Zen ca libertate

/ Vizionări: 3804

Acest articol a fost tradus prin intermediul Google translate


Tatiana Grigorieva (doctor în filologie, profesor universitar,
Şeful Cercetător, Institutul de Studii Orientale)



natură Acum, vorbesc mai multe despre libertate, cu atât mai puţin este, deşi timpul ei: libertatea, fără nimic nu poate avea loc, nici un individ, nici de viaţă în univers. Toate acestea, este libertatea nu se dă la om. Este pentru că uite ei nu este acolo, nu în el însuşi, ci din afara, este, de asemenea, vine din interior? De ce elusiveness de libertate? Răspunsul a fost dat mai mult de 2000 de ani în urmă: "Şi veţi cunoaşte adevărul, iar adevărul vă va face liberi" (Ioan 8, 32). Dar din moment ce atât de mulţi oameni nu ştiu adevărul, cum să se afirme, sa imaginat ca adevărul absolut ", măsură a lucrurilor." Sine ca "o măsură" nu este adevarul, ci doar calea spre ea, dacă aceasta este "o" măsură, observând că sufletul este în echilibru şi ajunge la "plin", scria Sf. Augustin. În Confesiunile sale, el a afirmat: "Am constatat că, prin schimbarea mintea mea este un real şi etern adevărul absolut." Ce împiedică căuta adevărul etern? "De ce este adevărul excita ura împotriva lui însuşi, şi omul tau predica adevărul este duşman al poporului? Este, deoarece acestea sunt ales pentru prima dată la favorite obiectul său, şi apoi vreau favorit obiectul lor a fost adevărul ... Ei urăsc adevărul, din cauza subiectului, care, ca în locul adevărului ... Ca o pedeapsă el nu se poate ascunde de adevărul, şi adevărul este ascuns de la el. "

Omul a căzut de la Dumnezeu, şi timpul după ce a fost scos din eternitate, a devenit greu de controlat, transformat în element.

Ceea ce urmează de la acest cuprinzător crezut sacru? În primul rând, faptul că unele substitut pentru întreg, dar "fiecare parte care nu este în concordanţă cu, urât" tot, dar omul "scindează într-o parte, la o unitate imaginar." Notele la "Confessions", clarifică ideea de Augustin: Dumnezeu "a adus tot la o comandă unică"; acest ordin şi face ca lumea "o» întreg - Universitas. Această integritate a unei persoane "pauze", preferând-o afară de mândrie personală şi sentimentele personale, "unu" parte, "unitatea imaginară", el astfel pune "unele" mai mare "întreg"; demnitatea, aparţinând "un» întreg - universitati, - le încredinţează "parte". În al doilea rând, - şi nu oferă nelămurit constiinta, drepturi parţiale, nu este disponibil pentru inspecţie în experiment, - Adevărul nu poate fi considerat, de a nu fi, oamenii recunosc ei sau nu, astfel cum a specificat iniţial.

Adevărul este întreg, atunci, un om care a fugit de adevar, sa despărţit de el. A scăzut de departe de el, chiria fiind - ca inutile. Eliberat din Geneza, a plecat la el însuşi om se imaginează a fi libere de orice obligaţii morale, cu excepţia obligaţiilor de îmbogăţire, nu observe că, deşi viaţa a luat ceva foarte valoros, care-l face un om.
Puteţi vorbi despre psihologia parte din "marea majoritate (literalmente şi la figurat), a căror viziune este denaturată din cauza ignorantei (avidya budiste - confuzie, ceea ce este fals, părând la true). Dar la începutul secolului XXI este ignoranta, lipsa de înţelegere ameninţă existenţa de oameni. Poti spune tuturor conflictelor, războaiele, violenţa iraţională, lupte religioase, toate absurd în viaţă este din cauza acestei măsuri distorsionat, denaturat sau constiinta, care a plasat o parte de la locul de Total. Se pare că nu a rupt numai conexiunea de timp ", dar şi relaţia de spatii, fundaţia foarte dispersată în diferite direcţii, şi a deschis un abis. "Abisul apeluri abisului" - a spus în Psalmi.
Omul măsură într-adevăr lucrurile aşa cum şi recompensată. om Fracţional zdrobeşte realitate, a adus pacea în regiunile de jos, în ciuda destinului uman spiritualiza fiinţe, care leagă pământul cu cerul. A scăzut de departe de Dumnezeu, omul a căzut departe de el însuşi, şi totul a început să se năruie. De aceea vorbim despre avem nevoie de noiSchloen, singura care poate salva lumea de la distrugere final. A fost nevoie de peste o jumătate de secol, deoarece recursul a fost auzit în faimosul "Manifestul Russell-Einstein, dar pericolul de distrugere a crescut chiar mai mult. Ce se întâmplă în lumea noastră nebun, a confirmat temerile oamenilor de ştiinţă.

Constiinta sa schimbat, continuă să domine parte psihologie. Dar o parte este sortită dependenţă - de la guvern şi de la noi înşine, de la alţii, din timp în timp. Sens de diminuare a timpului, se pare, vine de la ideea din Grecia-un spaţiu închis - "The Way sus şi în jos", aceeaşi, spune Heraclit, cel mai intelept dintre greci. Mintea greacă stabilit limitele de a fi, spre deosebire de chinezi Mare Limitele-Taiji - nelimitat. Timp contractate, tare ca o fracţie. Cine ar fi crezut că de asteptare teamă "momentul" până în braţe împotriva unui om? Dar schimbarea nu este momentul, dar omul a căzut de la Dumnezeu, şi timpul după ce a fost eliminat din veşnicie, a devenit greu de controlat, transformat în element. Fiecare element al aceleiaşi distructive. La rata pierde toate te - "dispară treptat abilitatea de a gândi, oferind abilitatea de a vedea, auzi, miros, atingere," scrie antropologul norvegian Thomas Eriksen. Dacă eliminate din mintea sufletului, o persoană pierde orientarea. Orice unilateral - un sentiment sau mintea - pierde conexiunea cu întreg, îl numeşti Tao, Logouri, Duhul, - se autodistrugă. Timp de chinuri om, deoarece persoana actual nu este în măsură să-i reziste. Şi mai multe persoane urmarind timp, rămâne mai puţin. Tehnologia Vremyasberegayuschie, spune Eriksen, duce la rezultate opuse. cazuri urgente nu permit principalul lucru. Este pentru că fiind revoltat de la omul care SANI lui? Nu aruncaţi de oameni timp şi de timp administrate de către om. Acesta este rezultatul luptei cu confectii lor.

Natura nu cunoaşte diviziuni ale lui Buddha, nu este opus altei: nu "sau că aceasta", dar "aceasta este" unul pe altul.

Budiştii recunosc singurul tip de luptă - împotriva ignoranţei, necunoaşterea legislaţiei de a fi. Alte forme de luptă - pentru libertatea de exprimare, pentru persoana potrivita pentru constituirea - sunt necesare pentru a conţine cumva violenţă şi lucrurile apel prin numele lor, dar ei nu pot da libertate. conştiinţa Dark transformă cucerirea a omenirii într-o forţă întunecată. Răul nu este diminuat: lumea noastră arată acest lucru. Deci, are nevoie de ceva pentru a schimba în omul însuşi, că el, alţii nu distruge, distrus, în acelaşi timp au o eternitate.
Nu este surprinzator, cei care sunt capabili să înţeleagă ce se întâmplă, cauta raspunsul la înţelepciunea anticilor, care, potrivit lui Platon, au fost mai destepti decat noi, din cauza multitudinii văzut One. Prin urmare, interesul şi la învăţăturile de Est, neprotivostoyaniya modelul budiste, non-dualism (Advaita sanscrită, japoneză Funie). Natura nu cunoaşte diviziuni ale lui Buddha, nu este opus altei: nu "sau că aceasta", dar "aceasta este" unul pe altul. Totul a naturii ", cum ar fi fost o viata dubla: de timp discontinuu, punct şi continuă, ondulate. Pe o proprietate de gândire atras atenţia rus Buddhologist JN Roerich. Atât structura-inceput ", discontinuă", corpusculare, şi "continuă", prezent liniară, în budismul Mahayana. "Ei sunt complementare, sunt inerente la acelaşi fenomen. Constiinta - este un display instantanee de ocean inconştient, de altfel, că în fiecare moment exista tot timpul serii - trecut, prezent, viitorul. Fiecare moment-kshana este comprimat şi turtit univers pentru totdeauna. Timpul şi spaţiul nonduality, sunt prezente în fiecare alte. Dacă nivelul de Samsara, timp şi spaţiu sunt sens relativ, apoi, în Nirvana, pentru trezirea conştiinţei, spaţiul dispare, devine nul-Shunya, şi de timp - lipsa de timp sau eternitate.

De opoziţie - fructe de confuzie, care pot fi curăţate de pe calea dreapta. In budism, este un declin treptat, "octal" calea sau instant, Zen, Dl.despre esenţa este - de purificare a constiintei. Lupta pentru condiţiile de viaţă ale tolerabil budişti ar apela upaya - o măsură temporară, un ajutor, care, în sine poate să contribuie la libertatea, dar nu-l realizezi. Libertatea nu este supusă la putere şi a acordat din nou. Ea a "dobytiyna" şi provine de la un om a venit timpul pentru el. "Cunoaşterea Divină implică trecerea prin catastrofa de constiinta, prin iluminarea spirituală, transformând natura însăşi a minţii. The luminat, mintea iluminat este deja anumite motive, nu din cauza acestei lumi şi de această vârstă. Divinitatea este imanentă luminat, luminos, spirituale şi mintea holistică. Şi dacă nu l-am citit în filosofia unui spirit liber "Berdiaev, v-ar fi crezut pentru exprimarea maestru Zen, de altfel, că nu ştiu Berdiaev Zen. Este aceasta o dovadă a Adevărul este într-adevăr neschimbat, care este mintea doreşte, oameni spirituali în momente diferite, în spaţiile de nume diferite, pentru că este veşnică? Unele pot să numim cunoaştere a Divinului, celelalte - mintea lui Buddha, dar esenţa este. Pentru budisti acest lucru este Luminilor sau Prajna, înţelepciunea universală. Sale secundare flip - compasiunea universală, Mahakaruna. Cunoaşterea - calea spre înţelepciune, dar înţelepciunea în sine, care este milostiv, deoarece universale, nu selectiv. Acest lucru elibereaza mintea de orice dependenta, inclusiv logica, care provoacă anterior follow-up pentru a forma o serie de cauzalitate liniară, pentru care apelul nu este acceptat. Suntem atât de obişnuiţi cu această ordonanţă, că nu înţelege că logica - preluarea de spirit. Se poate facilita dispozitiv de lumea creata de oameni şi de înţelegere, dar poate la fel de bine-l distrugă (la fel ca şi liderii nazişti).

Cu toate acestea, gândirea orizontală nu se schimbă nimic pe fond, doar colectează ceea ce este deja acolo. schimbare calitativă, de transformare a sufletului implică o relaţie verticală cu Dumnezeu, Duhul Sfânt, cu Tao.
Pentru conştientizarea Zen de lucruri este Innervate-satori. KG Jung, delved în misterele de Est gândire, descrie satori, acest profesor japonez şi susţinător al şcolilor Soto: "prin eliberarea de noi înşine dintr-o falsă înţelegere CHYA, ar trebui să ne trezească înţelepciunea noastre interioare, curat si sfant, numit un maestru Zen cu mintea lui Buddha sau Bodhisattva, sau Prajna. Este o lumină sacru, cer interior, cheia pentru toate comorile morale, sursa de toată puterea şi influenţa, lăcaşul de bunătate, dreptate, compasiune, iubire imparţial, umanităţii şi mila, măsura tuturor lucrurilor. Când acest trezi înţelepciune interioară, suntem capabili să înţelegem că fiecare dintre noi este identic în spirit, de fapt, în natura universala a vietii, sau Buddha ... că viaţa nu este oceanul de suferinţă ... dar templul sfânt al lui Buddha, Pure Land, unde toată lumea se poate bucura de fericirea de la Nirvana. " Asta e un adept al Zen descrie esenţa iluminismului. Din punctul de vedere al lui Jung dezacord cu orice carte de evlavie creştină este cel mai mic.

Conform Zen, lumea poate fi asemănat cu un cerc al cărui centru este pretutindeni, ca nu are cerc. Deoarece Zen este păstrat întotdeauna o experienţă directă, el refuză să asculte orice sistem de filosofie.

În manifestă individuale Una, sau stabilite la cel mai scăzut nivel presupune unitatea la summit-ul. Dar e aceeaşi lume - Samsara este Nirvana: "Unul din toţi şi de toate in unul singur". Atunci când este înţeles pe deplin, nu există un loc pentru geniul creator, spune DT Suzuki (1870-1966), care au făcut patrimoniul Zen din Occident. Conform Zen, lumea ", poate fi asemănat cu un cerc al cărui centru este pretutindeni, ca nu are circumferinţă. Deoarece "Zen este păstrat întotdeauna o experienţă directă, dar el refuză să se supună orice sistem de filosofie".

Despre cum organic această percepţie a conştiinţei din lume a spectacolului japonez toate formele tradiţionale de artă. Aşa cum angajament organice la adevăr-Makoto, care din cele mai vechi timpuri otozhdes japonezăvlyali cu frumusetea secret al Bee, esenţa lumii. În cazul în care neliniaritatea sau singularitatea îşi păstrează toate sufletul-la-Koro, ceea ce face fiecare lucru independente, unice ca o introducere de universul său la o singură inimă şi cărbune. Independenţa nu este doar unul de altul, de la construcţia de minte, dar din timp în timp şi spaţiu. Ceea ce a apărut în antichitate, care trăiesc în Japonia de azi: poezie al rezervorului, de haiku, Noh si Kabuki, pictura de cerneală pe hârtie de orez, Sumi-e. Nu este o coincidenţă arta japoneză tradiţională este percepută de către alte naţiuni ca nasterea la domiciliu, de la o singură sursă.

Legea de non-dualitate, neprotivostoyaniya nu a putut ajuta, dar să reflecteze asupra sentimentul religios. Ne amintim de japonezii creştin Utimura Kanji (1861-1930), care pune în inima a Adevărului-Shinra (hieroglifă k syn Makoto adaugă caracterul RI; am Chineză - Actul întâi, vădită în unitate). "Din vremuri imemoriale există o nevoie în Adevărul. Aceste zile, nici ştiinţa şi nici filosofia nu reflectă adevărul. Adevărul este - asta este ceea ce locuieşte în adâncimi, esenţa însăşi a lucrurilor, viata si om de lumină. Oamenii sunt cinstit, sincer poate vedea direct, fără o universitate sau o carte de cunoştinţe. Este greu de imaginat cum cum poate ceva exista o sfidare pe society momentul Veracity, "Adevăr, cum ar fi viaţa, dificil de înţeles, şi din cauza vârstei noastre mecanice de îndoială şi în Adevărul şi Viaţa, din cauza incertitudinii lor. Cunoaşterea reală a vieţii vine prin domiciliul său. Bisturiul şi microscop dau doar aproximativ mecanismului său. Putem şti adevărul, după ce a mers prin ea. Logic, pedanteria, dar distincte de la ea. Adevarul - Nu, ea este luminos şi maiestuoasă, putem merge numai la ea, acolo, pe propriul meu, şi nu să o chemare la el. "

Şi la sfârşitul duratei de viaţă modul în care el spune acelaşi lucru: "Eu sunt în căutarea adevărului universal peste tot în casa mea, în contemplare, în sufletul lui - nu la conferinţe, în cazul în care bărbaţii şi femeile aduna pentru a câştiga înţelepciune. Caut adevărul, care ar fi destul de bun pentru toţi oamenii, de înaltă şi joasă, bogaţi şi săraci, înţelept şi înţeleaptă. Căutând Chsvet care straluceste fiecare persoană, indiferent de rasă, naţionalitate, religie. Acest adevăr este atât de profundă care ajunge la centrul de a fi. Valoarea vieţii umane este doar în el. Acest adevăr sacru al universului se revelează, şi fiecare persoană să-l găsească în el însuşi, devine un universal, în creştere de mai sus ele însele şi în lume. "

Dar aceasta este Zen! Nu este surprinzător, dacă avem în vedere că ideea a Japoniei se întoarse spre trecut, unde totul este deja într-o formă neyavlennom, face doar ajustări proprii. Senzaţie de neschimbat într-o schimbare (fueki ryuko-) definit prin modul lor de gândire şi modul de artă. "Fără a continuat nu există nicio bază, nu variabilă este nici o actualizare" - confirmă preferat nu numai în poet japonez Matsuo Basho (1,644 - 1,694). Invizibil adevărat-fiinţă este întotdeauna prezent care a creat japonez. Zen poetul Ikkyu al XV-lea, şi-a exprimat într-o singură respiraţie:

Cum divin minunat
Spiritul de om!
Umple întreaga lume
Incluse în fiecare fir de iarba.


Aceasta înseamnă a vedea lucrurile aşa cum sunt, în Tathate lor, este astfel în natura lor original, pe care toată lumea are propriile lor şi toate One. Realitatea este invizibil prezent, disponibile luminat mintea, de a depăşi ataşamentul la un secundar, pentru Maya, iluzia că o persoană este în mod constant de tesut din gândurile şi dorinţele. Prin urmare, scapa de ego-ul, care transformă totul în felul său, întorcîndu-se spre ficţiune. Şi aşa se vor roti neprobuzhdenny în cercurile până când vede că motivul pentru toate relele cu care se luptă fără sens în el, în a sa extra-mari. Acest lucru ne învaţă Zen - grab fenomenul în esenţa sa, aşa cum este (Kono-mama). de masterat Zen vopsea imagini Sumi-e cerneală pe hârtie de orez repede, fara sa se gandeasca asupra planului. Limita de spiritul de încredere, plin de sinceritate, spontaneitate le permite una sau două linii pentru a transmite sufletului obiectului. Acesta este darul de libertate: IPINNO liber nu se impună în mod diferit.

Acest lucru ne învaţă Zen - apuca fenomenul în esenţa sa, aşa cum este. de masterat Zen scrie imagini instantaneu, fără a se gîndi planului. Limita de spiritul de încredere, plin de sinceritate, spontaneitate le permite una sau două linii pentru a transmite sufletului obiectului. Acesta este darul de libertate: un drum liber cu adevărat nu are el însuşi obligă la altul.

Suzuki solicită sensul de intuiţie similaritate, prajna, sau mai degrabă, un sentiment de sens mai profund. Sentimentul în toate elementele sale, pe care japoneze din antichitate, a fost numit edze. Ea străbate poezia lor, permiţându-vă să experienţă de curs infinită şi compasiune pentru alţii. Potrivit poetul student Basho Kerala, aparatul Siora poetice (flexibilitate) creează milă. "Poetul nu spune acest lucru direct. Nu spun că haiku sunt umplute cu milă, dar sufletul atinge. Este dificil să transmită în cuvinte. Siora profund ascunse, dar interesant. Siora - este edze, ceea ce face compasiune pentru alţii. "

om Rămâne în Tathate - înseamnă pur şi simplu vii şi să trăiască, să fie egale pentru toţi, să fie la jumătatea drumului dintre cer şi pământ. Prin urmare, Tathatu numit "un gol fără fund", unde toate se poate aparţine, şi, prin urmare, una cu toate. Oameni obişnuiţi Tathata indisponibil din cauza "ciudat" din mintea lor. Deşi s-ar părea că este mai uşor decât să fii tu însuţi? Dar, înainte de a deveni noi înşine, de a se uita, a declarat comandantul Dogen (1200-1253), fondatorul şcolii Soto Zen din Japonia: "Învaţă lui Buddha - înseamnă să te cunoşti. Du-te - să uiţi de tine. Uită-te - înseamnă a deveni una cu toate Dharma. Deveni una cu toate Dharma - arunca apoi până mintea si corpul tau, care unită cu mintea, corpul si altele.

Pentru noi este destul de tren imposibil de gândire: pentru a respinge ceea ce omul de Vest obişnuiţi să preţuim mai presus de toate - corpul lor, gândurile, ego-ul dumneavoastră. Dar asta pentru ca vedem un lucru, micul nostru "eu" întunecă persoana adevarata, interior. Neprobuzhdenny temerile subconştient, dar nu vedea în el o veste bună. "True CHYA" a existat înainte partiţia Rai şi Pământ, înainte de naştere tatăl şi pe mama "- spune Zen master Takuan Soho (1573-1645). Şi "I" există în mine, toate păsările şi animalele în iarbă şi copaci peste tot. Aceasta se numeşte Buddha-natura.

"Aflaţi Buddha - înseamnă să te cunoşti", care este în fiecare persoană în viaţă Buddha, dar nu toată lumea înţelege. Iluminismul Hongaku inerente în fiecare. "Inima noastră-minte este Buddha" ("Sokusin dzebutsu") - se numeşte nominal al cincilea "Sebogendzo" Dogena. Noastre iniţiale "I", cum a fost înainte de naştere, este deschis tuturor entităţilor, şi au nevoie doar reveni la adevarata sa rezidenţilor, permanente. Pentru a face acest lucru, uita el însuşi, să renunţe la ego-ul lipsit de valoare, respectiv doar pe sine de a privi în sine, omul interior, care nu ca alţii, şi unul cu toate. Este numit avidya ego-constiinta - mintea întunecată, prin care lumina divină nu poate penetra. Omul luminat începe pentru a vedea lucrurile aşa cum sunt eliberaţi din umbre fantomatice, lumea zadar, care împiedică Lumina.

Libertatea este născut din Duh, care nu cunoaşte limite. În cuvintele lui Suzuki, "Zen - acesta este spiritul omului. Zen se bazează pe spiritul inerente acestui puritate interioară şi dreptate. Toate interferenţei umane în spiritul submina integritatea sa şi spontaneitate. Din cauza Zen (de la dhyana cuvânt - "Focus profundă") nu se bazează pe cuvinte, simbolurile scrise (furyu Mondsee). Adevărul este reţinută numai în experienţa directă, într-o stare de Muga (non-I), Musin (non-raţionament). Apoi, devenit el însuşi un om, îşi găseşte "I".

Poate că într-adevăr ar trebui să nu atât de mult "te cunosc" (da, acest lucru este imposibil - real "I" este inepuizabilă), ci mai degrabă "de a se uita, pentru a rupe lanţul de cauză şi efect, omul încurcate să străpungă vălul de noroide viaţă lyuzornogo-Mayi nu lasa originalul lumina? De aceea se spune: Zen - un salt în adevărata natură a omului, ca el a fost înainte de el a fost născut, într-un stat liber, nu grevate de teama de a pierde ceva. Slăbiţi mintea ta la libertate, pentru a se încrede în el, pentru că mintea este adevărat nelimitate şi sclipici, pentru a menţine mintea la unison cu goliciune, sau acest lucru atunci când totul este în forma sa reală. Într-adevăr, într-un om holistică sau gratuit, toate feţele externe dispar, ea rămâne sufletul interior unic. Am deja scris: "Est şi Vest este în fiecare om." Discrepanţă între Est şi Vest, două tipuri de gândire, se datorează necesităţii de mare, drept Tao. În est este numit vzaimouravnoveshennostyu Yin-Yang, sau mijlocul the-Way, ceea ce implică o diferenţă, şi unitatea profundă a părţilor în numele unei existenţe holistică. În acest fel, ar trebui să fie trezită, Dao-om, în tradiţia noastră - Dumnezeu-om.

Zen impune persoanelor fizice pentru limitarea efortului volitiv. Supravieţuitor iluminare instantanee - pas, apoi în abis, fără nici o ezitare, fără sprijin.

Zen impune persoanelor fizice pentru limitarea efortului volitiv. Supravietuind iluminare instantanee - pas, apoi în abis, fără nici o ezitare, fără sprijin. Salt Zen - la nivelul de constiinta sau super-constiinta, care dispar instalare anterioară. Zen se bazează pe credinţa în natura umană perfectă. Potrivit patriarh al treilea Chan din China Sen Tsanya (VI sută.), "Modul perfect este ca o groapă fără fund, în cazul în care nu există nici o lipsă şi nu în exces. Doar pentru ca am ales, pierde calea. Setaţi nu afectiuni dvs. pentru a nimic în afara şi nu locuiesc în golul interior. Când lumea se află în unitatea, dualitatea dispare de la sine "(" Trust minte "). De fapt, în acest unul toate mistici, oriunde şi ori de câte ori trăiesc. Potrivit Meister Eckhart, "Detaşamentul Adevărata nu depinde de nimic, ea se ridică şi nu ne diminueze la alte creaturi. Ea nu este conştient de niciun superiorităţii sale, nici de deficienţele sale ... Detasamentul nu a dorit să fie nimic. Se lasă astfel de lucruri cum sunt. "

Zen respinge toate neplăcut să se apropie de realitate originală. Zen este numit de pre-primar, libertatea necondiţionată. În camera sa trezit, el nu poate dăuna cineva sau ceva, senzaţie de implicarea lui în ansamblu. Aceasta este o practică pură, experienţă pură, directă, experienţa imediată a faptului de viaţă. Constiinta este gata să meargă în sens opus la sursa foarte, pentru că sursa nu este încurcat. În cazul în care o clipita trecut drumul inapoi, uşurat mintea, canale destupa conectarea la inima omului cu inima universului.

Deci, care a atins complet gratuit. Gratuit nu încalcă privind libertatea de altul, nu este nevoie. În plus, vă salvaţi, salvaţi totul, pentru că consubstanţial cu lumea. Acest lucru se întâmplă de la sine, plinătatea sufletului. Zen nu este destinat chiar în numele de mântuire, ştiind că, cu scopul, îl pierzi. Satori vine instantaneu, atunci când samoestestvenno purificat sufletul natruzhena constiinta, spiritul este extrem de concentrat pe Suprem. Vine în punctul absolută în cazul în care îndeplineşte momentul eternitate şi a relevat "o floare a minţii". Dar depinde de persoana, nimeni nu va ajuta, ca nu va ajuta floare în floare. De aceea se spune: satori - experienţa cea mai intim şi personal, transformarea omului, alinarea el din ataşament faţă de el. Egocentric nu poate fi liber, fiind în robie pentru el. Suzuki solicită inamicul ego-ul omului, generând o confruntare ", rivalitatea veşnică.

Cu toate acestea, totul este foarte simplu şi uman. Despre experienţele satori prezinta aproape fiecare haiku Basho.
Abia am ajuns,
Epuizat, cu o noapte inainte ...
Şi deodată - flori wisteria!


Dar această simplitate a înţelepciunii de compasiune, co-creatie - nu de unul singur şi nu în nume propriu, ci prin porunca lui Dumnezeu. "Poate unul dintre oamenii pentru a captura sau de accident vascular cerebral de evacuare a periei folosite cuvinte din cerusstvo Crearea! - Exclamă Basho. - Rezervor Saiga, renga Sogi, ceai Rikyu arta - modul lor de o străpuns. Este veşnic perfectă (FAA). Cine urmează spiritul de creaţie (Dzoka), este un alt patru anotimpuri. La că nici arată, în floare totul. Nu contează ce crezi, gândiţi-Luna. Cine nu vede toate flori, că sălbatic. Cine nu are inima de flori, el este ca pînă la fiara. Exprimate, dintr-un sălbatic va scăpa de fiara, urmaţi spiritul creaţiei şi a reveni la El. " Suzuki explică: "Basho a trăit, în cazul în care nu suntem, el a trecut prin straturile superficiale ale constiintei la adâncimi mai profund, in inconstient, care este profund inconştient, ca ei inteleg este, de obicei, psihologi ... Această înţelegere intuitivă a realităţii este imposibil, dacă lumea este Void (Shunyata) apare pe cealaltă parte a experientei noastre de zi cu zi. Două lumi - senzuale şi suprasensibil - inseparabile, sunt unul şi acelaşi lucru. "
Cuvintele a spiritului de creatiile lui Basho poate fi asemănat cu un "scânteie lui Dumnezeu" Eckhart, care este în fiecare, dar nu în fiecare episod acut sus. "Soul de flori" - este că un om al lui Dumnezeu ("Imaginea de om, ci imaginea lui Dumnezeu" - pe Berdiaev, aceasta ascunde toate puzzle-uri şi misterul omului). Şi indiferent de ceea ce se numeşte în mod diferit, este important ca oamenii prin natura theurge (o idee care a inspirat maestrilor artei din Rusia Argint Varsta). Uşor şi modest toate tipurile de arte Zen: desen compozitii de flori (ikebana), sau ceremonia ceaiului. Dar nu este întâmplător sunt chemaţi de, Sus: Kado - flori Cale sau Tyado-Way of Tea. Ceai de master spune: nu trebuie să urmeze orice reguli, doar apă de fierbere şi se bea ceai. Care ar putea fi regula, în cazul în care Zen - acesta este Tao, Tao - Adevărul şi Adevărul - Libertate! Deoarece comunicarea non-verbală, şi, eventual, de la inima la inima sentimente întâlni, în cazul în inima cuiva deschis la altul. "Când m-am bea ceai în sala de ceai - recunoscute Suzuki - beau cu el întregul univers. La acel moment, aşa cum ne apropiem de cupa la gură, eternitatea este în spaţiu şi timp. "
Adevărat, celebrul maestru de ceai Sen-no Rikyu (1521-1591), va fi un ritual de ceai snap, a constatat că este posibil, pentru a numi patru căi dreptul de ceai: Wa-Kay-Spune-Dzyaku. VA - această atmosferă de armonie, intelegere fara cuvinte, atunci când inima lui răspunde la apelul altul. Kay - respectuos: nici unul dintre participanţi nu se poate pune deasupra celuilalt, o casa de ceai, nu numai vatra de simplitate şi naturaleţe, dar şi corectitudine. Sy - puritatea într-un sens absolut: curăţenia mănăstirii şi simţurile, puritate a sufletului, nu gândurile insidioase. Cauza şi se lasă sabia la pragul "- manastirea din afara lumii. Şi Dzyaku - odihnă, calm (această condiţie, comparativ cu Nirvana - pacea şi fericirea, care se confruntă "uitate mine").

Care ar putea fi regula, în cazul în care Zen - acesta este Tao, Tao - Adevărul şi Adevărul - Libertate! Deoarece comunicarea non-verbală, şi, eventual, de la inima la inima, sentimentul întâlnirea atunci când unul de inima deschisă la alta.

Kawabata Yasunari a amintit de aceste reguli, în discursul său Nobel în 1969, şi a adăugat: "Dacă wabi-Sabi (spiritul de simplitate, un luminat a fi singur - TG.), Astfel încât apreciate în mod de ceai, care necesită Chgarmoniyu, respect, puritate şi linişte" , întruchipează bogăţia sufletului, apoi un imensitatea mici, ceainarie extrem de simpla intruchipeaza de spaţiu, infinit de frumusete. " Suzuki extinde sensul acestor concepte, de asteptare Ba-Harmony "blândeţe de spirit" (yavaragi - a doua lectură a hieroglifă Islands), înţeleasă ca sa japonez salvie Shotoku Cap. "Principalul lucru - de blândeţea de spirit: nu contrazic alte" - cu aceste cuvinte Shotoku a inceput sa "constituţie" (604). Iar comandantul Dogen sa întors din China cu privire la problema, ceea ce a învăţat acolo, a răspuns: "bunătatea". "Deferenţă" moştenit de la Confucius (chinez acolo, una dintre cele "cinci" constante, calităţile originale ale naturii umane: Umanitate, un sentiment de dreptate, evlavie, înţelepciunea, sinceritatea, un lucru este imposibil fără celelalteugogo).

Suzuki explică: atunci când arta ajunge la perfecţiune atunci când devine un naiv, dezvăluind sinceritatea ascunse ale Genezei. Apoi, şi este disponibil la sensul de "deferenţă" în arta de ceai. Dar acest sentiment poate fi diminuat în cazul în care cele rele. "De fapt Chpochtitelnost" este iniţial un sens religios ... Acest sentiment este apoi transferat la relaţiile sociale, şi apoi degenerează într-un formalism simplu. În această epocă a democraţiei aşa-numitele toţi oamenii sunt egali ... şi nu există nici unul care merită respect speciale. Ce-o gândire profundă Suzuki: egalitate formală înseamnă unificare, unificarea - degenerare (compus omogen, a declarat grec Empedocle salvie, conduce la animozitate, ura, neykosu). Orice lucru care încalcă cu privire la natura individuală, lumea nelegiuit şi ostil (de unde, apropo, de respingere a globalizării, care ameninţă sufletului naţional şi a libertăţii umane). "Zen fiecărui individ - este integritatea absolută, ca atare, se referă la toate celelalte persoane: acest lanţ nesfârşit de relaţii este posibilă în domeniul Void - repetă Suzuki - deoarece toate sunt aici pentru mine la fel cum o fac, apoi sunt entităţi individuale. Zen face "bucata slab de iarbă să acţioneze în calitate de organ al lui Buddha ... şi, invers, corpul lui Buddha de a acţiona ca o lamă de slab. Părea să deţină toată lumea în mâinile sale. Aceasta este religia Zen.

Nu este o cauza de aspiraţia de a arta Zen din lume - până la trei-linie haiku, ritualul ceaiului, la gradini Zen, sufletul conciliant, sufletul este obosit de lupte confectii de spirit, au cazut de la Adevărul de dragoste?

mwb.newacropol.ru