Tsipovskaya rezervă zonă

/ Vizionări: 15452

Acest articol a fost tradus prin intermediul Google translate

Tsipovskaya rezervă zonă Dacă coboară din oraşul de cauciuc în aval de Nistru, apoi privirea dvs. va apărea frumos tablou - Tsipovskaya zona de rezervă. rezervă Tsipovsky - aceasta este o creaţie minunat al naturii. Acesta este situat pe malul drept al Tiras antice, între satele şi Tipova Horodishte. Acesta include malul Nistrului acoperite stânci şi defileu prin care fluxurile de râu rapid Tipova. Rezerva acoperă o suprafaţă de 306 hectare.
Miniatura râu, peste milioane de ani, a creat în straturile capricioasă a adâncimi canion de calcar de 150-200 de metri. Cascade, creat de un râu, fascinat de frumuseţea şi zgomotul său specific. Unele dintre ele sunt frustrat cu stânci abrupte, înălţimea de 10-16 m.
Cele mai multe din teritoriul de rezervă este un morman haotic de roci, cavernos origine naturală, şi aproape goale de vegetatie. Ca o compensaţie pentru această deficienţă, natura a creat unele pădure fabulos Tipova. Foşnitor bolta de stejari seculari, o adiere de lumină de mers pe jos între tufe, trandafir sălbatic şi mărăcine, între dogwood copaci şi păducel. În aer de vara in vai pline cu arome de ierburi şi flori, în creştere luxuriantly în partea de jos şi pante.
Stâncă înaltă de pe malul Nistrului, cu mănăstirea vechi în inima lui, domina acest minunat peisaj natural. Kelii şi sediul mănăstirii sculptate în piatră. Se spune ca manastirea, ca un creştin a fost fondat in secolul XI. Astazi, manastirea se uită la eşecurile Nistru întunecat al fostului usi si ferestre. Creşterea, în toate glorie, un gigant de rock armonie greve distribuirea ¬ Xia jurul ei. În seara umbra ei misterios cade pe terasele vechi monahale şi să acopere tipurile de reflecţie Nistru fantomatice ale trecutului.

Pagini din istoria şi activităţile Tsipovskogo mănăstire.

În partea de est a raionul Rezina, pe malul stancos al Nistrului, pe o distanţă de 42 kilometri de centrul raional este satul Tipova, care la această zi mănăstirea "Adormirea Maicii.

Pentru a manastirii sunt trei drumuri: nord-est - prin sat şi Butyushka Saharna poate fi atins prin serpentine, marsaluind pe malul Nistrului, la o înălţime de 200 de metri din sud-est - în sat şi Horodishte Izvoary şi sud-vest - prin satul Lalova . Vezi, care se deschide cu rock pe care la manastire, una dintre speciile cele mai frumoase. Agricultorii apel Tsipovskim manastire, dar dovezile istorice sugerează că, odată ce a fost numit Horodishte şi Dobrovets, ca manastirea a fost transferat de la Dobrovets Vasluyskogo County.
Din păcate, până în prezent mănăstirea nu este atins în forma în care era înainte. Dar arhivele şi-au păstrat mai multe descrieri legate XIX - începutul sec XX. Unele dintre ele vom prezenta în această carte.
Aici este modul în care mănăstirea mamă P. în monografia "Basarabia" Vol.. Moscova, 1903: "Manastirea lângă Horodishte iniţial situat pe un loc frumos. Piatra de perete afişează la râu doar fatada. Mănăstirea în sine, biserica, 18 celule şi sala de mese sunt ascunse in stancile de coastă. În rock sculptate si clopotnita, care sunt de 4 clopote. Cel mai mic dintre ei cantareste - 6 lire sterline. În panta de vest a muntelui este acoperit cu pădure. În versantul nord-est se termină brusc la pat de la Nistru, şi în partea de sus, pe platou, care se întinde domenii şi lunci a mănăstirii.

O sursă mică de venit pentru calugari este o vie şi o moară de apă. Pe malul stâng al Nistrului vedere magnifică a pesteri, biserici stâncoase şi Qilya. În partea de sus a stâncii se afla biserica, cu lângă WIogradnikom, şi o grădină. "
Descrierea Foarte frumos din complexul manastirii dă A. Veldman în cartea "Amintirile din Basarabia, de două ori pentru a vizita aceste locuri:" datoria mea este de a distribui toate locurile lor ... între două pietre prevăzute un pod de lemn care duce la biserica, sculptate în piatră. Călugăr ne întâlnit acolo, care să conducă la pesteri, care de departe părea să ne păsărilor de reproducţie de rock. Acest lucru este Kelii călugării mănăstirii sculptat in stanca uriaş atârnând peste apele Nistrului. Biserica, sculptate în stâncă, este împărţit în trei părţi. Acesta poate conţine până la 30 de persoane. În acest loc sacru la cap poate veni numai gânduri paşnice. ghiduri moldovenesc călugăr ne trece în cameră spaţioasă mari. Peretele exterior este format din grinzi de stejar sale, care taie lacune.
- Au fost arme pentru a proteja tătari şi turci, - explică el.
- Ce e asta? - Întreb eu.
- Muschetă - îndeplineşte călugăr.
Destul de lung pentru o astfel de lucru vechi, a fost complet ruginite. "
A doua vizită Veldman descrie acest mod: "În partea de sus a muntelui, veţi vedea mai multe clădiri, care aparţin la manastire, casa si gradina abate. Pastorul vă va duce la alee la partea de sus a falezei. Înălţimea sa te impresioneze atunci când, se apropie de marginea abisului, va trece pe scări înguste sculptate în piatră. Pe un pod de lemn, aruncat peste o prăpastie, va trece la vechile biserici si pesteri. În celula lui extremă este un orificiu îngust. Există încă păstrate arme vechi. Calugarii explicat că, în cele mai vechi timpuri, creştinii s-au ascuns în acest loc de la Tatar-mongoli. Înapoi pe platoul, aveţi posibilitatea să se închine în biserica cea nouă. Veţi vedea călugări în celulele lor cu o mică fereastră şi coş de fum. Pastorul va ospăta cu vin de la manastirea de struguri si miere. "
În timpul nostru, mănăstirea a devenit un monument istoric si de arhitectura, frecventate de grupurile de turişti. Aici este descrierea lui la data: "Lângă satul Tipova, peste apele Nistrului se blochează o stâncă uriaşă, care protejează împotriva eroziunii, pesteri naturale şi artificiale, care este manastirea Tsipovsky pestera. Potrivit experţilor, este unul dintre cele mai remarcabile monumente istorice de pe maluri ale Nistrului. Manastirea este frapant în dimensiunile sale, precum şi setul de spaţii conectate prin pasaje interne. Manastirea complex este format din 2 părţi, tăiate în piatră la o înălţime de 90-100 de metri. Prima parte este din secolele XI-XII d.Hr., secolele II-XV-XVI. Total reţinute 18 camere, conectate printr-o scara, pasarele interne, terase si balcoane. Interesant mai ales biserica "Adormirea Maicii Domnului. Este destul de spaţioasă, pereţii tencuiţi. Plafonul bisericii este încoronat sferoobraznoy şanţ, simularea cupola.

De la manastire Tsipovskim legate multe legende. Una dintre ele spune că ea este aici ca domn al Moldovei, Stefan cel Mare a fost casatorit si sotia sa Maria Voykitsey. Un alt afirmă că aceste roci au terminat cariera poetului grec mitologic Orfeu şi cântăreţ, şi mormântul lui se află într-o nişă de la poalele unei cascade.
În membrii clubului Tsipovskih pietre "Phoenix" au fost găsite aproximativ 500 de fotografii, inscripţii rock făcute de triburile î.Hr. populează această regiune.
În satele şi Horodishte civilizatii antice Tipova cale de disparitie au lasat mărturia lor, care datează din secolul XII a.Chr. Arheologii Vysotsky şi Isayev, explorarea roci, găsite necropola geto-dace, pe un platou situat între canalul de râu şi Valea Satuli Bleneritsy. Ruinele unui oras mort, o dată locuite de triburi antice, iar acum este vizibil de pe platou. Locale daci şi sa închinat zeului soare geţii Gebelezisu (literalmente - zeul ceresc al luminii). Ritualul de inmormantare a fost o incinerare a decedat. Geţii credeau că incinerareaspiritul lea a decedat pentru a ajuta la a scăpa de organism pentru o ascensiune mai uşor să zeilor ceresti. Cremains potrivi într-un vas de lut, care a fost plasat într-un recoltate special pentru această nişă.
Unii spun că în acest fel şi a apărut prima peşteră, care, prin mai multe secole decontate mănăstirii. Dimensiuni camere funerare depindea de rangul celor decedaţi. Treptat, locuri de înmormântare s-au transformat în locuri de cult şi rituri religioase în Providence. În conformitate cu o versiune pe baza săpăturilor arheologice, etnografice situaţia în regiune schimbate periodic. Modificări în consecinţă şi cultelor religioase, a avut loc în lăcaşuri de cult. Este înlocuit traci, Iazyges, sarmaţii, Allan. Înainte de apariţia creştinismului în regiune în peşterile de coastă ale Nistrului s-au refugiat aproximativ 8-9 religiile păgâne.
Când a apărut mănăstirea? Răspunde la exact la această întrebare este foarte dificil. Publicat până în prezent, oferă cititorilor o ediţie versiuni diverse şi contradictorii. Pentru informaţii despre când şi de către cine a fost creat această satiră, date exacte în arhivele nu sunt disponibile. Se crede ca a mănăstirii, la fel ca toate pesteri, săpate în maluri ale Nistrului, au fost creştini în secolul al XII. Data exactă a apariţiei în mănăstire a creştinismului este, de asemenea, nu sa păstrat. Se crede că pesteri de coastă a servit ca un refugiu creştină în timpul atacurilor mongolilor-tătari în a doua jumătate a secolului al XII-lea. Cercetatorii moderne cred că mănăstirea a apărut mult mai devreme.

istoric Batiushkov Rusă în descrierile istorice din Basarabia, (Petersburg, 1892) susţine că mănăstirea de rock a existat în secolul al XIII-lea, şi a servit ca un refugiu în timpul raidurilor. Deşi de la lansarea acestei ipoteze a fost mai mult de 100 de ani, este încă foarte răspândită, avizul adevărat, împreună cu alte ipoteze.
Cunoscutul istoric din Basarabia S. Ciobanu, în monografia sa "Bassarabiya" (1919) scria: "În ţărm stâncos şi Dnestar Reut există numeroase pesteri care au servit ca biserici, poate chiar în primii ani ai creştinismului, în acelaşi timp, a servit ca loc de refugiu în perioade dificile. Acestea sunt: biserica din zahăr, regiunea Soroca şi biserica din Tipova judeţul Orhei. Când bisericile sunt pesteri si Qilya pentru un calugar ... "
Uită-te Sh Ciobanu împărtăşite şi cercetător bine-cunoscut Pekuraru M., care, în cartea sa seminale Istoria Bisericii Ortodoxe Române "(1993) a subliniat:" În acest moment există mai multe descoperiri arheologice interesante. Ei au menţionat la mai multe manastiri si biserici, tăiat în stâncile de pe Nistru: La Tipova, precum şi în domeniul zahărului Rezina ... în funcţie de arheologi, acestea datează din primul mileniu după Hristos. "
În scopul de a clarifica momentul apariţiei Tsipovskogo manastirii sunt necesare cercetări viitoare, în primul rând arheologice. Din cele de mai sus, putem concluziona că mănăstirea Tsipovsky este una dintre cele mai vechi, nu numai în Moldova, dar în această parte a Europei.

Ansamblul Tsipovsky manastirea a constat în mai multe biserici, tăiat în stâncile de pe maluri ale Nistrului. Cea mai veche dintre ele a fost Biserica Înălţarea Sfintei Cruci "(datat nu mai târziu de secolul al XII-lea d.Hr.). Apoi urmează Biserica Sf. Nicolae. " Atât Biserica nu în prezent conservate. Mai târziu, biserica a fost sculptat "Maica Domnului" şi monastice Qilya conservate până în prezent. În aceste biserici, până în secolul al XIX-lea de serviciu au fost neregulate. Biserici rămas multă vreme neglijat şi abandonat, mai ales în timpul invaziei mongole de-tătari şi turci. După ce viaţa a fost o parte din ritmul său obişnuit, în biserici a fost reluată de servicii.
La locul unde Biserica "Sf. Nicolae", arheologii au găsit două icoane vechi. Aceasta este icoana reprezentând Maica lui Dumnezeu şi Duhulikolaya. Pe partea din spate a două icoane găsit inscripţii vechi script slavonă. Mai jos vă oferim textul exact al acestor inscripţii:
Icoana Maicii Domnului "-" Aceasta sfanta icoana a apărut pe stâncă în 1466 în ziua de Crăciun în viaţa Episcop de Sf. Damian, care a trăit în cetatea Bassarabii. Eu, Damian, Episcop, şi plantarea această pictogramă în Biserica Sf. Ierarh Nicolae, care a construit în stâncă de mai jos cetatea, în zilele de fiica gentlemani, comandantul cetăţii Cyrus - Stefan Toader Basaraba, Maria, că ea a fost lăsat orfan la vârsta de 18 ani şi a devenit amanta Cetatea de pe moştenire.
I-am scris, Episcopul Domiano vârsta de 83 de ani. "

O icoana "Sf. Nicolae" - "Icoana" Sf. Nicolae "proptit în conducători Biserica Sa, soţul Mariei, a cărei voinţă a fost de a fi căsătorit în noua biserică, construită de atentia lui.
Eu, Episcopul Domiano mîna propriul scris. "

Pe lângă pictogramele de mai sus, aş dori să mă opresc asupra unor icoane care au fost în mănăstire, dar au o valoare mai mică:
Icoana Mantuitorului - Mântuitorul pe tronul ceresc în haine de aur, binecuvântarea lui dreapta, stânga şi deţine Evanghelia. Capul este încoronat salvator al coroanei;
Icoana "Maica Domnului" - Maica Domnului pe tron cu Pruncul în braţe. Isus în mâna exploataţie deschide pergament cu inscripţia în limba slavonă veche: "Am pâinea de zi cu zi, a coborât din cer."
Ambele sunt icoane pictate pe lemn, dimensiuni 1000 x 8000 mm. Autor şi anul de scris icoane nu sunt cunoscute, dar există o presupunere că acestea sunt destul de vechi, mai ales din cauza naturii de stil bizantin de scris. In incinta manastirii au fost alte simboluri, de la care putem identifica icoana făcătoare de minuni "Sfânta Fecioară Maria Nassa (copie Ivereya) care au dispărut misterios, împreună cu restul obiectelor de valoare si manastirea cu apariţia statului sovietic în Basarabia.
Doar manastirii are o bogata biblioteca de carti vechi. În plus faţă de cărţi de ritual şi cărţilor din bibliotecă bisericii au fost colectate caracter istoric şi moral.
În momentul de faţă avem o listă cu câteva cărţi în bibliotecă şi publicate înainte de 1800, care este dat mai jos:

- Evanghelia de timp, Prince George Voevode Ioan şi Sfânta Cyrus Gabriel (publicată în Iaşi, 1761);
- Evanghelia bordurata în piele, are pe avers de medalioane de aur (publicat în Moscova, 1789);
- Peptikostor, legat în lemn şi piele împodobite (publicat în Moscova, 1790)%
- Peptikastor (publicată în Rymnik, 1786)
- Tapikar (publicat în Moscova, 1785);
- Vieţile sfinţilor (publicată în Moscova, 1795)



În 1728, pe o stâncă de top, care se află mănăstirea, construcţia de biserici. În timpul construcţiei bisericii au fost construite, de asemenea, şi un număr de clădiri şi structuri:

a) de constructii Bayou. Single etaje, de piatra, cu un pod, un acoperis in forma de cupola acoperite cu tablă cu care se confruntă fatada de est. Cladirea se compune din trei camere înainte, două camere de oaspeti, birouri, sali de secretar, sala de mese, bucatarii, brutării şi de panificaţie Proskura.
b) nord-vest - construirea a opt camere, concepute pentru călugări
c) nord-est - structura de lemn cu acoperiş din stuf, concepute pentru pantof, croitor şi atelierul de dulgherie al mănăstirii. În aceeaşi serie au fost stabile şi monahale hambare.
d) În 1934 a fost construita o cladire de piatra nou, compus din nouă camere concepute pentru funcţionarii ucenicie a mănăstirii.



În 1756, terenul pe care se afla manastirea, a fost donat de boierul Radu Racovita manastirii Dobrovetskomu Vasluyskogo County. Astfel, terenul manastirii duce la eliminarea completă a călugărilor. Dar proprietarii locale o astfel de situaţie nu se potrivea şi au încercat să ţină departe de manastire cel puţin o parte din teren. Deci, în 1813, înainte de mănăstire în pericol de a pierde o parte din terenurile lor. Abbot Laurentius călugăr în acest sens a trimis mitopolitu următoarele plângeri:
"A fost 60 ani, deoarece lumea a decedat nobil din Moldova Radu Racovita, în dovada de zelul său în faţa lui Dumnezeu, Biserica, a dat o parte din Horodishte lui manastire teren. Deşi, după care de trei ori a fost măsurată pentru a separa manastirea a terenului din sat, terenul care a fost donată mănăstirii, care a rămas intact, precum şi semne care indică limita a terenurilor monahale, astfel cum reiese dintr-un document care este trimis la IPS dumneavoastră. Şi acum, comandantul SAT Horodishte, boieresti Ion Sakerlash, cauzând un inspector, măsurată terenul deţinut de auto-SAT Horodishte, trecerea în mod arbitrar limitele terenului mănăstirii. Astfel, manastirea a pierdut jumătate din terenurile lor legitime şi apă. În plus, doisprezece skutelnikov care trăiesc în ţinuturile de la manastire, el a decis să colecteze cinci lei pe an pentru închirierea de teren pe care să construiască casele lor. Şi în plus, obligaţia de a da doi pui pe an, şi de a lucra pentru el timp de trei zile într-un an. Prin urmare, pentru a salva de la atacuri mănăstirea în continuare, şi cu umilinţă vă întreb pentru a proteja proprietatea manastirii de la alte pretenţii boiereşti Sakerlash "Metropolis menţionate în plângerea către comisie agricole.. Din păcate, rezultatele din acest motiv nu este cunoscută.
Manastirea Tsipovsky privind bunăstarea lui şi numărul de obiecte religioase vechi a fost unul dintre cele mai bogate manastiri din teritoriul Basarabiei. Acest lucru este evidenţiat de documentul situat în arhivele istorice din DER. Volum 5, art. 99-100: "financiar agentul Alex Klyucherev de Kamenetz, 30 martie 1843, guvernator al Basarabiei, Pavel Fedorovici Demers următoarea: În alte zile am fost informat că o parte din granita care separa provincia noastră din Basarabia, vizavi de satul Balta Popenko Districtul (Podolia) , este o mănăstire, al cărui nume nu este specificat. Are antichitati bogat, care călugării nu sunt în măsură să evalueze. Atacurile împotriva tătarilor şi turcilor în Basarabia în acele locuri sa încheiat demult, dar în schimb a început invazia Antiquaries, care, dacă nu prin forţă, înşelăciune atragerea valori. Acest comerciant din provincia noastră de a introduce un cartografiată în această mănăstire şi călugării ieftin ca-i place, pentru care el a trimis poporului său. "Guvernatorul a trimis o scrisoare Arhiepiscopului Sulla, care a luat măsurile corespunzătoare pentru a păstra valorile monahale.
Odata cu acest document, de averea manastirii a spus, şi o listă de elemente donate de mănăstire în 1817, cazacii Don, întorcându-se de la războiul din 1812:

: 1. Cypress argintat cruce
2. Epitaf, brodata cu aur şi pietre preţioase
3. Evanghelia, decorate cu aur şi argint, incrustat cu email.



De-a lungul istoriei sale lungi, mănăstirea a fost distrusă din nou şi a rămas pustie şi pentru neîngrijit. Deci, în 1776, mănăstirea a fost găsit abandonat creatorul monah manastire Saharnenskogo Bartolomeu Krivoruchko, ele modernizate şi reparate.
În 1842, mănăstirea, de asemenea, încetează să mai existe. Toate sa transferat terenul manastirea Capriana, şi mănăstirea - manastirea in Saharna.
Dar, în ciuda faptul că, la manastire, ca pasărea Phoenix mitice, şi din nou reînviat.
Ultima dată când mănăstirea a fost închisă în 1949. Totuşi, în 1994, după o lungă perioadă de devastare, s-au întors la călugării mănăstirii. Tsipovsky Mănăstirea "Adormirea Maicii Domnului valabile la această zi.

II

Legende ale mănăstirii antice.
Despre Mănăstirea Tsipovskom în oameni de mers pe jos o multime de legende. Exista o legenda, care este confirmată de diverse documente istorice. Dar există legende, care să confirme că nu. Am decis sa va prezentam, cititorii noştri, cele patru legende cele mai populare. Două dintre ele sunt documentate. Alte două nedocumentat Confirmaţideţine. Dar legenda de la zero nu apare, prin urmare, un fel de adevăr care le conţin.

: 1. "Mysterious Nunta"
O legenda susţine că Tsipovskom biserici de rock s-au căsătorit Ştefan cel Mare şi Maria Voykitsa.
Legenda spune: "Apoi a venit guvernatorul Stefan cel Mare, cu guvernatorul Soroksky de sursa de râu în plute papirus şi a aterizat la poalele mănăstire de maici, şi a ridicat steagul alb pentru a nu trage tunuri. Şi el ne-a spus de marele conducător, el vrea să se căsătorească cu o fată numită Maria Voykitsa, dar capitala nu vrea să se căsătorească, deoarece preotul Sonoda permite doar trei Domn al căsătoriei, iar acest lucru va fi al patrulea.
Si calugarii, devenind printre stânci, ridicat într-o mănăstire Maria, trecand-o din mână în mână. Domn şi a fost fericit că el poate să se căsătorească în roci, ca nimeni nu suveran el nu sa căsătorit. Şi au fost preotul vechi, şi ne-a dat un guvernator de aur, cu atât mai bine pentru a căuta locuri sfinte. Dar fericirea lor nu a durat mult, ca sotia sa, Maria îmbolnăvit grav şi a părăsit această lume la vârsta de 25 de ani. Şi pe patul de moarte, ea a cerut să o îngroape în această mănăstire, şi am găsit-o un drept loc pe faleza, unde s-au căsătorit cu Ştefan cel Mare. Şi aici a fost îngropat Maria Voykitsa. "
Membrii Phoenix ", realizarea de săpături şi lucrări de restaurare in manastire, a declarat au găsit resturi de Maria în monstyre Voykitsy. Ghidul lor turneu susţinut că fantoma ei încă se plimba noaptea prin sediul pustie a manastirii.
Să încercăm să compare această legendă, cu fragmente din opere celebre din domnul K. Gan "vieţi anterioare de regine si printese": "Această căsătorie a fost Stefan cel Mare a durat până la moartea sa în 1504. D-na Maria Voykitsa supravieţuit soţului ei timp de 7 ani şi a fost îngropat în Putney în 1511 ... "
Acum devine evident că fata din legenda nu poate fi Maria Voykutsey. Ce ar putea spune despre acest turist care a vizitat mănăstirea în Putney şi depus flori la mormântul Mariei Voykitsy.
Deci, cine e fata de la care Ştefan cel Mare a fost casatorit in manastire Tsipovskom? Este cunoscut faptul că Voievodul de patru ori din punct de vedere a fost căsătorit. Trei dintre soţiile sale numit Maria. Prima lui soţie a fost Evdokia Kiev (1463-1467 g). În al doilea rând - Maria sau Maruska, al treilea - Maria Komnets (1472-1477), iar al patrulea - Maria Voykutsa (1480-1504). Maria Voykutsu, în conformitate cu cele de mai sus, pot fi şterse. Fetele de la legenda nu poate fi aceeaşi sau Komnets Maria, nici Evdokia Kiev, ca nunta sa întâmplat cu ele din Suceava, după cum o demonstrează dosar ... Nu există o singură opţiune - Maruska, care ar fi fost fiica unui nobil local. Aceasta este dovedită de inscripţia de pe icoana, găsite în timpul săpăturilor de la manastire (a se vedea capitolul anterior), şi nadpisb la un alt icon spune de nunta sa cu Domnul Moldovei. Deoarece Maruska mai înţeleasă greşit de soţiile lui Stefan cel Mare, oamenii de lungă pentru a fi confundate cu cele mai renumite - Maria Voykutsey.

2. "Mitic poetul
Dacă te uiţi atent, unul din roci, situat lângă o cascadă, nu departe de manastire, va reamintim contururile corpului uman. Această viziune a inspirat localnici, care pentru multe secole, o legendă cu privire la decesul unui Orfeu cântăreţ mitice şi poet cu această piatră. Ei spun că a fost în conformitate cu prezentul rock, padure nimfe rupt organism, care toata viata lui a lăudat dragostea pentru frumos Eurydice. Rămâne din corpul poetului a fost găsit vechi Dacom-Ciobanu şi îngropat într-o criptă sub unul dintre cascade. Aur lira lui Orfeu, aruncate în apele violent Tiras, a continuat să publice sunete jalnic, ca şi cum deplângând moartea proprietarului, in timp ce valurile râului nu o ducă la ţărmurile insulei Lesbos. Toate neuteshimo de viaţă l-au jelit Orfeu. Plângând copaci şi flori, păsări şi animale plâns, şi chiar pietre antice, iese chei, scăzând lacrimi. Abundenţa acestor lacrimi din coastelor lor Tiras antice.
Ei spun că, de atunci, şi de sunetDoina echalnye în provincia noastră şi insula Lesbos. Zeii imortalizat în faţa rock din lira lui Orfeu şi magie în constelaţia cerul înstelat. Un mormântul poetului, în funcţie de vechi, iar acum puteţi găsi piatră cu şapte găuri, care inundate intrarea în mormântul său.

3. "Fatal Cliff"
O alta legenda spune unei stanci Harolamba. Ea spune: "Harolamb în timpul domniei lui Vasile Lupu a fost un colector de taxe din judetul Orhei. Într-o zi, având colectat o sumă mare de bani, sa dus să-i ducă la trezorerie. Dar el a întâlnit pe drum o fată frumoasă pe nume Lala. Iar dragostea Harolamb în Laloo, şi a căzut în dragoste cu Lala Harolamba. Fără gândire, el a mers Harolamb la Constantinopol, şi a cumpărat cadouri scumpe la favorite lor, după ce a cheltuit toţi banii guvernului. Vasile Lupu a auzit despre această abatere, chemat Harolamba, că el a avut loc să răspundă pentru acţiunile lor. Ştiind domn temperament, temându-se de furia lui, a cumparat Harolamb lumanare Grosheva, montat pe o stanca inalta, a aprins o lumanare pe sus şi a fugit în jos. Lala, a aflat de acest lucru, a ajuns la partea de sus a stâncă şi nu poate suporta despartirea de iubitul ei, ea a grăbit după el. Ei spun că, de la satul cel mai apropiat este Tipova Lalova, şi rock numit Harolambov. Şi nori, uneori, cad şi acoperită cu o piatră. Şi acestea străluci aşa viu care ele par să lumanari lumini, cei doi îndrăgostiţi zazhennyh nefericite. "
În ce măsură aceasta legenda este adevărată? Legenda a descris evenimentele în realitate, dar cu mici modificări, şi anume:
: 1. Harolambie Prahnitsky sărit de pe stâncă, care poartă numele său nu, în timpul domniei lui Vasile Lupu (1634-1653 g), şi în 1937. Un martor la această tragedie, un rezident din satul Lalova, Pahomie Evtodiev în viaţă şi la această zi.
2. Harolambie Prahnitsky nu cheltuit banii publici pentru a cumpăra cadouri pentru un salon de frumusete mitic Lala, dar din cauza dependenţei sale de alcool.
3. Satul Lalova, prima data documentat certificate in secolul al XV, nu sa putut, eventual, numele dvs. în legătură cu evenimentele care au avut loc mult mai târziu.

4. "Comoara Secret"
Se spune ca se pare ca a fost o mănăstire foarte bune, dar în profunzime de predicatori senior creştine care au abilităţi paranormale, a continuat practica veche a preoţilor de soare. De asemenea, a fost utilizată cu succes în beneficiul oamenilor şi mecanisme, există încă rămâne de preoţi trace. Toate acestea au fost făcute în secret.
Care a fost în interiorul mănăstirii? Ei spun că se mişcă acesta se întindea pe o distanţă de aproximativ doi kilometri în stâncă, iar în interior a fost un lac subteran, plin de izvoare subterane. Cu o abundenţă de apă proaspătă şi aprovizionarea cu alimente, în adâncimi de rock ar putea trăi pentru foarte mult timp. Acest lucru este adesea utilizat în timpul invaziilor mongole-tătari. Acesta este locul unde legendele spun de soldaţi miracol care apar din manastire. Două sau trei bărbaţi au fost puse pe fugă armata la inamic întregi că asediat zidurile mănăstirii. Descrierea bătălii poate fi comparată cu arta de soldaţi japonezi care apar de nicaieri si dispar în nicăieri, capabil să se deplaseze prin aer şi zidurile abrupte, capabile să producă răcire ţipetele, omorând pe om. Dar, spre deosebire de soldaţii din Japonia, au fost îmbrăcaţi în piei de animale. Cine erau aceşti oameni? Deghizat dacă călugări sau a unor nou-veniţi din obscuritate? Legends of asta pana nu ni se spune.
În 1840, mănăstirea apare Wanderer. Călugări, care posedă clarviziune, proclama mesagerul său. Deci, s-au dovedit. Dar Jurnalul nu a adus veşti bune: "În partea de nord este în creştere forţă malefică. Iar ea se va deplasa în această zonă. Nu putem permite ca secretul ajuns în mâinile inamicului. Treptat opri toate lucrările. Nu luaţi studenţi. Distruge toate mecanismele. Toţi ştiau - uita! Timpul este dat la tine, la o sută de ani. "
Aceasta predictie a fost îndeplinită la cel mai mic detaliu. Pana la 1935, mănăstirii au fost echipate cu doar câteva celule, o cameră pentru închinare, dar cu 15om calugari. Devreme intr-o dimineata erau cinci calugari tineri. Aceştia explică faptul că ei au venit de la diverse mănăstiri pentru a efectua misiunea.
Având colectate toate obiectele de valoare, cărţi din biblioteca mănăstirii, călugării au toate secrete mută mai adânc în stâncă şi a rămas acolo pentru mai multe zile. Ca urmare a lac acţiunile lor a devenit superficial si a disparut complet, se prăbuşeşte şi se mută inundate. Apoi, călugării în diverse locuri săpate cinci morminte şi a început să sufere de foame. Când au fost iznemozhdeny foame, ei s-au pus în mormânt şi a murit în acelaşi timp, luând secretul cu el comoara. Oamenii sunt descoperirea morţi, au aruncat trupurile lor cu pământ.
O sută de ani mai târziu, aşa cum a fost prezis, în 1940, Basarabia a intrat în URSS. Manastirea a venit NKVD-ului. Interogatoriu a început. Dar călugării nu au într-adevăr în măsură să spun. Când a venit războiul, ancheta a fost lăsate neterminate. Arteleriyskim incendiu, manastirea a fost grav avariat, iar în 1949 a încetat să existe. Dar misterul dispariţiei de valori şi biblioteca rămâne încă un mister.


Concluzie
Pentru mai multe mile de-a lungul malul Nistrului sunt sute de monumente ale istoriei şi culturii noastre. Zona este unic în diversitatea şi bogăţia arheologice: sate şi oraşe antice, cetati si manastiri, biserici si cimitire.
Tsipovsky mănăstire, protejat de mii de ani de rock de secole a servit ca locuitorii protejate în lupta pentru eliberarea de mongol-tătară şi cuceritorii turci. Manastirea-cetate care protejate ca multe generatii de localnici, este o reamintire vie a memoriei oamenilor.
Multe legende sunt legate de numele de la manastirea victorioase gospodorya Moldovei Ştefan cel Mare.
Tsipovsky Manastirea - o adevarata bijuterie a patrimoniului nostru naţional. Aceasta este inclusă în cataloagele cele mai prestigioase din Europa. În 1975, mănăstirea a fost luat sub protecţie de stat, dar o reputaţie uşoare şi indiferenţei noastre l-au dus la degradarea completă. Din păcate, în perioada sovietică la monumente de religie nu este tratată cu atenţia cuvenită. De exemplu, manastirile din Tsyganeshnt şi Saharna au fost transformate într-un spital de psihiatrie, Curci într-o operă dispensar medical, Kelerasheuka - o scoala speciala pentru copii retardat mintal, Condrita - într-o casă de odihnă pentru conducerea Partidului Comunist, şi biserica mănăstirii vechi în ringul de dans. Kuscheleuka, Verzaresht, Hirova, Tipova fost transformate în magazine economice.
În 1988, Asociaţia cultural-ecologice Phoenix a început să-şi îndeplinească nobila misiune de a transforma Tsipovskogo complexul manastirii în muzeu în aer liber. Dar, din păcate, în 1994, lucrarea a fost oprit. În anul 2000, bagheta a echipei de arheologi "Renaşterea", ai cărei lideri sunt autorii acestei cărţi.
Stimaţi cititori Mai târziu, în această serie va veni cărţi şi alte manastiri vechi din Moldova. ARD "Renaşterea" va fi recunoscători pentru orice ajutor financiar sau de informare.
Creatorii de carte sunt deosebit de recunoscător pentru stareţ al mănăstirii Tsipovskogo "Adormirea Maicii Domnului Ieromonahul Policarp, şi toţi fraţii mănăstirii pentru asistenţă în crearea de această carte.