Anti-tutun
Anti-tutun
Acum în Japonia fumătorii au nevoie de un „paşaport special” pentru procurarea ţigărilor destinate vânzării la automate. În toate 47 de prefecturi ale ţării, automatele ar trebui să fie echipate cu un dispozitiv special pentru a citi datele despre client de pe un card personal de identificare. Astfel, autorităţile intenţionează să blocheze accesul cetăţenilor minori la ţigări.
Şi autorităţile europene propun, ca toate ţigările să fie eliberate în acelaşi ambalaj. Potrivit funcţionarilor, această măsură va diminua atractivitatea produselor nocive pentru consumator.
Japonia
Etapa finală de pregătire pentru trecerea la un nou sistem de vânzare de ţigări a demarat în februarie. În magazine de tutun au început să accepte cereri pentru primirea cardurilor cu microcip. Acestea se eliberează gratuit, după completarea unui formular special şi prezentarea exemplarului dublu al actului de identitate.
Potrivit datelor Asociaţiei japoneze a companiilor de tutun, cardurile din plastic au primit deja 6 milioane 410 de mii de persoane, adică aproximativ 24,6% din fumători. Activitatea privind reutilarea a mai mult de 620 de mii de aparate de tutun în întreaga ţară a început în iunie 2006. Costul de modernizare a unui singur dispozitiv a constituit aproximativ 70 mii de yeni (aproximativ 700 $).
Pe companiile, care n-au echipat aparatele lor cu “dispozitive de identificare ", le paşte pericol de a se confruntă cu suspensia licenţei pentru activitate comercială şi alte măsuri de reprimare.
În Japonia, fumatul este permis de la 20 de ani. Aproximativ 70% dintre fumători care n-au atins majoratul, până mai ieri au cumpărat ţigările din automate. Acestea pot fi, de asemenea, procurate la magazine cu amănuntul, dar vânzătorul poate cere întotdeauna actul de identitate, în cazul în care există îndoieli cu privire la vârsta clientului ..
Potrivit cifrelor oficiale, în Japonia dependenţa de tutun afectează 26 milioane de oameni. Cu toate acestea, numărul lor este în scădere. De-a lungul ultimilor zece ani, vânzarea de ţigări în ţară a scăzut cu 20%.
UE
Nu este un secret, că aspectul exterior al unui pachet de ţigari este o armă puternică a producătorilor de tutun pentru consumător. Şi chiar dacă pe ambalaj este imprimată imaginea teribilă de plămânii descompuşi ai fumătorului, brendul popular totuna va face treaba lui. Aşa că miniştrii sănătăţii din ţările UE au decis să forţeze fabricanţii să producă produsele lor în ambalaje anonime.
În mare parte această iniţiativă este destinată tinerilor, care încă nu au devenit dependenţi de acest viciu. Anume ei, de obicei, cad în capcana diferitor vicleşuguri de marketing ale lucrătorilor de tutun. Cu toate acestea, unificarea completă, oricum nu va fi atinsă, pentru că, la urma urmei, fumătorii trebuie să ştie numele producătorilor, şi cât de puternice sunt ţigaretele, etc.
În plus, acest proiect are puţine şanse să devină o realitate, căci, lobby-ul de tutun - fie în Europa, fie la noi - întotdeauna va găsi numeroase argumente pentru a convinge legislatorii să nu să se întreprindă nici un fel de inovaţii, menite să restricţioneze fumatul. Şi în acest caz, producătorii de ţigări ar declara în cor că această iniţiativă va duce la faptul că pe piaţa UE se va revărsa fluxul de mărfuri contrafăcute. Căci, să le recunoaştem printre pachete de ţigări identice, va fi mult mai complicat decât înainte.
Producătorii avertizează, de asemenea, că între fabrici se va începe concurenţa de preţuri – pentru a se evidenţia cumva pe fundalul general. Şi aceasta, la rândul său, ar face ţigările mai accesibile. Cu toate că, preţurile europene la ţigări încep de la 1 euro, deci fumatul în ţările UE şi aşa este o plăcere foarte scumpă. Iar reducerea costului ţigărilor, care ar putea fi efectuată de către producători, ar fi foarte mică – cea mai mare parte a preţului de formează din accizi.
Însă, orice planuri fantastice ar face UE, dacă acestea macăr cumva vor reduce numărul fumătorilor ,aceasta va fi deja o victorie mare.
Traducere articolului