Asfalt din plastic în Canada
Dezvoltată de compania Green Mantra, or. Toronto, noua tehnologie de pavaj este introdusă pe scară largă în Vancouver - oraș cu o țintă dorită pentru 2020- a fi cel mai curat oraş din lume. Ideea constă în amestec cu asfalt a 20% de plastic reciclat. Vizual, suprafața traseelor nu diferă de cea tradiţională, dar are o mulţime de avantaje pentru mediul înconjurător.
Primul avantaj, desigur, este posibilitatea de reciclare a plasticului în folosul industriei.
Al doilea avantaj - temperaturi mai mici de producere a astfel de acoperiri, care constituie 120 °C, în contrast cu 140 °C pentru asfaltul convențional. Acest lucru este benefic şi din punct de vedere economic, deoarece necesită un consum de energie mai mic. În plan ecologic, producerea materialului nou de acoperământ are de asemenea avantajele sale: anual, mai puţin cu 300 de tone de gaze cu efect de seră sunt emise în atmosferă în comparație cu asfaltul convențional şi cu 30% mai puţin de compuși organici volatili.
Acest asfalt este mult mai rezistent și mai durabil, el poate fi turnat chiar și în vreme rece.
Noul strat este mult mai ușor de reparat. Dacă asfaltul tradițional este necesar de încălzit, apoi mărunţit și amestecat cu componentele reducătoare și turnat din nou, asfaltul din plastic este suficient doar de încălzit și de redistribuit ca şi plastilina.
Toate avantajele enumerat adaugă la acest pavaj 3% din costul, spre deosebire de asfaltul convențional. În Vancouver, compania Green Roads este implicată în realizarea proiectului.
Aceasta afacere ar fi relevantă şi pentru Ucraina. După cum a afirmat recent prim-ministru al ţării N. Azarov, Ucraina are aproximativ 300 de uzine de producere a asfaltului, iar pentru menţinerea drumurilor de 170 de mii km sunt necesare 2 mii de astfel de întreprinderi.
În Rusia, lungimea drumurilor constituie aproximativ 900 de mii km și 100 mii km dintre ele nu sunt administrate. Totodată, anual sunt introduse în aplicare doar 3 mii de kilometri de drumuri noi, însă în conformitate cu strategia de transport, până în 2030, Rusia are nevoie să construiască 400 de mii de kilometri de noi autostrăzi.
Sursa: ecobizidea.ru