8 principii de educație la domiciliu de Maria Montessori
Maria Montessori, renumit pedagog italian, a dezvoltat un sistem de educație, bazat pe o abordare individuală a fiecărui copil: copilul singur alege în continuu materialul didactic și durata lecțiilor, dezvoltându-se în ritmul și direcția proprie.
Sistemul Montessori a fost foarte popular în prima jumătate a secolului XX. Însă principiile de bază și astăzi sunt foarte eficiente, ținând cont de o abordare integrată în educația copilului la domiciliu.
8 principii Montessori de educație la domiciliu:
1 . Mișcarea si cunoașterea
Mișcarea și cunoașterea sunt strâns legate, mișcarea poate îmbunătăți gândirea și procesul de învățare.
Celebra poveste despre o elevă Gillian Lynne, care a fost în mod constant nervoasă și nu se putea concentra în timpul lecțiilor. Medicul la care a apelat mama fetei a spus: "Doamna Lynne, Gillian nu este bolnavă , ea este o dansatoare nativă".Gillian Lynne a continuat sa studieze dansul și în cele din urmă a devenit un coregraf de renume mondială.
2 . Selecția
Faceți o listă a activităților zilnice și calendarul de aplicare.
Păstrați în frigider gustări sănătoase la alegere.
Creați un coș de cărți pentru lectură la alegere.
3 . Interes
Oamenii învață mai bine atunci sunt interesați de ceea ce ei învăță.
Umpleți o ladă sau o măsuță cu cărți, imagini frumoase, inspiratoare care vor declanșa discuții și interesul.
Creați o hartă de cercetare în jurul hobby-ului preferat: perioadă în istorie, muzician, autor sau animal la alegerea copilului dvs.
Vă place sa scrieți scrisori? Acumulați lucruri de care aveți nevoie pentru a scrie o scrisoare: pixuri, timbre, agenda cu adrese, copie laminată a unei scrisori cu ortografie corectă.
4 . Evitați premii
Activitatea cu recompense obligatorii, cum ar fi bani, pentru lectură sau scoruri mari la test, afectează în mod negativ motivarea participanților, în cazul în care premiul este anulat.
5 . Învățare împreună cu colegi
Mecanismele de interacțiune pot fi foarte favorabile pentru studii.
Crearea unui grup de tricotat la domiciliu.
Reuniunea săptămânală în cafenea a grupului de cercetare.
Formați un grup de tineri scriitori sau poeți.
Selectați grupuri de interese.
Realizarea unui film? Faceți împreună cu prietenii un film de scurt metraj.
6 . Educația în context
Educația în contexte semnificative este mult mai profundă și mai bogată decât învățarea în condiții abstracte.
Preparați un iaurt de casă, ci nu povestiți despre modul în care se face iaurtul preferat.
Aflați mai multe despre flora și fauna pe teren, în timpul excursiilor în pădure de după-amiază, cu un ghid.
Mergeți de dimineață la magazin alimentar, cu o listă de cumpărături și buget.
Jucați-vă de-a știință, făcând acasă, de exemplu, un balsam de buze, un săpun sau alte remedii naturale.
Întrețineți pui sau albine!
7 . Calea profesorului și calea copilului
Forme specifice de interacțiune conștientă sunt asociate cu rezultate mai bune la copii.
Copiii pot coopera cu dvs. la proiectarea grădinii, schimbarea mobilierului (proiectarea designului) sau revizuirea curriculum-ului pentru anul următor.
Cooperați în crearea unei liste de cărți de lectură pentru anul viitor.
Cereți-le să recomande câteva titluri de cărți care le place, să le citiți împreună.
8 . Ordinea pe masă, gândurile ordonate