Vehicul electric a prins o voce sintetică

/ Vizionări: 2980

Vehicul electric a prins o voce sintetică

Vehicul electric a prins o voce sintetică

Toyota a anunţat un vehicul electric mic cu un scaun — Coms 2012
Toyota a anunţat un vehicul electric mic cu un scaun — Coms 2012

În timp ce majoritatea experţilor au convenit asupra  eficienţei promiţătoare a vehiculelor electrice pentru  îmbunătăţirea situaţiei ecologice în  mediul urban, şi în comun pentru  sursele curate de energie electrică, precum şi pentru ecologie globală a planetei, studiile recente statistice arată un pericol neaşteptat din partea vehiculelor electrice pentru pietoni. Conform statisticilor, la fiecare maşină electrică, sau maşină cu un sistem de propulsie hybrid revin mai multe accidente rutiere cu participarea pietonilor.

Cercetătorii au aflat repede de ce cazurile de coliziune a transportului ecologic cu pietoni apar mai frecvent decât în cazul mijloacelor de transport clasice. După cum s-a dovedit, problema constă în unul din avantajele transportului ecologic - mişcarea fără zgomot cu viteze mici şi mijlocii.

EMW – vehicul electric de o nouă generaţie
EMW – vehicul electric de o nouă generaţie

De atunci, când pe autostrăzi au apărut primii hibrizi şi a fost constată o creştere de leziuni la pietoni, în special, în zonele de parcare, s-a decis să se adauge un sunet artificial, sintetic la automobile de nouă generaţie întru marcarea lor mai distinctă pe drum pentru pietoni, care sunt obişnuiţi să audă apropierea maşinii. Cu toate acestea, prima maşină, sau mai degrabă maşina electrică, care va fi echipată cu un sunet, va fi mult-aşteptatul Nissan Leaf.

Securitatea suplimentară pentru acest vehicul electric trebuie să asigure un sistem de sunet special care sintetizează vuietul motorului în timpul circulaţiei. Conducătorul auto va putea opri sunetul, însă "sonorizarea" se va include în mod automat la pornirea automobilului. La o viteza de peste 30 km / h sistemul de sunet va fi oprit, deoarece, începând cu această viteză, vor creşte zgomotele naturale emise de vehiculul electric.

Sunetul,  provenit de la  sistemul de securitate, se va afla într-o gamă destul de largă de frecvenţe, de la 2,5 kGts până la 600 Gts pentru a asigura a audibilitate bună pentru diferite categorii de vârstă a pietonilor. La început sunetul de însoţire va avea un volum maxim de atragerea atenţiei a altora la pornirea vehiculului. În plus, atunci când sistemul de mers va da înapoi, sistemul de sunet va imita sunetul specific al maşinii clasice, care se mişcă spre partea din spate a transferului, şi sunetul intermitent, utilizat la camioane.

Primul din lume proprietar al vehiculului electric Nissan Leaf şi-a împărtăşit impresiile
Primul din lume proprietar al vehiculului electric Nissan Leaf şi-a împărtăşit impresiile

În general, sistemul de sunet acum, cu excepţia claxonului va include un generator al sunetului de motor şi difuzor. Reprezentanţii Nissan susţin că au creat un sistem de sonorizare a vehiculului electric în conformitate cu ultimele cerinţe ale Ministerului Transporturilor din Japonia (Japan,s  Ministry of Land, Infrastructure and Transport)

Nissan Leaf va fi în vânzare déjà în luna decembrie a anului 2010  în SUA, Japonia, Portugalia şi Ţările de Jos, şi va fi primul mijloc de transport, echipat cu un sistem de sonorizare a mişcării de acest gen.

Sursa