Tren solar pe drumurile din Australia

Солнечный поезд на дорогах Австралии

Un tren vechi complet restaurat a fost transformat în scopuri de utilizare a energiei solare. Pe acoperișul lui există panouri solare flexibile. El va circula de la stația de cale ferată pînă la zona în care se află stațiunea balneară din Byron Bay. Este demn de remarcat că trenul se va "încărca" la gară.

Operatorul imobiliar Byron Bay Railroad Company are obiectivul ambițios de a începe din nou să lucreze cu instrumente ecologice. În acest caz este vorba despre lansarea "trenului abandonat al moștenirii" restaurat, care a fost transformat și funcționează numai cu utilizarea energiei solare. Compania a reparat deja o secțiune de trei kilometri a căii ferate, precum și un pod de cale ferată. Pe secțiunea dintre orașul Byron Bay au fost instalate panouri solare cu o capacitate de 30 kW, iar stația Byron Bay are o baterie reîncărcabilă și o stație de încărcare.

Dar lumină aveți?
Dar lumină aveți?

Trenul solar este echipat cu o baterie solară cu o capacitate de 6,5 kW – panourile solare flexibile sînt situate pe acoperișurile vagoanelor. Trenul poate transporta concomitent pînă la 100 de pasageri.

Bateria solară de pe acoperiș se va încărca și va fi transferată pe bateria de 77kWh de la bord, care va fi parțial încărcată și între călătoriile de pe aceeași baterie solară. Menționăm că trenul este echipat cu o baterie de aproximativ aceeași capacitate ca Tesla Model S, dar pentru un tren solar sînt necesari numai aproximativ 4 kW/h.

Byron Bay Railroad Company a avut ca bază compoziția obișnuită a motorinei – compania a studiat posibilitatea utilizării unei transmisii electrice în combinație cu o stație de încărcare solară și a găsit această alternativă foarte interesantă. Ideea companiei de a reutila trenul a fost susținută și de societate.

Acum, toate sistemele de tren, inclusiv sistemele de tracțiune, iluminare, control, sînt alimentate de o baterie solară care permite recunoașterea trenului Byron Bay ca primul tren solar din lume. Apropo, compania a considerat necesar să păstreze în trenul solar unul dintre cele două motoare diesel originale, care pot fi folosite în caz de disfuncționalitate a sistemului de antrenare electrică.

 

Sursa: rodovid.me