Toyota dezvoltă motorul electric fără metale rare

/ Vizionări: 3806

Toyota dezvoltă motorul electric fără metale rare

 

Toyota dezvoltă motorul electric fără metale rare

Tesla şi Toyota se unesc pentru a crea un automobil electric RAV4 EV
Tesla şi Toyota se unesc pentru a crea un automobil electric RAV4 EV

Introducerea activă a vehiculelor electrice în viaţa noastră nu rezolvă problema limitării resurselor fosili, doar înlocuieşte nevoia unor resurse cu necesitatea pentru alţii. Maşinile clasice cu motoare cu ardere internă au nevoie stringentă de produse petroliere, în timp ce maşinile electrice pure sunt consumatorii de o serie de alte resurse minerale, la fel de valoroase, cum ar fi, de exemplu, metale rare.

Acest fapt nu a trecut neobservat de către guvernul chinez, care a răspuns imediat la începutul unei ere de transport electric individual cu o reducere a  cotei de export a metalelor rare în 2011 cu 11%, stabilind o limită de 14446 de tone. Producătorii auto cred că lipsa materialelor esenţiale pentru producerea vehiculelor electrice şi hibride poate încetini foarte mult răspândirea electricelor pe planetă.

Prin urmare, autogigantul Toyota, cel mai mare producător al automobilelor cu o putere electrică hibrid (Toyota Prius), prevenind o ameninţare potenţială a materiei prime valoroase, a început dezvoltarea activă a unui motor electric alternativ, la producerea căruia nu vor fi utilizate metale rare.

Toyota şi Tesla vor face împreună vehicule electrice
Toyota şi Tesla vor face împreună vehicule electrice

Inginerii companiei Toyota din SUA şi Japonia în prezent sunt în curs de dezvoltare a unui motor inductiv, care, printre altele, ar trebui să fie mai uşor şi mai eficient, decât motorul electric modern pe bază de magneţi, utilizat în Prius. În cazul de succes, această dezvoltare va elimina complet utilizarea metalelor rare în sistemul de propulsie hibrid şi electricele companiei.

 

Potrivit conducerii companiei, prototipul unui nou motor de inducţie este deja într-un stadiu avansat, cu toate acestea, nimeni nu poate spune cu exactitate, când va apărea primul model de lucru si la ce maşini acesta va fi aplicat pentru prima dată. Unul dintre reprezentanţii Toyota, John Hanson a declarat într-un interviu cu Automotive News, că: "Este o rezervă pentru viitor. Când te uiţi la situaţia geopolitică prin prisma livrărilor metalelor rare, atunci îţi dai seama că această evoluţie ar putea duce la soluţii foarte interesante în viitor".

Consumul real de combustibil la autoturismele Toyota
Consumul real de combustibil la autoturismele Toyota

Reamintim cititorilor noştri că, principalii furnizori de metale rare, folosite în scopuri industriale, sunt Statele Unite, China, Australia şi America de Sud. După cum puteţi vedea, nu sunt cele mai bogate regiuni în petrol. Şi, probabil, anume lor este avantajoasă trecerea maşinilor pe  linia electrică.

În orice caz, existenţa unor alternative extinde posibilităţile de alegere, şi, prin urmare, măreşte concurenţa, ceea ce duce… ar trebui să ducă la reducerea costurilor pentru utilizatori finali.

Rămâne doar de inventat un acumulator care nu va conţine litiu, pentru că anume acest metal în anii următori va deveni cel mai "popular" printre producătorii auto. Prin urmare, vehicule electrice cu baterii chimice sunt doar la începutul istoriei transportului electric. Îată de ce oamenii de ştiinţă nu primul deceniu îşi frământă creierii asupra modului de împachetare compactă şi în condiţii de siguranţă a hidrogenului - cel mai pur combustibil al viitorului.

 

 

Sursa