzi afacerile și ecologia ca oricând trebuie să țină pasul cu timpul. Motivul este simplu: consumăm o cantitate mare de mărfuri și de servicii, creând probleme serioase pentru mediul înconjurător.

 

 

TOP 10 cele mai reuşite eco-start-upuri
TOP 10 cele mai reuşite eco-start-upuri

"Jucătorii" de afaceri mari de mult timp acordă o atenție la tendința de poziționare a afacerilor, cum ar fi eco-friendly(eco-prietenos). Nu este doar un lucru nobil și uman, ci şi foarte profitabil. La urma urmei, cu cât mai multe informații despre "bine și rău"obţinem, cu atât mai înalte sunt cerinţele noastre pentru calitatea vieții. Şi afacerile ecologice cu plăcere satisfac toate cerințele noastre "verzi".

Statisticile arată că locuitorii din țările CSI produc anual aproximativ 9 miliarde de tone de deșeuri, din care sunt trimise la reciclare doar 2%! La nivel global, aceste cifre răsună şi mai amenințător, dar îndrăznim să sperăm că foarte curând situaţia va deveni mai puțin dramatică. În întreaga lume apar adevăratele boom-uri ecologice: unele persoane devin amatoare de tot ce este natural și fără deșeuri, altele promovează un stil de viaţă ecologic, iar terţele produc mărfuri pentru prima categorie. Modelul este simplu: "cererea creează oferta".

Care sunt tendințele cele mai populare de eco-afaceri în ziua de azi? Să examinăm mai atent raportul de "cerere - ofertă".

 

Тенденции эко-бизнеса

 

Produse agricole

Cerere. Un om înțelept a spus odată: "Omul este ceea ce mănâncă". Pentru a fi un adevărat eco-gurmand, trebuie să consumi alimente adecvate, care, în afară de etichetarea "eco", trebuie să îndeplinească anumite standarde de calitate.

Ofertă. Pentru ca produsul să fie cu adevărat "eco", acesta nu trebuie să conţină în compoziția sa elementele chimice și anorganice şi să fie cultivat în condiţii naturale. Acest lucru se referă nu numai la culturile agricole, dar şi la efectivele de animale. De exemplu, înainte ca vacile și iepurii vor fi trimişi la eco-magazin, aceştia sunt hrăniţi cu alimente naturale, întreţinuţi curat şi într-un mediu favorabil care evită conflicte și modificări ale dispoziției. Adică, reducerea stresului la minim. Apropo, potrivit unor informaţii, piața produselor bio din Europa Occidentală este comparabilă după profituri cu comercializarea petrolului,volumul de circulaţie a mărfurilor este estimat la 60 miliarde de dolari. Nu este de mirare că prețul la produsele ecologice este în general mai mare decât de obicei.

 

Тенденции эко-бизнеса

 

Trend de afaceri: eco-startup-uri de fermieri, ferme, magazine și alte unități de acest gen.

 

Restaurante verzi

Cerere. Dacă doriți să gustaţi din eco-bucate adevărate, nu trebuie neapărat să le căutaţi sau să gătiţi singuri după reţetele bizare, pur și simplu este destul să mergeţi într-un local potrivit.

Ofertă. Există locuri care oferă cunoscătorilor reali delicateţe de la fermieri sau pur şi simplu delicateţe organice în formatul "de la răzor la masă". Cele mai multe dintre aceste locuri sunt în Franța, care numără mai mult de 500 de astfel de localuri! Cel mai popular fel de mâncare în eco-cafenele franceze sunt sandvişurile ecologice. Este interesant faptul că cazul unor astfel de instituții "eco" poate fi văzut din partea reversului medaliei. De exemplu, lanțul celebru de fast-food nesănătos McDonald de asemenea se promovează ca un luptător pentru natură și în acest scop nobil anual trimite la reciclare mai multe tone de carton, iar unele pahare și cutii sunt produse din materie primă reciclată. Deci, eco nu este numai consum, ci și reciclare.

 

Тенденции эко-бизнеса

 

Trend de afaceri: eco-localuri sau restaurante cu elemente de "eco". 

 

Cosmetice naturale

Cerere. Cosmetice naturale inspiră încredere. Ele sunt verificate de timp și sunt populare până în ziua de azi.

Ofertă. Titlul "eco" poate fi atribuit numai mijloacelor de o calitate excepțională. Toate componentele care fac parte din astfel de produse cosmetice trebuie să fie cultivate în locuri ecologic curate, cu folosirea îngrășămintelor organice. Compoziția lor este de regulă tărâțe de grâu și de secară, sare de la Marea Moartă, diferite tipuri de lut și ceea ce este important - lipsa parfumurilor cosmetice. Aceste produse cosmetice sunt hipo alergice. Există o tendință interesantă: producătorii de astfel de produse cosmetice încep să orienteze întreaga activitate la standardele ecologice. De exemplu, angajaţii companiei L'Occitane colectează maculatura, economisesc energia electrică, nu folosesc pahare din plastic, etc. Ambalaje pentru produse fabricate de aceasta eco-companie franceză sunt supuse procesării, toată hârtia folosită este fabricată după principiul utilizării raţionale a pădurilor.

Trend de afaceri: bio-shopuri naturale cu mijloace de prelungire a tinereţii și din componente donate de natura.

 

Mobilier ecologic și obiecte de decor

Cerere. Este plăcut să respiri mirosul proaspăt al mesei cumpărate, să simţi aroma pădurii. Însă pentru titlul de "eco-mobilier" uneori acesta trebuie să fie fabricat din acea parte de copac care poate fi folosită ulterior doar pentru PAL sau în cuptor.

Ofertă. Este surprinzător, dar în partea centrală a Rusiei aproape ca nu au rămas păduri ecologic curate potrivite pentru tăiere și construcții. Lemnul "necesar" creşte în Arhanghelsk și Vologda. Ar trebui să ţinem minte că la fabricarea eco-mobilei sută la sută nu sunt utilizate lacuri şi vopsele, pentru stratul de acoperire se foloseşte uleiul hipo-alergic. Unul dintre cei mai populari suporteri ale naturii și mediului înconjurător este compania suedeză IKEA, care nu numai că produce și vinde produsele "corecte" pentru casă, dar şi resturile de la restaurante și bistrouri trimite pentru producerea biocombustibililor de autobuze.

Trend de afaceri: ateliere de tâmplărie care practică utilizarea pe scară largă a plăcilor aglomerate din aşchii de lemn și a materialelor similare, magazine de mărfuri naturale.

 

Haine în stilul 3R- reutilizare, reducere, reciclare

Cerere. Eco-boom-ul este evident. Manifestarea exterioară a stilului de viață "eco" sunt îmbrăcămintele confecționate din țesături naturale, realizate din in, bambus, urzica, fibre de porumb și alte materiale de origine similară.

 

Тенденции эко-бизнеса

 

 

Ofertă. Compania H & M a lansat o nouă mini-colecție ecologică a liniei Exclusive Conscious 2012, care a inclus haine din bumbacul organic, cânepă și poliester reciclat. Având în vedere faptul că eco-trenduri europene durează de zeci de ani, nu este de mirare că în fiecare an la Paris este organizat Ethical Fashion Show, la care sunt prezentate îmbrăcăminte pentru femei și bărbați, care corespund tuturor parametrilor de etică ecologică. Cu toate acestea, în ciuda faptului că produsul utilizează standardele organice, producătorii trebuie să demonstreze că mărfurile lor sunt fabricate fără utilizarea muncii copiilor, prețul este real, și nu cel care adună profituri uriașe. Totodată, este la modă de a folosi o parte din profituri în scopuri caritabile. In aceasta vara, Moscova va adera la boom-ul "natural": la începutul lunii iunie a avut loc prima Săptămână rusă Eco Fashion Week, al cărei scop este promovarea eco-hainelor și propagarea eco-designerilor autohtoni.

Trend de afaceri: magazine de croitorie şi modeliere care folosesc materie primă naturală, branduri mari ce atrag atenția asupra lor și pur şi simplu meșteșugari.

 

Turismul durabil

Cerere. Puritatea naturii fascinează, inspiră, ne face să uităm de agitaţia urbană şi ne energizează.

Ofertă. WWF determină ecoturismul ca o "călătorie realizată cu responsabilitatea faţă de mediul înconjurător şi zonele neafectate în scopul explorării, admirării naturii și atracțiilor culturale, care contribuie la protecția naturii din jur, asigură o implicare socio-economică activă a localnicilor." Această industrie atrage un număr tot mai mare de potențialii turiști. Între timp, şi hotelurile trec la "eco-"servicii, oferind oaspeților camere realizate în eco-design și creând o infrastructură adecvată.

Trend de afaceri: eco-rute şi trasee, precum și toate ce și cei care sunt capabili să realizeze astfel de proiecte în viaţă.

 

Businessul ecologic îndeplineşte o misiune umană, oferind omului o alegere: cum și ce să consume.

 

 

Sursa: rodovid.me

 

A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: file_get_contents(https://viza.md/md/latest.rss/6): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden

Filename: rss-import/function.php

Line Number: 137