Aeronava electrică E-Thrust
Consorțiul aerospaţial european (EADS) a prezentat publicului în 2009 cea mai mare aeronavă de pasageri Airbus A380 şi ultimul avion electric E-Fan în 2013. Însă ambițiile companiei merg mai departe, în 2050 vom putea vedea o combinație a acestor idei într-un concept de avion de pasageri electric.
Proiectul E-Thrust este o parte a Lucrărilor Inovatoare (Innovation Works) - un proiect comun al EADS și al producătorului de motoare Rolls-Royce. Cele două companii sunt în căutarea modalităților de a realiza obiectivele Comisiei Europene în domeniul transportărilor aeriene care includ o reducere semnificativă a emisiilor și a zgomotului.
Ca şi proiectul de cercetare a motoarelor electrice turbo dezvoltat de NASA (TeDP), proiectul de motoare electrice spaţiale (DEAP), realizat de EADS, foloseşte un sistem hibrid electric consecvent pentru a propulsa viitoarea aeronavă de pasageri.
Avioanele electrice cum ar fi E-Fan, Solar Impulse sau Long-EZ sunt construite astfel încât fiecare dintre ele pentru capacitatea de a zbura pe energie electrică curată ar trebuit să sacrifice sau kilometrajul zborului sau viteza, sau încărcarea utilă.
Ideea ce stă în spatele E-Thrust constă în a folosi turbinele electrice pentru a oferi tracțiune şi un motor cu turbină pe gaze pentru a crește puterea atunci când conduceți cu viteza de croazieră. Dacă este necesar, în timpul decolării și urcării la altitudini mari "sistemul de stocare a energiei" (baterii) va oferi o sursă suplimentară de energie pentru propulsarea motoarelor.
La etapa inițială, conceptul E-Thrust are două masive câte trei motoare electrice pentru fiecare, montate în aripile avionului. Deoarece ele pot fi mai mici decât cele actuale, motoare ventilatoare cu reacție, nu este necesar ca ele să stea pe aripi, acestea pot fi plasate acolo unde vor crea o rezistență minimă. Acest lucru ar reduce de asemenea rezistența urmei turbulente a aeronavei. În partea din spate a aeronavei va fi plasat un motor cu turbină pe gaze care captează primul strat limită de aer din partea superioară a fuzelajului, reducând și mai mult rezistența totală.
În viitor, odată cu apariția noilor tehnologii, dezvoltatorii speră să depășească problemele existente legate de greutate și cantităţi mari de căldură, pe care alocă motoarele electrice existente și să facă zborurile comerciale la 100% ecologice.
Sursa: facepla.net