Astăzi vehiculele electrice sunt alimentate cu cărbune
Astăzi vehiculele electrice sunt alimentate cu cărbune
Pe măsură ce tot mai des vedem noutăţi despre vehicule electrice, se creează o impresie falsă că scăparea de emisie de gaze cu efect de seră în atmosferă masivă este deja foarte aproape. De fapt, situaţia este ceva mai complicată. Vehiculele electrice, desigur, pot elibera oraşe de îmbrăţişarea sufocantă a smogului, însă oare acestea ar putea face planeta noastră mai curată?
Odată cu introducerea vehiculelor noi cu instalaţii de forţă hibride şi posibilitatea de încărcare de la reţeaua electrică , precum şi apariţia unor vehicule electrice deocamdată puţin numeroase , probabil, dă o speranţă la o reducere semnificativă a emisiilor nocive în atmosferă. Cu toate acestea, automobilele electrice sunt doar o parte dintr-un puzzle complex care nu se rezolvă la fel de simplu pe cât pare la prima vedere.
De fapt, maşinile sunt responsabile pentru 20-25% de emisiie de gaze cu efect de seră la nivel mondial. Deci chiar şi cu trecerea de 100 % la transportul electric, problema emisiilor va rămâne nerezolvată.
În plus, în cadrul structurii actuale a producerii energiei electrice trecerea completă la transportul electric poate mări cantitatea emisiilor în atmosferă. De ce? Pentru că, de exemplu, în China, aproximativ 80% din energie electrică sunt produse de centralele termice care funcţionează pe baza de cărbune şi sunt o sursă majoră de gaze cu efect de seră.
În afara de dioxid de carbon de care ne-am săturat ca de mere acre, centralele termice, funcţionând pe cărbune, eliberează cantităţi masive de dioxid de sulf, şi chiar şi metodele moderne de curăţare nu permit să fie redusă cantitatea emisiilor până la nivelul acestora de la motorul pe benzină.
Prin urmare, în aceaşi China, trecerea la sursele de energie alternative curate este văzută ca o parte a politicii naţionale, şi programul de RPC pentru dezvoltarea tehnologiilor "verzi" este unul dintre cele mai ambiţioase din lume. În timp ce realitatea actuală este departe de planurile idealiste ale ţării.
Astfel, o tranziţie eficientă la mijloacele de transport electrice pe scara largă va fi eficientă din punct de vedere al protecţiei mediului înconjurător, numai în cazul introducerii tehnologiilor generatoare de energie noi cu emisii minime în toate stadiile ciclului de viaţă: producere, utilizare şi reciclare.